Første Computer jeg laver (hjælp?)

  • Hej Allesammen


    Det er første gang jeg skal lave/samle en computer til "gaming", jeg syntes selv jeg har lavet rimelig meget research lige fra hvad jeg vil have den skal kunne til omkring de enkle komponenter, men fordi det er min første gang kunne jeg godt tænke mig at høre lidt fra jer (mere erfarende) om i syntes det et godt build om der er problemer med sammensætning af nogen tingene eller andre kommentar. Jeg er meget åben for forslag vil helst ikke give så mange penge for en computer som ikke kan det jeg regner med eller hvis jeg kan få noget der er beder for samme eller mindre pris :-)


    CPU: I7-3770K ca. pris: 1700
    GFX: GTX680-4GB Gigabyte ca. pris: 3900
    Strømforsyning: Dark power PRO P10 1000W ca. pris: 1600
    Bundkort: GigaByte GA-Z77X-UD5H ca. pris: 1200
    RAM: Corsair vengeance (4x4gb) ca. pris: 700
    Harddrive: Crucial m4 512GB SSD 2.5 SATA III ca. pris: 2500
    Køling: Noctua NF-F12 PWM ca. pris: 150
    Køling CPU: Enermax ETS-T40-TB ca. pris: 350
    Styresystem: Win 7 64bit ca. pris: 850


    Regner med skal spille Eyefinity med 3 skærme i 3d og i højeste opløsning gerne et stykke tid frem i fremtiden
    regner også med at systemet skal OC's men det regner jeg med at finde ud af senere, når systemet er købt.


    Mange tak for hjælpen på forhånd
    Hilsen Aske

  • Jeg vil hellere købe 2 Geforce GTX 660, men det er selvfølgelig eget valg. Hvis du vælger Nvdia og vil køre med flere skærme, hedder det: Surround, så vidt jeg ved. Eyefinity er AMD grafikkort. AMD grafikkort er bedre til 3 skærm setup, angående 3D ved jeg ikke. Du kan sagtens nøjes med et mindre system, men selvfølgelig hvis du har rigeligt med penge, og ikke har andet at bruge penge på, så vil det du siger, være godt at købe :)

  • Det kan bedre betale sig med en Core i5-3570K.


    Grafikkortet ville jeg skifte ud med et GTX 670 eller et Radeon HD 7970. 7970 har 3 GB som standard, 4 GB skal man betale ekstra for med et GTX 670, men det kan hurtigt blive en fordel med tre skærme.


    Strømforsyningen er overkill. Hvis du regner med at opgradere til to grafikkort senere er 750W nok, eller evt. 850W hvis det er HD 7970. En XFX Pro Series 750W Semi-modular kan anbefales.


    Bundkortet kunne du godt spare lidt på.


    RAM får du ikke brug for mere end 8 GB af til gaming.


    SSDen virker også som overkill. Crucial m4 er desuden efterhånden i den ret langsomme ende.


    CPU-køleren er fin, styresystemet ligeså. Kabinetkøleren kommer an på hvilket kabinet du vælger, det synes jeg ikke lige fremgår af listen.

  • Mange tak for de gode input :) .. først vil gerne have en SSD i men du siger den er langsom den som jeg har valgt du kan måske anbefale en bedre i ca. samme pris klasse ;) ? det med ram tænkte jeg også på men forskellen fra 8 til 16 gb var bare meget lille derfor jeg valgte de 16 :) .. jeg prøver lige at se på priser og reviews på GTX670 istedet men mange tak for det gode feedback :9xo

  • Jeg kører eyefinity i højeste opl. altså 5760*1080 dog ikke i 3d
    men jeg kører med et 7970 og jeg savner i allerhøjeste grad et ekstra kort mere...for det er ikke alle spil jeg kan køre i high settings..

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Jeg kører eyefinity i højeste opl. altså 5760*1080 dog ikke i 3d
    men jeg kører med et 7970 og jeg savner i allerhøjeste grad et ekstra kort mere...for det er ikke alle spil jeg kan køre i high settings..

    jeg skal køre 3x3d skærme med GTX680 som skal OC's tror du ikke det kan gå ?:)

  • jeg skal køre 3x3d skærme med GTX680 som skal OC's tror du ikke det kan gå ?:)


    Ved ikke hvor meget hurtigere GTX680 er end mit 7970.......men tag et spil som Arma 3, som godt nok kun er i alpha....der er jeg nød til at nøjes med at køre enkelt skærm for at trække det nogenlunde.
    men et spil som tombraider og Biochock infinite der kan jeg uden problemer trække det i ultra på 3 skærme.
    Borderland er jeg nød til og skrue lidt ned for grafikken for det skal køre flydende.
    BF3 kan jeg trække i high settings med omkring 50-60 fps.

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Mange tak for de gode input :) .. først vil gerne have en SSD i men du siger den er langsom den som jeg har valgt du kan måske anbefale en bedre i ca. samme pris klasse ;) ? det med ram tænkte jeg også på men forskellen fra 8 til 16 gb var bare meget lille derfor jeg valgte de 16 :) .. jeg prøver lige at se på priser og reviews på GTX670 istedet men mange tak for det gode feedback :9xo


    Velbekomme.


    Man kan få en 500 GB Samsung 840 noget billigere. Den er lidt hurtigere i gennemsnit - generelt væsentlig hurtigere til at læse, men nok lidt langsommere til at skrive. Typisk har man lidt mere gavn af højere læsehastighed end skrivehastighed, selv om begge selvfølgelig betyder noget.


    Men ellers kunne man måske overveje en mindre SSD. De her 500-512 GB SSDer er ret pebrede.


  • Velbekomme.


    Man kan få en 500 GB Samsung 840 noget billigere. Den er lidt hurtigere i gennemsnit - generelt væsentlig hurtigere til at læse, men nok lidt langsommere til at skrive. Typisk har man lidt mere gavn af højere læsehastighed end skrivehastighed, selv om begge selvfølgelig betyder noget.


    Men ellers kunne man måske overveje en mindre SSD. De her 500-512 GB SSDer er ret pebrede.

    Kigger lige på den du har anbefalet men jo har også tænkt på om det skulle være en 250gb istedet :)