Ældre PC opgradering

  • Hej igen alle sammen, som sidst fik jeg FANTASTISK feedback på andre tråde jeg har oprettet herinde så jeg prøver lige lykken igen, jeg har en ældre spand fra 2009 (se neden for) som jeg er vældig glad for, dog har jeg planer om at opgradere flere ram og et nyt grafik kort senere på året.
    Jeg er bare i tvivl om jeg kan smide hvilket som helst sæt DDR3 2x2 GB ram i som køre med samme Mhz som dem jeg har i nu, de skulle køre 1333 mhz dem jeg har og jeg vil gerne have 8 i alt.


    Senere har jeg planer om ny grafikkort, men venter nok til en gang i 2014 da jeg stadig synes mit 5770 Radeon køre fint nok til mit brug endnu :)


    Og hvornår synes i det er på tide at skifte til ny cpu & bundkort ?
    jeg skal primært spille Guild wars 2

    *GA B75M-D3H
    *I5 3570 3.4Ghz
    *Noctua NH-U9B SE2
    *8Gb 1600Mhz Kingston Ram

    *Nvidia GTX660 2Gb@Stock

    *OCZ Vertex 4 - 256GB
    *Western Digital Red - 3Tb
    *Cooler Master Silent Pro 80+Gold 600W
    *Corsair Carbide 500R White Edition


  • De dele du har i din maskine køre rigtigt godt sammen - Jeg synes ikke du skal opgradere noget, ud over grafikkortet, som du evt. kan skifte til HD7850 1gb.


    Skift til windows 8 64bit, installere det her som det første, ellers får du fnidder: http://sourceforge.net/projects/classicshell/files/


    Når den dag kommer, hvor du så mener at nu er det tid... Så er det hele computeren du bør opgradere, på nær:


    *OCZ Vertex 4 - 256GB
    *Cooler Master Silent Pro 80+Gold 600W
    *Corsair Carbide 500R White Edition




    mvh.

  • Hej Dnope, tak for feedback, et 7850 er også et rigtig godt kort, jeg venter spændt på at se hvad AMD kommer med i 8000 Serien til omkring 1500 kr :) Lige nu køre jeg med Windows 7 64 bit, og det køre på skinder, så tror at jeg beholder det lidt endnu.
    Jeg er især glad for de dele du nævner som jeg skal beholde i næste computer :)
    Vil jeg forresten få noget ud af at få et indstiks kort til SATA 3.0 til min SSD ? mit motherboard understøtter kun op til 2.0 desværre.


    Men så venter jeg altså med ram til næste computer og køber et nyt grafikkort inden året er omme, så kan jeg være med på bølgen blå igen et par måneder :)

    *GA B75M-D3H
    *I5 3570 3.4Ghz
    *Noctua NH-U9B SE2
    *8Gb 1600Mhz Kingston Ram

    *Nvidia GTX660 2Gb@Stock

    *OCZ Vertex 4 - 256GB
    *Western Digital Red - 3Tb
    *Cooler Master Silent Pro 80+Gold 600W
    *Corsair Carbide 500R White Edition


  • Vil jeg forresten få noget ud af at få et indstiks kort til SATA 3.0 til min SSD ? mit motherboard understøtter kun op til 2.0 desværre.


    Jeg har ikke kunnet mærke nogen forskel, ved at skifte til SATA 3.0 med min Samsung 830 120GB. Det er derimod rart med USB 3.0, hvis man har noget som kan udnytte USB 3.0:-)

  • Vil jeg forresten få noget ud af at få et indstiks kort til SATA 3.0 til min SSD ? mit motherboard understøtter kun op til 2.0 desværre.


    Den vil køre væsentlig hurtigere. Men det er ikke sikkert du ville lægge mærke til det i praksis. På den anden side er det lidt synd at have en drønhurtig SSD og så have den hæmmet af SATA2.

  • Ja det skulle vidst være en lyn hurtig SSD jeg har fået fat i, men det kan godt være i har ret, at jeg ikke ville lægge mærke til hastigheds forøgelsen, det kan være jeg skal overveje det der USB 3.0 da jeg også kun har 2.0 interface, jeg har trods alt en ekstern 2.5" på 500Gb som understøtter USB 3.0 :)


    Lige et hurtigt sidespørgsmål, efter jeg købte en Crucial M4 128gb SSD til min kone's 7 - 8 år gamle computer fik den et seriøst skub bagi, men jeg synes nu at den er blevet langsommere med tiden, ikke så meget i opstart men inde i windows, har i nogen forklaring på det ? jeg er lidt usikker på om det er sata 1.0 eller 1.5 eller hvad det nu hedder, tror ikke den understøtter sata 2.0 dog.


    Hun benytter Windows Xp 32 bit, 2 gb ram og en athlon single core 3500+ cpu (og et 4650 radeon kort som var blevet smidt ud i en container gård - ja man kan gøre nogle gode fund en gang i mellem :-) ) det er en gammel packard bell computer

    *GA B75M-D3H
    *I5 3570 3.4Ghz
    *Noctua NH-U9B SE2
    *8Gb 1600Mhz Kingston Ram

    *Nvidia GTX660 2Gb@Stock

    *OCZ Vertex 4 - 256GB
    *Western Digital Red - 3Tb
    *Cooler Master Silent Pro 80+Gold 600W
    *Corsair Carbide 500R White Edition