Bedste raid recovery metode

  • Jeg har fornylig fået noget nyt hardware og det har resulteret i, at mit disk setup ikke længere fungerer. Det nuværende setup jeg gerne vil have til at virke er blot 2 harddiske i raid0 og en ssd. Det har tidligere virket med 2 harddiske og 2 ssd i raid0. Problemet er så, at hvis jeg sætter konfigurationen i bios til raid, så kan jeg ikke se min ssd på windows installations listen. Hvis jeg først sætter det til AHCI, installerer windows og bagefter sætter det til raid, så kan den ikke boot windows fra ssd'en.


    Jeg har så nu givet lidt op på det og skal bare have kopiret noget af dataen fra mine 2 harddiske over på en anden. Jeg har så nu valget at jeg enten kan bruge mit x58 hardware, hvor jeg ved, at jeg kan splitte 2 forskellige modes eller finde en måde at kopier dataen. Jeg vil helst bruge anden mulighed pga tid. Jeg har fundet masser af raid recovery programmer, som alle lover guld og grønne skove, med hvad den kan, men det er ikke lige til at finde anmeldelser eller noget af programmerne. Har hovedsageligt set på Runtime Raid Reconstructor og ReclaiMe. Er der nogen, som kan tale af erfaring omkring dette?


    Jeg sneakede den første del af den her post ind, i tilfælde af at nogen evt har en løsning på det :whistling: