Opgradering af HP Pavilion Elite HPE-140sc

  • Hej Tweakere.
    Jeg købte for nogle år siden denne computer brugt og den har tjent mig godt. Men nu går jeg med tanker om at købe nyt eller opgradere.
    Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det er muligt at opgradere den, og evt. hvor meget. Hvad mener i er bottlenecks i mit system? Har fundet frem til at den har en 460w strømforsyning og dette motherboard og hardware.
    Så vidt jeg kan se understøtter motherboard kun op til I7-8xx serien. Så den tror jeg ikke kan opgraderes. Hvad med grafikkort? Kan jeg opgradere det fornuftigt?
    Jeg spiller pt. Dota 2, War of the Roses. Engang imellem Borderlands 2, Warhammer 40k (SpaceMarine) og Skyrim.
    På forhånd tak for hjælpen og et fedt site.
    Michael

  • Det kommer self an på om du vil offer pengene på en helt nyt computer. Hvis det var mig og jeg skulle spille de spil som du nævner. så vil jeg OC min cpu måske en bedre køler på. Også købe et nyt grafikkort. samt en ssd
    Det vil give dig en del mere fart på :)


    Så er det bare om du også skal have en ny strømforsygning.


    Men hvor mange penge vil du bruge?

  • Det kommer self an på om du vil offer pengene på en helt nyt computer. Hvis det var mig og jeg skulle spille de spil som du nævner. så vil jeg OC min cpu måske en bedre køler på. Også købe et nyt grafikkort. samt en ssd
    Det vil give dig en del mere fart på :)


    Så er det bare om du også skal have en ny strømforsygning.


    Men hvor mange penge vil du bruge?


    Jamen nu havde jeg længe gået og leget med tanken om at lave en Mini-itx gamer i Bitfenix Prodigy kabinettet, men da vi nærmer os sommer og jeg stadig studere deltid efter arbejde er det begrænset med fritid og mulighed for at game fuld tid. Derfor kom jeg til at tænke på om det kunne betale sig at opgradere en smule for bare at klare sig igennem, indtil tiden blev til mere gaming.
    Så jeg havde ikke planer om at spendere meget. Mit fokus ville ligge på grafikkort, men jeg ved ærlig talt ikke hvad der passer til dette bundkort og strømforsyning. Jeg har ikke prøvet at OC før, men det kunne jo være man skulle kaste sig ud i det. Men så opstår spørgsmålet om hvor godt bundkortet klare OC opgaven?
    Så vi snakker vel en 1500-2500, men meget gerne billigere? (Kender sgu ikke priserne på hardware til sådan en gammel dame som jeg har stående :pinch: )

  • Jeg tænker også på at få et itx bundkort og et mindre kabinet. Men man kan jo sige at du kan købe nogen af tingene på forhånd. :)
    Dit bundkort. burde jo kunne trække de nye grafikkort.
    Det vigtigste er at du får et bedre grafikkort. Det er det som smør bollerne med fedt.
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=771699



    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=758734 Man her inde anbefaler amd



    Jeg har dog oplevet flere gange af venner med amd har haft grafik fejl i spil. Det gør så jeg vælger nevida. De har dog ikke 7950/7970 modelen.


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=765972


    sdd vil give dig et pænt boost i loodtime og i windows. dog understøtter dit bundkort ikke ssd fuldt ud. Men giver stadig en del fart.


    Så er det jo om din strømforsygning er kraftig nok. Der står ikke rigtig noget om hvilken det er.