Nye computere til erhversbrug

  • Hej allesammen


    Vi står og skal bruge nogen nye computere på min arbejdsplads og jeg vil derfor hører jer om i kan hjælpe mig lidt på vejen.


    • Stationærer PC'er
    • De skal være MEGET stabile
    • Skal være hurtige
    • Holde en del år
    • Alt data ligger centralt på en server, styresystem osv. er installeret på maskinen.
    • Ingen grafiske krav
    • God service hos forhandler


    Prisen er sådan set irrelevant dog ønsker vi ikke at betale mere for dem end der er behov for.


    Håber i kan hjælpe mig lidt på vejen :)


    På forhånd tak

  • Jeg ville tage kontakt til mm-vision.dk i Roskilde eller Topdata og se på deres workstations, som er til erhvervsbrug.
    Tag en snak med dem og få lavet nogle maskiner som er helt specifikke til det brug, som du/I får brug for, så se på en pakke løsning.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Skal være hurtige til hvad?


    Til office pakken, windows, CAD, internet!?


    Er computer som er hurtig i windows, office programmer, internet osv.. generelt, behøver ikke være dyr - Hvilken som helst APU kan klare det, med en Samsung 640 SSD disk f.eks. (A4-3400, A6-3500, A4-5300, A10-5700)


    Skal den være hurtig i cad, så er grafikkortet vigtigt, og ofte vil en I7 være hurtigst.


    Skal den være hurtig i video convetering, så er det I7 eller FX-8350 - Kommer anden på hvilken video formater.




    Det er ret vigtigt at vide, hvad den skal være hurtig til, og om i er villige til at gi' en 500kr. ekstra, for at den skal være 20% hurtigere.

  • Beklager hvis jeg ikke har været præcis nok i min formulering :)


    Kravene til hastighed er minimale da de netop kun skal bruges til office og lign. programmer.


    Det er vigtigt at computerne kan holde i mange år og er stabile hele perioden. Vi er nemlig yderst afhængige af at det kører optimalt altid og risikoen for fejl skal minimeres.


    Ledelsen er ikke så kendt indenfor computere og foretrækker derfor kendte mærke såsom lenovo, hp osv. da det er noget de har tiltro til.(foreslog selv mm-vision, men de var ikke så vilde med idéen).


    mht. til pris så ligger vi på 5-13k pr maskine.


    Håber det var lidt mere uddybende, ellers så sig endelig til :)


    Mange tak for hurtig respons :)

  • De får jo ikke rigtigt noget ud af at vælge et "mærke". Synes helt klart også at i skal lave en deal med MM-Vision, enten Office Pro eller Quad-View hvis i skal køre med flere skærme. Så kan i jo evt. vælge en stor 1/2TB harddisk og 4 års totalforsikring med.


    Gaming PC:
    Microsoft Windows 10 Professional 64-bit
    Intel Core i5 3450 @ 3.10GHz
    2x4GB Kingston HyperX Genesis PnP @ 1600MHz
    MSI Z77A-G45
    Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5
    64GB Kingston SSD + 1TB Samsung HDD
    Dell Ultrasharp 23" U2312HM


  • Hvad med at ringe til lenovo?

  • Der er nogen her man kan tilpasse efter egne behov: http://www.komplett.dk/k/cl.aspx?bn=10626
    Her får du 3 års garanti og support oveni, når du køber Komplett maskinerne :)


    Arbejder selv med det, så du skal være velkommen til at kontakte mig, hvis du vil have noget tilpasset eller vil høre mere om support-muligheder :)


    Der er også OEM-maskiner fra både HP, Acer, Lenovo osv.


    http://www.komplett.dk/k/kl.aspx?bn=11096

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • HP Pavilion P6-2430 til 3995, jeg har svært ved at finde noget dyere som ville være meget bedre til jeres brug: http://www.komplett.dk/k/ki.as…3-8E9B-BB3EEB25CF18#extra


    Nogle af arbejderne ville nok være glade for: http://sourceforge.net/projects/classicshell/files/ ;-)


    En A10-5700 bruger 65watt incl. 'grafikkortet', det betyder mindre varme, og den er hurtigere end det i har behov for, men hva... Så vil den da kunne følge med nogle år frem, i modsætning til mange andre maskiner, som har dårlige onboard grafikkort osv.. I dag er det ofte grafikkortet som bliver forældet først, da windows, og internettet brugere flere 3D funktioner end tidligere, og det stopper ikke... De 8GB ram, giver også en mindre fremtidssikring til jeres brug:)

  • Mange tak for alle svar :)


    Det tyder på at der er svært at finde nogen gode oem maskiner fra henholdvis lenovo eller hp.


    Jeg vil prøve at vende komplett og mm-vision med ledelsen og prøve at tale dem til fornuft :)


    endnu engang mange tak for hjælpen!

  • Det tyder på at der er svært at finde nogen gode oem maskiner fra henholdvis lenovo eller hp.


    Den jeg forslog er fra HP, og den er god. At du ikke vil ha' den er ok - Men det er en god maskine, og en af de bedste HP laver til prisen.

  • Har du prøvet at ringe til Dell, Lenovo og HP? det kunne være at i kunne få en eller anden service aftale hos dem så i ikke selv skulle rode med reperationer når der er en maskine der står af.


    /ask