BUDGET computer (PSU, MOBO, CPU, RAM)

  • Hej Tweakers


    Som I kan se i min signatur er jeg ikke ligefrem for godt kørende med nyt hardware.


    Selvom pengene er meget små, har jeg overvejet at købe nyt system, men beholde mit Radeon 4870 kort.


    Jeg vil spørge hvor billigt man kan få PSU, CPU, MOBO og RAM. Det skal siges, at det handler om PRIS og ikke kvalitet. Systemet skal minimum have quad core og 4 gb DDR3 ram. Jeg har meget god erfaring med AMD systemer, så hvorfor ikke blive der, medmindre andet er billigere? Det behøver ikke være noget som jeg kan opgradere på senere, da det egentlig bare skal være en casual gaming PC de næste 2 år jeg er studerende, derefter kan jeg godt tillade mig at købe noget ordentligt
    Jeg har følgende PSU, som jeg regner med ikke kan genbruges, men I må hellere se hjælpe med at bedømme
    Mærke: Chill


    MOdel: CP-400P2


    AC-INPUT: 230V-50 Hz



    Computeren skal bruges til:
    Heroes of Newerth
    Diablo 3
    World of Warcraft
    Evt: Counter-strike:GO, Dota 2, osv
    Der er IKKE tale om højt-krævende spil som Battlefield 3 og Crysis

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Først og fremmest ville jeg vælge en Intel dual core - de spil der har stort set ingen benefit for to ekstra cores og i3 modeller slår AMD's quadcore CPU'er. http://www.bit-tech.net/hardwa…tel-core-i3-3220-review/6