Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

25

mandag, 10. februar 2003, 22:58

Citeret

Originally posted by Hellm@n
Okay... Hvad skal min FSB så sættes til når jeg bare vil have den 10MHz op?

Du kørte 400 mhz nu ?... med en multiplier på 4 ?

Så kunne du jo fks prøve at sætte din FSB op 1-2-3 mhz af gangen.... :P

... Det er et spørgsmål om toldmodighed. ;)

26

mandag, 10. februar 2003, 22:59

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Okay... Hvad skal min FSB så sættes til når jeg bare vil have den 10MHz op?

Du kørte 400 mhz nu ?... med en multiplier på 4 ?

Så kunne du jo fks prøve at sætte din FSB op 1-2-3 mhz af gangen.... :P

... Det er et spørgsmål om toldmodighed. ;)

Okay... Prøver en gang lidt senere... Tak for hjælpen! :D

27

mandag, 10. februar 2003, 23:00

Citeret

Citeret

Citeret

Nej nej... men mit bundkort kan ikke tage bedre RAM... Og har ikke lige råd til et nyt.... :P

Joh, dit bundkort kan da godt bruge bedre RAM hvis du vil overclocke.... ;)

Nå... så blev jeg da så meget klogere... :P

Jeg kender ikke dit system, så lad mig forklare det i forhold til min egen computer.

Mit bundkort understøtter PC2100 RAM (266 mhz) men hvis jeg vil overclocke så jeg har en FSB på 300 mhz og mine RAM ikke kunne holde til dig, så kunne jeg købe nogle RAM som kunne klare 333 og derved ville jeg være sikker på at mine RAM kunne klare den hastighed... :P

Det er dog sjovere at presse citronen til det yderste uden at ødelægge noget, men det kan godt lade sig gøre på den anden måde. På den måde kan man også tage RAMne med hvis man køber et nyt system da de så ikke er "langsomme"..... :P

28

mandag, 10. februar 2003, 23:03

Citeret

Okay... Prøver en gang lidt senere... Tak for hjælpen! :D

Altid en fornøjelse.

Lige lige mærke til om du kan låse din AGP-mhz i din BIOS. Den kan nemlig ikke klare så meget OC og derfor vil dit grafikkort ikke fungere ordenligt hvis den også bliver overclocket for meget...

Du har en fordel når du bruger Intel... Den bliver ikke lige så varme som AMD, men så er mulighederne også mindre.

29

mandag, 10. februar 2003, 23:46

Har sat AGP mhz til manuel og så har jeg hævet FSB til 110 så den kører med 2204Mhz... Min CPU temp. ligger på 47 grader efter ca. 15min intensiv brug... Er det godt nok? og skal man ændre Vcore hvis jeg sætter den højere op?

30

mandag, 10. februar 2003, 23:54

Citeret

Har sat AGP mhz til manuel og så har jeg hævet FSB til 110 så den kører med 2204Mhz... Min CPU temp. ligger på 47 grader efter ca. 15min intensiv brug... Er det godt nok? og skal man ændre Vcore hvis jeg sætter den højere op?

Okey. Det virker da fint. Godt.

Det er kun nødvendigt at hæve din Vcore hvis din CPU bliver ustabil. Det bliver den på grund af mangel på strøm. Det er det som Vcore ændre på. Når din CPU får mere strøm så danner den mere varme, men hvis man har ordenlig køling så er det ikke noget problem. Dog skal man lige være opmærsom i starten. Det er dog ikke nødvendigt da du har en P4 som selv sætter hastigheden ned hvis den bliver for varm.

Din temperatur ser ellers fin ud. :P

Spørgsmålet er hvor meget du vil overclocke den. Hvis du bliver ved med at hæve din FSB så små skridt så når du på et tidspunkt til hvor systemet ikke kan mere og derfor vil køre ustabilt. Så er det bare at sætte FSB´en ned til sidste indstilling hvor den kørte stabilt. :P

31

tirsdag, 11. februar 2003, 00:00

Hvor meget må ens temp. max komme op på?

32

tirsdag, 11. februar 2003, 00:07

Citeret

Jeg kan ikke lige huske hvad P4´s max temp er, men P4 har den fordel at hvis den bliver for varm så går den bare ned i hastighed uden at brænde af. STOR FORDEL.

www.TomsHardware.com har faktisk lavet en video hvor de kører en P4 og en Athlon for fuld power.... og så fjernede CPU-køleren.... P4´en overlevede uden problemer. Athlon CPUen brændte af og begyndte at ryde.... Sjov film.

;)

33

tirsdag, 11. februar 2003, 00:12

Citeret

Citeret

Jeg kan ikke lige huske hvad P4´s max temp er, men P4 har den fordel at hvis den bliver for varm så går den bare ned i hastighed uden at brænde af. STOR FORDEL.

www.TomsHardware.com har faktisk lavet en video hvor de kører en P4 og en Athlon for fuld power.... og så fjernede CPU-køleren.... P4´en overlevede uden problemer. Athlon CPUen brændte af og begyndte at ryde.... Sjov film.

;)

Har du et link til filmen??? :P :P :P

34

tirsdag, 11. februar 2003, 00:36

Citeret

Har du et link til filmen??? :P :P :P

http://www.tomshardware.com/cpu/20010917/index.html

;)

35

tirsdag, 11. februar 2003, 16:12

p4's max temp er 76grader...

36

tirsdag, 11. februar 2003, 17:37

Citeret

Originally posted by POWER_GRISEN

Okey. Det var ikke meget.... Det er under AMD´s, men nu bliver P4 jo heller ikke så varm. :P

37

tirsdag, 11. februar 2003, 19:17

i kan finde alle intel's cpu specs på processorfinder.intel.com

embedded systems enthusiast

38

tirsdag, 11. februar 2003, 21:15

Citeret

Citeret

Okey. Det var ikke meget.... Det er under AMD´s, men nu bliver P4 jo heller ikke så varm. :P

Nej... når min ligger på 47Grader med overclock og standart blæser...

39

tirsdag, 11. februar 2003, 21:16

Btw... Cool filmklip Grillrotten.... :P :P :P :P

40

tirsdag, 11. februar 2003, 21:31

ved sq ikke hva det er men enhver cpu siger stop på et eller andet tidspunkt uanset køling.... et eller andet med elektrisk udladning bla bla.. Din er bare ekstrem elendig

embedded systems enthusiast

41

onsdag, 12. februar 2003, 00:10

Hej igen.
Det med 3:4 er ikke rigtigt som grillrotten sagde. Det er omvendt. Fx hvis du kører fsb på 150 kører du 200 på rammen. Og JO dit bundkort understøtter hurtigere ram - det troede jeg nemli heller ikke i starten 8)
Tjek det her link - det forklarer alt om den skjulte funktion på vores super mobos :D

http://www.tweakup.dk/HTML/trinfortrin/i…rformance/1.htm

42

onsdag, 12. februar 2003, 01:06

Citeret

Originally posted by ø
Hej igen.
Det med 3:4 er ikke rigtigt som grillrotten sagde. Det er omvendt. Fx hvis du kører fsb på 150 kører du 200 på rammen. Og JO dit bundkort understøtter hurtigere ram - det troede jeg nemli heller ikke i starten 8)
Tjek det her link - det forklarer alt om den skjulte funktion på vores super mobos :D

http://www.tweakup.dk/HTML/trinfortrin/i…rformance/1.htm

K... thx...

Har læst det... men der står et eller andet med at man skal have den op på 132FSB for at kunne udnytte den skjulte funktion... Og jeg kan se at din CPU er en 533FSB så du behøves ikke at clocke for at kunne udnytte den da din allerede kører 133... men jeg skal helt op på 132 og det tror jeg ikke jeg kan da min allerede står til 110 og det giver 2,2Ghz så hvis jeg satte den til 132 ville det give 2,64Ghz og det tror jeg ikke min køler vil være med til... Men interresant læsning... :P :P :P

43

onsdag, 12. februar 2003, 13:29

Ok så - det skal jeg ikke kunne udtale mig om, har nemli ik selv prøvet fidusen endnu.... 8) Men som tidligere skrevet er www.anandtech.com et godt site til at finde tips og tricks da deres tråde er meget udførlige 8)
Held og lykke :D

44

onsdag, 12. februar 2003, 16:04

Citeret

Citeret

Citeret

Nej... når min ligger på 47Grader med overclock og standart blæser...

Lyder lækkert... Min ligger lidt højere, men er også en langsommere CPU... og så en 'AMD... ;)

45

onsdag, 12. februar 2003, 16:05

Citeret

Btw... Cool filmklip Grillrotten.... :P :P :P :P

Ja ikke ?.... Sjove ting man kan finde på nettet.... Har vist en film et sted hvor man ser en gut der bliver træt af sin computer og så går amok med en hammer på den.... *G* ;)

46

onsdag, 12. februar 2003, 16:06

Citeret

K... thx...

Har læst det... men der står et eller andet med at man skal have den op på 132FSB for at kunne udnytte den skjulte funktion... Og jeg kan se at din CPU er en 533FSB så du behøves ikke at clocke for at kunne udnytte den da din allerede kører 133... men jeg skal helt op på 132 og det tror jeg ikke jeg kan da min allerede står til 110 og det giver 2,2Ghz så hvis jeg satte den til 132 ville det give 2,64Ghz og det tror jeg ikke min køler vil være med til... Men interresant læsning... :P :P :P

så er det jo ærgeligt at det ikke er en AMD CPU for så kunne du bare sætte din multiplier ned og derved holde CPU-hastigheden og derved varmen i skak selvom du kørte med en FSB på 200... ;) :P

Thermaltake Core X9 Snow Edition kabinet

Så er det Goliath-tid, forstået på den måde, at vi har modtaget en sand mastodont af et cubekabinet fra Therma
Læs Mere

Raumfeld Stereo Cubes

For anden gang i Tweak.dk's historie skal vi have et sæt Raumfeld højttalere, der går under navnet Stereo Cube
Læs Mere

Reeven EUROS 120 mm Fan Round-Up

Reeven er en forholdsvis ny producent på markedet. De startede i 2009 og satser på at lave det bedste inden fo
Læs Mere

AMD A8-7600 APU

Så er AMD's seneste A8 APU endt på Tweak.dk redaktionen, og vi vil derfor stolt præsentere jer for vores test
Læs Mere

LC-Power Gaming 930W Kabinet

LC-Power har tilsendt os på Tweak.dk et af deres nye kabinetter i deres Gaming-serie. Dette hvide miditower ka
Læs Mere

Antec ISK310-150 micro tower

Står du og skal til at bygge dig en lille kontorcomputer, eller måske skal der et nyt kabinet til computeren v
Læs Mere

Thermaltake Commander FT Fan Controller

Hvis man har installeret et vildt custom vandloop i sin computer, kan det være ganske nyttigt at være i stand
Læs Mere

Logitech MX Master

Vi skal i denne test tage et kig på Logitechs nye flagskib af en mus ved navn MX Master. Der er tale om en mus
Læs Mere

Ny teknologi bruger kroppen som datamedie

Hvis du gik og troede, at det var smart, når din smartphone og dit smartwatch kommunikerede via Bluetooth, så
Læs Mere

PowerColor på vej med vanvittigt R9 390 X2 grafikkort

Hvis du simpelthen ikke kan få nok grafikpower, så er det værd at læse med her. PowerColor har nemlig præsente
Læs Mere

Ultimate Windows Tweaker til Windows 10 er ude!

Windows 10 har nu været på gaden i et stykke tid, og flere brugere har været meget bekymret over det nye syste
Læs Mere

Nyt ASUS ROG Poseidon Platinum GTX 980 Ti grafikkort på vej

Der er ingen tvivl om, at ASUS ved, hvad de har gang i, når talen falder på grafikkort. Det har vi set flere g
Læs Mere

Lenovo lancerer en serie af Gaming periferaler

Lenovo har bestemt sig for at bevæge sig ind på et andet marked end blot computere, og derfor har de producere
Læs Mere

ASUS VivoStick er en Windows 10 PC i mikrostørrelse

Nok skriver vi meget om små minikabinetter med mini-ITX bundkort, men sammenlignet med ASUS' nye VivoStick, så
Læs Mere

September måned byder på nye Nexus-telefoner

Næste gang, der kommer en ny Nexus telefon, får den sig en følgesvend, da der i denne omgang skulle komme både
Læs Mere

Acer præsenterer to nye Predator gamingskærme

Nok kan du have en vild internetforbindelse og ekstrem hardware, men du kommer ikke langt uden en skærm, og sk
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.