Ny GFX til mediacenter og spørgsmål om lyd kvalitet

  • Hejsa



    1:
    Skal bruge et nyt gfx til en lille cube pc som skal køre som mediacenter i min stue, men hvad skal man vælge???


    Det skal være PCI express x16 passiv kølet og selvfølgelig med HDMI udgang.
    Altså den skal kun vise film og lidt youtube måske osv. osv.


    2:
    Der er et onbord lydkort i maskinen med Coaxial digital udgang, men skal jeg bruge det eller skal jeg benytte det som kommer fra det nye gfx på HDMI udgangen som jeg skal have i eller hvad siger i hvad vil være bedst ???
    Lyden bliver smidt ind i en surround forstærker.


    EDIT: Det er den her lille maskine det skal i: http://global.aopen.com/products_detail.aspx?auno=2207


    EDIT 2: Har kigget på det her GFX Nvidia Gforce GT 610 1GB

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

    Rettet 2 gange, sidst af Brumbassen ().

  • til 1:
    Alle AMD kort efter HD4000 serien kan transportere lyd gennem DVI porten, så her kan du bruge en DVI>HDMI converter eller kabel. Man skal bare sikre sig at stikket indeholder begge DVI kanaler (alle de små pins skal være der) og lydkortet sættes op til ens gfx inde i windows, så HDMI out er ikke altid nødvendig. Siger det bare, så du ved at du har et bredere valg :)
    Dit GT610 ser ud til at være noget af det bedste i prisklassen, og er en smule hurtigere end Radeon HD 6450 der er alternativet, så godt fundet IMO til det du sal bruge det til :)


    2: Valget er dit, og det kommer an på hvilken lydenhed du sætter til at være default, men umiddelbart vil jeg sige at en direkte forbindelse er bedst.
    Hvis lyden skal en tur gennem dit tv først, kan det til tider blive forringet af at tv'ets hardware skal håndtere inputtet og sende det videre. Men siden jeg ikke kender det fulde setup, kan jeg kun sige at du kan prøve og se hvad der virker bedst for dig med dine vaner, forskellen er nok ikke den store alligevel da både HDMI og coax transporterer lyden digitalt :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Hejsa


    Ja det gfx tror jeg er fint. Har dov fundet ud af at de køleribber er meget høje så den fylder for to alm. kort og det er der ikke plads til da gfx sidder yderst på den spand... Kigger lige lidt på det HD6450 om det er bedre. Tak for budet.


    Uha kom til at kigge på hvad de anbefaler af psu til de to gfx 300W til det Nvidia og 400W til Ati kortet !!!
    og det er kun en 275W der er i den gamle spand!


    Nu er det en gammel maskine og den kan kun køre med 2 GB ram så har PT. smidt en Ubuntu 12,04 LTS på den og det ser ud til at virke fint, bortset fra netflix det hakker helt vildt, men kun på den maskine på alle andre i huset køre det fint, så hvad der lige går galt i den ved jeg ikke endnu.

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

    Rettet en gang, sidst af Brumbassen ().