Råd til microATX - til kuffert gamerPC

  • Jeg står og skal bruge et microATX til en kuffertpc som udelukkende skal bruges til gaming. Jeg tror nok jeg vill have en core i5, for en 7'er er for dyr imo.


    Havde tænkt mig at gå efter et brugt 570 gtx, eller noget i den omegn - hvad tænker I om dét,?


    Hvad skal man gå efter, og hvilket chipsæt skal jeg vælge efter jeres mening ?


    Jeg er ikke hardcore gamer, og skal derfor ikke bruge den helt vilde maskine :)


    Forestiller mig at mobo skal koste mellem 3-600.kr

  • Til en lille computer er det en fordel med et nyere, mere effektivt grafikkort, så der ikke skal så meget køling til. Og det er jo ikke fordi et nyt HD 7850 er så meget dyrere end et brugt GTX 570.


    En Core i7 er alligevel lidt spild af penge til gaming, så tag du endelig en Core i5.


    Chipsættet kommer bl.a. an på om du vil overclocke. Men igen kan det være en ulempe i en lille computer. Hvis der ikke skal overclockes er et billigt B75-bundkort fint.

  • jeg vil sige go efter noget ala det her:


    i5-2500k/i5-3570k
    Asus Maximus V Gene
    8gb Ram mindst 1600mhz
    Nvidia GeForce GTX 660/660Ti 2gb måske Asus el. MSI


    en rimelig kvalitets strømforsyning som SeaSonic så skulle du være kørende ^^

  • Synes det lyder fornuftigt Pumadk, men jeg tager dog et billigere bundkort - synes det er overkill med et så dyrt kort til en kuffert pc der alligevel bliver pakket ind.


    Tror jeg bestiller delene tirsdag eller onsdag, også tager jeg dét derfra. Har kigget lidt på http://customcases.dk/cases/alu-cases/alu-box-20.html . Tror det kunne være fedt at man så åbner låget og sætter stik i, når man gamer også lukker den igen, når man transportere den..


    Så er det helt clean.

  • Synes det lyder fornuftigt Pumadk, men jeg tager dog et billigere bundkort - synes det er overkill med et så dyrt kort til en kuffert pc der alligevel bliver pakket ind.


    Tror jeg bestiller delene tirsdag eller onsdag, også tager jeg dét derfra. Har kigget lidt på http://customcases.dk/cases/alu-cases/alu-box-20.html . Tror det kunne være fedt at man så åbner låget og sætter stik i, når man gamer også lukker den igen, når man transportere den..


    Så er det helt clean.


    ja men du får os gode Features som, Intel Nic som virkelig gør en forskel fra Realtek, Athero's m.m og et bedre audio os.

  • Hm, har ændret min fremgangsmåde og købt et Bitfenix Prodigy i hvid, og vælger istedet MSIs ITX model med wifi.


    Køber så en core i5 3470, og et 660 TI og kaster i.


    Jeg har kigget på corsairs CX750M med modulare stik, til godt 680 kr. Nogle andre forslag med modulare stik.?

  • Du behøver ikke så kraftig en strømforsyning til sådan et system. På den anden side er de fleste andre modulære strømforsyninger desværre for store til det kabinet. Strømforsyningen har det jo med at blive større af at der skal sættes en ekstra printplade i til de modulære stik.

  • Jeg har siddet et par timer nu og kigget, men vender konstant tilbage til den Corsair. Den er billig og lækker.


    I fht størrelsen, ja så har jeg en TX750 monteret i kabinettet nu, og den sidder fint :)

  • Problemet er at det bliver ret trangt med en 160mm modulær strømforsyning. Se f.eks. denne video.


    Men hvis du ikke har noget imod det, så ville jeg nok foreslå en Corsair TX550M eller Antec HCG-620M i stedet for den CX750. Det er stadig rigeligt med kapacitet til dit system, og så er det noget højere kvalitet til en lidt lavere pris.