7870XT ikke tilgængeligt pt. - hvad så???

  • Hey,
    Har bestilt et Sapphire 7870 XT til min nye rig - men det kan ikke leveres pt. Da jeg er virkelig opsat på at få bygget den færdig, så overvejer jeg en anden løsning.


    Udover det er jeg kommet en lille smule i tvivl om der er et muligt varme-issue med 7870 XT. Det performer perfekt, men stiller - efter hvad jeg læser mig til - lidt større krav til at kabinettet kan komme af med varmen. Varme er så typisk også lig større strømforbrug ...


    Istedet for Sapphire 7870 XT overvejer jeg;


    Sapphire 7870 Ghz edition - billigere og mindre GPU
    Sapphire 7950 - dyrere og bedre GPU
    MSI GTX660Ti - dyrere og sammenlignelig (?) GPU


    SÅ derfor nok engang spørger jeg lidt om hjælp/input;


    Jeg kommer ikke til at køre multidisplay (har pt. ét LED FullHD display) og jeg vil heller ikke ligge og rode med OC. OS er Win7 64-bit og mit primære spil er BF3.


    Hvad skal jeg sigte efter? Vente på mit XT kort, gå lidt ned i GPU eller lidt op i GPU? Den mentale budgetgrænse ligger på kr. 2.000,- ... men jeg er åben for at den blive udfordret.


    Og hvad med producenter; hvem er bedst og hvem er værst?


    Håber I kan hjælpe.


    Hilsen
    Lars

  • Jeg ville personligt tage HD7950.


    Du får 1GB ekstra VRAM (3 GB totalt) og der er større båndbredde på hukommelsen samt alt andet er hurtigere.
    Kører selv med 2 stk. Twinfrozr HD7950 i Crossfire og må sige at selv et af de kort er en fryd at køre spil på.


    Lige nu får du et HD7950 til lige omkring 2k


    2.099,- for at være helt nøjagtig.
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=774014

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Et 7870 er meget fint til sin pris (godt 1500) og et 7950 er fint til sin pris (godt 2000).


    Til dine behov får du ikke brug for mere end 2 GB.


    Producenterne gør normalt ikke en afgørende forskel. Det vigtigste er at se på køleren.

  • Et 7870 er meget fint til sin pris (godt 1500) og et 7950 er fint til sin pris (godt 2000).


    Til dine behov får du ikke brug for mere end 2 GB.


    Producenterne gør normalt ikke en afgørende forskel. Det vigtigste er at se på køleren.


    Jeg vil alligevel anbefale 3GB, Det har altid været VRAM der har endt med at være begrænsningen med mig.


    Det var det med 512mb på 8800GT og 1 gb på HD5830/HD5970, så jeg er begyndt at tage kort med højere mængde VRAM fordi de alt for tidligt ender med at begrænse mig.


    Men om det kommer til at ske ligeså hurtigt med 2GB kan jeg ikke forudse, men med nye konsoller på trapperne, så ville jeg vælge lidt mere, så spillene ved udgangen af 2013 også klares nogenlunde :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg vil alligevel anbefale 3GB, Det har altid været VRAM der har endt med at være begrænsningen med mig.


    Det var det med 512mb på 8800GT og 1 gb på HD5830/HD5970, så jeg er begyndt at tage kort med højere mængde VRAM fordi de alt for tidligt ender med at begrænse mig.


    Men om det kommer til at ske ligeså hurtigt med 2GB kan jeg ikke forudse, men med nye konsoller på trapperne, så ville jeg vælge lidt mere, så spillene ved udgangen af 2013 også klares nogenlunde :)


    Men det hænger vel også sammen med at du kører ved højere opløsninger end de fleste.

  • Et 7870 er meget fint til sin pris (godt 1500) og et 7950 er fint til sin pris (godt 2000).


    Til dine behov får du ikke brug for mere end 2 GB.


    Producenterne gør normalt ikke en afgørende forskel. Det vigtigste er at se på køleren.


    Og hvordan er Sapphire's kølere generelt?

  • Sakkura: Pt. Kører jeg kun 1920x1200, så er ikke vildt høj opløsning jeg kører med :)


    lachprivate:
    Det dual-fan design som jeg linker til virker yderst tilfredsstillende, hvis du spørger mig. Det ligger bedre end XFX's løsning men ikke så godt som Gigabyte og MSI.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Og hvordan er Sapphire's kølere generelt?


    De er vel på det jævne. Men det vigtigste er at man ikke bruger reference-køler fra AMD (eller Nvidia), og så er det ellers mest et spørgsmål om hvor stor køleren er og hvor mange blæsere den har.


    Renegger: Der kan man jo for det meste klare sig med 1 GB.

  • Tak for alle input, det er dejligt med hurtig respons og flere synspunkter :9xo


    Jeg valgte 7950 løsningen pga. prisen/tilbuddet ... også selvom jeg godt er klar over jeg måske ikke her og nu kommer til at udnytte den fuldt ud

  • Jeg kender ikke til et eneste 1GB gfx, der giver mig en ydelse, som jeg er tilfreds med. Heller ikke 1080p.


    Det kan være jeg er mere kræsen end de fleste, men kan sagtens anbefale mindre gfx til andre afhængigt af deres spilkrav.


    Synes dog at det HD7950 var til så god en pris, at det ville være dumt andet end at vælge det ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H