Intel Haswell

  • Et Intel-bundkort til Haswell? Jeg troede de var ved at forlade bundkort-branchen. Det ser nu ganske fint ud, men det kan ikke lokke mig fra Ivy Bridge over til Haswell. Ydelsen ser ikke ud til at være voldsomt meget bedre, og de andre features er bare mere af det samme; og jeg har altså nok i to native SATA3-porte og fire native USB3.0-porte.

  • Fedt!


    Vi skal også snart have tingene testet, men på grund af travlhed, må det vente lidt endnu :-)


    Selvom det kribler i fingrene :T

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Jeg har planer om at opgradere fra min fx-8320 til en haswell cpu, og måske sammen med asus Gryphon bundkort, det er også en af grundende til at jeg ikke har købt nyt hardware på det sidste.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Lyder godt! En haswell i7 ville spille godt med mit titan :D

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Intel har åbenbart også planer om at flytte onboard vrm, altså flytte det fra motherboard til cpu. Mit sprøgsmål er så, hvordan kan man så sige et motherboard er lavet til overclocking?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • Intel har åbenbart også planer om at flytte onboard vrm, altså flytte det fra motherboard til cpu. Mit sprøgsmål er så, hvordan kan man så sige et motherboard er lavet til overclocking?


    Det tror jeg nu ikke, VRMs smider en hel del varme af, noget en CPU leverer nok af efterhånden, det kan dog sagtens være de vil lave indbyggede VRMs til at supplere dem på bundkortet. Nogle komponenter i CPUen kan som regel køre med lavere spænding end resten og er noget ala det Intel gjorde i Pentium 1 dagene... P1 med MMX så hut jeg hvisker kørte med et split voltage system, to seperate spændinger der blev anvendt forskellige steder i CPUen for at skære ned for varmen bl.a.


    mht. Haswell dog, kan sige jeg ser godt frem til dem... om det er noget der kan bruges og om de sælger det til en nice price er så en anden ting... syntes 3. gen i7'ere med K på er lidt oppe i den hampre ende... ikke alle HW fanatikere har et stort budget :)


    ak... en c2q er en nice CPU, men det er sq på tide med en upgrade...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Har ikke helt fulgt med i Haswell - er spændt på om de får en erstatning til 2500K/3750K (Med en mærkbar forskel i hastighed) til samme pris samt om bundkort kommer i prisklassen 5-800kr fra starten af. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har ikke helt fulgt med i Haswell - er spændt på om de får en erstatning til 2500K/3750K (Med en mærkbar forskel i hastighed) til samme pris samt om bundkort kommer i prisklassen 5-800kr fra starten af. :)


    Deres lineup af processorer kommer til at ligne Sandy Bridge og Ivy Bridge til forveksling. Vi kommer også "som sædvanlig" til at vente nogle måneder mere på de billigere processorer (i3 og nedefter).


    Det spændende bliver for mig at se hvor godt Haswell overclocker. Ivy Bridge var jo noget skuffende i den henseende.

  • Jeg kan også hører at efter Haswell, stopper Intel med at lave sockede processorer, så alle CPU'er vil være loddet fast på bundkortet. :(

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Deres lineup af processorer kommer til at ligne Sandy Bridge og Ivy Bridge til forveksling.


    Øh ja... hvorledes? :P


    2500K og 3750K yder jo næsten identisk - der var/er ingen grund til at opgradere fra den ene til den anden. Så mener du at der kommer en tredje CPU med samme ydelse på Haswell som ingen behøver at købe - eller kommer der faktisk et ryk opad i ydelse denne gang? :D


    Jeg kan også hører at efter Haswell, stopper Intel med at lave sockede processorer, så alle CPU'er vil være loddet fast på bundkortet. :(


    ... Ahva? Seriøst? Det får de da aldrig lov til af forbrugerne - bare tanken om at skulle købe bundkort hver gang :pinch:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Havde et par kollegaer der var til Intel Solutions Summit messe i Dublin i sidste uge. Der lød rygterne sådan, desværre. Men så slipper de også for at lave nye sockets mellem næsten hver generation.

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB


  • Der kommer en Core i5-4670K, med stock 3,4 GHz og Turbo 3,8 GHz. Det er identisk med clocks for Core i5-3570K. På samme måde er de fleste andre processorer i deres lineup kopieret over til Haswell.


    Men det betyder ikke ydelsen er den samme. Haswell kommer til at være de der 10-15% hurtigere ved samme clocks. Spørgsmålet er så hvilke clocks man kan nå med en 4670K, i forhold til en 3570K. Grunden til at en 3570K og en 2500K ligger så tæt er jo at 2500K overclocker bedre, så den i forvejen lille forskel mellem SB og IB bliver reduceret yderligere i praksis.


    Mht. sockets, så er min opfattelse at de vil gå over til BGA i discount-segmentet, men stadig lade entusiaster lege bytte bytte købmand med LGA sockets som vi kender det.


    I øvrigt skal man jo allerede i dag i praksis næsten altid købe nyt bundkort. De skifter jo socket hver andet år. :(

  • Jeg har slet ikke fulgt med, og en opgradering kommer ikke på tale. Kiftet fra 3770K (Windows) til de to Xeon 5462 (OS X) har ikke betydet det store for mig. Jeg hverken OC´er eller gamer, sog jeg mangler ikke kræfter pt. Min MP bliver egentlig brugt som kontormaskine og PhotoShop/Aperture.
    Derfor er jeg dog alligevel lidt spændt på Haswell....

  • Fandt noget mere omkring vrm på cpu'en


    http://sinhardware.com/index.php/blog/314-haswellfivr



    Så hele iden med det er at det bare skal forbedre overclocking, og ikke erstatte det helt.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Det jeg mente var at den onboard vrm på cpu'en ikke kommer til at erstatte den på bundkortet ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB