Nogen erfaring med gigabyte 7950 ?

  • Overskriften siger vidst det hele.
    Er der nogen som har erfaring med Gigabytes 7950 og hvordan deres køleløsning virker


    denne


    Grunden er, at jeg vil skifte mine 5850 ud efter lang og tro tjeneste, så er køleløsningen (Windforce) okay på det kort, så vil jeg nemlig købe sådanne 2 for at køre crossfire med dem.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Har kun prøvet deres køleløsning på et 6970, og det var sgu i orden. Helt i samme klasse som MSI´s TF.


    Lyder godt Mav :9xo


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Den jeg har købt.
    Gigabyte GV-R795WF3-3GD
    har en åbenbart en speciel bios fra gigabyte. Kan ikke finde den nogen steder men den er god nok. 1000MHz på core og 1250MHz på ram (std) Og den yder kanont.
    Den er dog NOGET! hørbar ved belastning. Men bliver ikke en dag over 67 grader varm.
    Kan på det varmeste anbefale det hvis du vil have valuta for pengene.


    /Wiruza

  • Den jeg har købt.
    Gigabyte GV-R795WF3-3GD
    har en åbenbart en speciel bios fra gigabyte. Kan ikke finde den nogen steder men den er god nok. 1000MHz på core og 1250MHz på ram (std) Og den yder kanont.
    Den er dog NOGET! hørbar ved belastning. Men bliver ikke en dag over 67 grader varm.
    Kan på det varmeste anbefale det hvis du vil have valuta for pengene.


    /Wiruza


    I så fald kan du ændre blæserkurven (f.eks. med MSI Afterburner) så blæseren ikke kører helt så hurtigt. Kortet kan jo sagtens holde til at blive lidt varmere.


  • I så fald kan du ændre blæserkurven (f.eks. med MSI Afterburner) så blæseren ikke kører helt så hurtigt. Kortet kan jo sagtens holde til at blive lidt varmere.

    Det vil jeg prøve. Anbefaler stadig kortet :) Der er virkelig fart over det lige ud af æsken.


    Edit! Nu har jeg oxo et komplet lydløst kort. så glem alt hvad jeg skrev om at det var hørebart :oops: Så længe blæserne holdes under 2500omdr. så er de lydløse og køler stadig godt.