Pc lavere ydeevne end forventet

  • Hey :)


    Jeg har samlet en computer selv, og de ældste dele er købt for lidt over et år siden med helt nyt grafikkort og strømforsyning. Jeg havde håbet på at kunne køre Battlefield 3 i ultra uden problemer da jeg har investeret i et stærkt grafikkort for nyligt, men det køre desværre kun med ca. gennemsnitligt 40 fps og har små lag spikes, og i en 3Dmark 11 test havde jeg håbet på en højere fps. Jeg vil derfor høre om hvad i har at sige til mit setup og hvad det kunne være der trække det ned i ydeevne eller om det er meget normalt?


    Her er lidt information om hvilke dele der sidder i og et link til 3Dmark 11 test:


    Processer: AMD FX-4100


    Bundkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3
    Grafikkort: EVGA GeForce GTX 670 2GB FTW S2
    Hukommelse: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB
    Strømforsyning: In Win Commander 550 watt 80 Plus Bronze
    Harddisk:180 GB INTEL SSDSC2CT180A3 og en 1 tb Western Digital

  • Hukommelse: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB


    Jeg ville prøve at rode lidt med RAM hastighed/timmings i BIOS. De RAM du har i, er vidst 1,65volt CL9? Systemet er beregnet til max. 1,5volt RAM, det kan sagens give lag, og det er den mest almindelige årsag.


    Evt. kan du prøve med en BIOS update, det kan nogle gange løse RAM problemer.

  • Nåe ja.. Og husk at bruge Windows 8, eller windows blue... Installere det her program: http://sourceforge.net/projects/classicshell/files/


    Ældre windows kan også give problemer, jeg havde kun problemer med ydelsen i windows 7 + FX-8150 f.eks. Ingen update kunne hjælpe mig... Med windows 8 kørte alt flydende igen, og windows blue skulle være endnu bedre, men jeg har ikke prøvet det.