8000 serien fra AMD?

  • Heey....

    Jeg er ikke lige så den vilde nørd som jeg har været, men synes bare det virker lidt mærkeligt at vi nu ser en 8000 serie GPU til laptop, men at de (AMD) ikke rigtig melder noget ud ang. alm pc? Har det ikke altid været omvendt? altså først til pc?

    Nu ved jeg ikke om det var en første maj, eller april joke med at AMD ville holde 7000 serien gennem hele året (2013) og at 8xxx først stod til 2014, men tja... nu hvor jeg ser en bærbare med 8870m så tænker jeg bare... hva fan..?

  • Aargh ja, det var den side / roadmap jeg havde set, og håbet på at det var en 1. april joke, men eftersom den er skrevet for små 2 måneder siden... mm....


    Dog synes jeg stadig det er lidt mystisk at bærbaren bliver public i år, og at de ikke følges ad...


    Men tak for linket, :) dog skuffet over det ingen joke var :D

    EDIT:

    Så fandt man svaret, at lokke intet vidende OEM købere i sækken, 8870m stadig 7xxx serie, bare nye navne... ASS (http://www.anandtech.com/show/…n-hd-8000-series-for-oems)

  • Der var rygter om en 8000 serie til stationære (og laptops) i starten af 2013. Problemet er bare at den serie er en OEM-serie der indeholder de samme GPUer som 7000-serien. Et OEM 8870 er præcis det samme som et 7870. Et 8870M til en bærbar er reelt et underclocket 7770.


    Så vi må formentlig vente til hen ved juletid før der begynder at ske noget.

  • Der findes faktisk enkelte laptop GPU'er som er ægte 8000 serie, men største delen af dem som findes i dag er 7000 serie i forklædning, jeg skal se om jeg kan finde et link senere så i selv kan se det...


    Derog

    *GA B75M-D3H
    *I5 3570 3.4Ghz
    *Noctua NH-U9B SE2
    *8Gb 1600Mhz Kingston Ram

    *Nvidia GTX660 2Gb@Stock

    *OCZ Vertex 4 - 256GB
    *Western Digital Red - 3Tb
    *Cooler Master Silent Pro 80+Gold 600W
    *Corsair Carbide 500R White Edition


  • Der findes faktisk enkelte laptop GPU'er som er ægte 8000 serie, men største delen af dem som findes i dag er 7000 serie i forklædning, jeg skal se om jeg kan finde et link senere så i selv kan se det...


    Derog


    Det vil jeg gerne se en link på fra en troværdig kilde, siden AMD selv har været ude med at der kommer ikke nye kort før 3 kvartal i år.
    Hvad angår mobile enheder, så er det normalt sådan at de er en generation efter og bare får et nyt modelnummer, selvom resten er ens mellem desktop og mobile enheder.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hej igen Ebo, jeg har ledt og ledt efter det link, men jeg må krybe til korset og indrømme at jeg nok har taget fejl, jeg har nok taget fejl af at kodenavnet var Mars og ikke Sea Island som den nye 8000 serie kommer angiveligt til at hedde ? Det må være noget jeg har drømt :rolleyes:


    Jeg beklager ;(


    Derog

    *GA B75M-D3H
    *I5 3570 3.4Ghz
    *Noctua NH-U9B SE2
    *8Gb 1600Mhz Kingston Ram

    *Nvidia GTX660 2Gb@Stock

    *OCZ Vertex 4 - 256GB
    *Western Digital Red - 3Tb
    *Cooler Master Silent Pro 80+Gold 600W
    *Corsair Carbide 500R White Edition


  • Hej igen Ebo, jeg har ledt og ledt efter det link, men jeg må krybe til korset og indrømme at jeg nok har taget fejl, jeg har nok taget fejl af at kodenavnet var Mars og ikke Sea Island som den nye 8000 serie kommer angiveligt til at hedde ? Det må være noget jeg har drømt :rolleyes:


    Jeg beklager ;(


    Derog


    Sea Islands = OEM 8000-serie, med præcis de samme GPUer som i 7000-serien.
    Solar System (inkl. Mars) = laptop 8000-serie, med præcis de samme GPUer som i 7000-serien (undtagen Tahiti, den største/bedste).

  • Der findes faktisk enkelte laptop GPU'er som er ægte 8000 serie, men største delen af dem som findes i dag er 7000 serie i forklædning, jeg skal se om jeg kan finde et link senere så i selv kan se det...


    Derog


    http://www.amd.com/us/products…/pages/8000-series.aspx#2


    Forskellen er ifølge AMD, betydeligt flere ROP's, i forhold til 7000 serien.