Bundkort Hjælp til en forivret mand

  • Hey Tweak.dk


    Jeg står overfor at skulle anskaffe mig et nyt bundkort, (ny pc).
    Men jeg kan ikke blive klog på om hvilken cpu og hvilket chipset jeg skal vælge.
    Jeg har kikket på følgerne, ikke nødvendigvis dem, men det er nu engang dem jeg er faldet for, syns lidt det Sabertooth x79, er et fedt bræt.
    Men jeg spørg også i forumet fordi jeg mangler hjælp, så er åben for forslag


    Cpu: i5 3770k forivret
    Chip: Z77


    eller min favorit


    Cpu: i7 3820
    Chip: X79


    Der er mange forskellige meninger på nettet, og jeg har efterhånden svært ved at se sammen hæng mellem de forskellige meninger. jeg er med på at der ikke er nogen spil der bruger 8 thredded processor endnu, men det kommer vel når muligheden er der, eller hvad?
    Det betyder ikke så meget hvad tingene koster, da jeg er villig til at investere, men selvfølgelig ikke bare det dyreste,


    Det Jeg leder efter en Gamer pc, jeg er afklaret med de resterende komponenter, det er det bundkort det hele afhænger af..


    Vil helst at den computer holder de næste mange år.


    Håber der er en/nogen der kan give mig klarsyn så jeg kan få samlet den pc.


    På forhånd tak..
    Nicolai

  • har lige smidt et Z77 chipset sammen med en 3570 og det spiller bare helt fint. Så jeg kan kun sige god for det :)


    Men det hele kommer jo ud på hvad du vil med det. Hvis du skal have en almindelig gamer, så ville jeg gå med Z77 og 3570, det performer helt fint og koster ikke en bondegård. Der går et godt stykke tid før man vil se spil som virkelig kan bruge flere cores og håndtere det korrekt. Så indtil da ville jeg spare mine penge. Men skal du lave en seriøst video komprimerings pc, så ville jeg gå med et i7 setup, da der vil man virkelig kunne mærke den ekstra power som der er.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • købte tilbage i 2008 en pc med det hele, og den holdt til 2013,.
    Så kom der release på Crysis 3,
    jeg kunne snildt køre det, men ikke på ultra, så med det mindre problem, og nok også lysten til at købe noget nyt, fik mig til at søge efter et nyt setup.
    Men må sige der på de sidste 6 år er sket meget, og jeg har nok ikke rigtig fulgt med udviklingen.


    Så jeg er jo nok ude efter et setup der kan holde de næste 6år igen( 4-5 måske)
    Pointen er jeg vil gerne have noget der vil være mig trofast længe, om det så koster lidt mere nu, betyder ikke så meget, men igen, jeg vil heller ikke betale for noget som er unødvendigt..


    Så hvis det er chip Z77 og ikke X79 jeg skal bruge, er det nok det jeg søger.
    Men vil heller ikke nøjes, hvis jeg vil få mere og længer glæde af X79, (Håber det giver mening)

  • Du kan nok ikke få et setup der holder så længe, da tingende udvikler sig så hurtig, især nu når bf4 er på vej, som bruger 80 % af frostbite engine (bf3 bruger 20%) og at crysis næsten får alle setups til at bukke under (med alt i ultra og AA)


    Så nu når vi har fået det på plads, vil jeg nok sige at du skal vente på haswell (kommer her til sommer) da hvis du køber nu er det nok ikke ret fremtids sikkert system, I forhold til hvis du venter til haswell udgivelse og får dig et lækkert haswell system.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • kender ikke så meget til den haswell cpu.
    hvor meget bedre vil den blive, har kun læst om at den er "to go processor", gik ud fra den var beregnet til tablets, laptops og andet udstyr so det..

  • Tak for link..


    Der er vel også grænser for hvor meget man har brug for med henhold til overclocking :)


    Jeg kommer aldrig til at ofre de helt store beløb på den ultimative gamer pc, men går efter noget der sagtens kan følge med, som at spill Crysis 3 uden nogen problemer.
    Er heller ikke sikker jeg kan vente til sommer med en ny pc.

  • Men tror ikke du skal regne med 4-5 år nok nærme 2-3 år (måske)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • kender ikke så meget til den haswell cpu.
    hvor meget bedre vil den blive, har kun læst om at den er "to go processor", gik ud fra den var beregnet til tablets, laptops og andet udstyr so det..


    Haswell er efterfølgeren til Ivy Bridge, så det er processorer til stationære og bærbare. De bliver bedre end det man kan få i dag, i hvert fald til en rimelig pris. Core i5-3570k bliver afløst af Core i5-4670k, mens Core i7-3770k bliver afløst af Core i7-4770k.


    Hvor meget bedre er der ingen (undtagen Intel) der ved præcist. Normalt burde det være en ret stor opgradering, 15-20% bedre, men i denne omgang bliver forskellen måske lidt mindre fordi Intel fokuserer mere på at forbedre den integrerede grafikprocessor og holde strømforbruget nede.

  • Så jeg ville være bedre tjent med en 3770k måske heller 3570k og en Z77 chip.
    og så smide et gtx 680 kort i?


    kan forstå den Haswell der udkommer til juni kun er den første af 2.


    Kan jo heller ikke vente evigt med at spille.

  • Du kommer i hvert fald langt med en Core i5-3570k, et Z77-baseret bundkort, og et godt grafikkort. Et GTX 680 er ikke rigtig pengene værd i forhold til et GTX 670, eller for den sags skyld et HD 7970.

  • Så jeg ville være bedre tjent med en 3770k måske heller 3570k og en Z77 chip.
    og så smide et gtx 680 kort i?


    kan forstå den Haswell der udkommer til juni kun er den første af 2.


    Kan jo heller ikke vente evigt med at spille.

    Man kan altid vente på noget bedre :) Så får man alddrig købt noget. Så køb det du mener passer til dig nu.
    Du kan dog lave en nemmere upgrade med et Z77 bundkort lige pt., men hvad fremtiden bringer er svær at sige.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Man kan altid vente på noget bedre :) Så får man alddrig købt noget.


    True, true..


    kunne være jeg bare skulle komme vider.


    Hvad er der galt med gtx 680, syntes ellers jeg hade fået det barberet ned til netop dette kort, da det bedre end 660- 670 - dog ikke bedre end 2x 660 ti, men koster det det samme,
    Gider heller ikke ende op med 3 gpu, så heller 2x 680, når den tid kommer