Det her er billigt - A6-3500 til sølle 269kr.:-)

  • Nu kan man kan få en A6-3500 til sølle 269kr.(På tilbud): http://www.komplett.dk/k/ki.as…A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18


    Især i nye spil kommer A6-3500 til sin ret.


    A6-3500 3DMark Vantage P GPU score: 2679 ( http://www.overclockzone.com/t…09/amd_a6_3500/index7.htm )
    8600GT 3DMark Vantage P GPU score: 1110


    De evt. andre dele koster desværre stadigt det samme, men mange har jo gamle dele liggende, som måske kan bruges - Det er dog vigtigt med hurtige RAM: http://www.inpai.com.cn/doc/hard/182755.htm


    Bundkort: http://www.compumail.dk/vare-o…p?varenummer=06518&type=0
    kabinet: http://www.compumail.dk/vare-o…p?varenummer=31230&type=0
    8GB RAM: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=618010
    køler: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=657094




    Vi sidder og spiller Crysis 3 i netværk, hvor den ene af computerne er en A4-3400 APU fra AMD, og det køre jo absolut spilbart i 1280x1024 med low settings selvfølge. Hvor en A10-5700 kan klare det, uden AA, i medium settings, og 1920x1200 - Samme opløsning/setting gælder Battlefield 3 for A10-5700, jeg har ikke prøvet battlefield 3 på en A4-3400.


    A4-3400 har under 20% af den CPU kraft en FX-8150 har, og indbygget grafikkort er et HD6410D.
    A6-3500 har under 25% af den CPU kraft en FX-8150 har, og en HD6530D grafik del, så den er generelt hurtigere end A4-3400.


    Der er muskler i de små APU'er til prisen. Her kan folk se hvordan en A6-3650(A6-3650 er 4 kernet, A6-3500 er 3 kernet) klare sig med et HD6850 grafikkort, og selvfølge med det indbygget grafikkort: http://www.bit-tech.net/hardwa…the-best-100-processor/13

  • Vil lige tjekke hvor billigt man kan få en PC hos Komplett, det ender ud i lige godt 2.000, men kan forestille mig 2.100 til 2.200 inkl. fragt og hvis der mangler kabler. Måske 100,- ekstra hvis man tager en Corsair PSU og et billigere kabinet.


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/032013/Udklip8.PNG]


    Det er ikke så galt for en computer til normalt arbejde.

  • Den er ikke en god ide til krævende spil. Men lettere gaming kan godt lade sig gøre.


    Gree... Igen snakker du om noget, du ikke selv har prøvet, det sker tit:-P Er der noget tungere end Crysis 3, og Battlefield 3 da? For det ser ud til at den kan trække de 2 i low med windows 8 selvfølge... Vi lever jo i 2013... og en ny windows blue er snart på vej, så om et par måneder så må du vænne dig til, jeg sikkert begynder at sige folk bør ha' den til deres nye udstyr.


    Alle dine beslutninger, og vurderinger, ser ud til at være taget fra tests på nettet, aldrig fra egen erfaring, lige sådannet vælger du ofte windows 7, frem for windows 8 - Formodentligt vel vidende(Antager jeg), at windows 7 ikke understøtter de nye APU'er/CPU'er ordentligt, og derfor ikke yder godt nok... Det KAN mærkes i spil, og det ved jeg ikke fra en test jeg har læst på nettet, det ved jeg fordi jeg selv har prøvet forskellen mange gange:-)


    Så de der lomme teorier du render rundt med:-P... Hvad skal vi andre bruge dem til? Du har f.eks. tidligere skrevet at en FX-8150 ikke kunne trække Crysis 3 ordentligt, det sjove er så at selv en FX-4100 kan trække det fint, det hele handler om RAM, bundkort, og grafikkort.


    Er ret harm... Sidder og er ved at gennemføre Crysis 3 med en A6-3500 jeg lige har købt, og så lukker du sådan noget pladder ud, selvfølge er det ikke perfekt.. Opløsning osv. er begrænset, men mange sidder alligevel med deres gamle 1680x1050 skærm, og det er jo en fin lav opløsning til f.eks. en A6-3500 - Jeg kan sagens nyde spillet med en A6-3500, selvfølge er det bedre med et HD7850 eller min A10-5800K, men! Det er ikke nødvendigt, game playet ændre sig ikke meget, fordi der kommer mere 'lir' på grafikken.


    Så til tunge spil, kan den fint bruges, og anbefales. Folk skal selvfølge ikke forvente noget AA, og høje detaljer, men low til medium uden AA i diverse nyere spil.


  • er du ikke lige rigelig fjendtlig der i dit indlæg?
    Tror de fleste herinde sidder med full HD skærme eller skærme med endnu højere opløsning og det er jo de færreste som køber en ny pc til at game på for at spille spil i LOW/medium?


    Men jo ellers er det bestemt et ganske godt køb til prisen og ville da ikke tøve med at anbefale det til en pige-pc som ikke skal bruges til fps-spil og den slags.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Casual gaming ja, men ingen af de APU'er der eksisterer i dag giver en ydelse jeg synes er tilstrækkelig for min smag i spil.


    Så tungere gaming ville jeg ikke benytte den til, men der skal da nok være nogen med lavere krav end jeg selv, der vil.


    Er helt enig med Sakkura her, og det har intet at gøre med ikke at vide noget om tingene i mine øjne -. tværtimod betyder det bare at man har en standard der måske er lidt højere end bare at kunne køre spillene ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Den er sku da ikke god til tunge spil, hvis du spiller med low og 12xx. imo er den ikke god i de tunge spil så. Men ja det er da helt sikkert billigt hvis man ikke har brug for at spille nyere spil. For der er jo ingen gamer fremtid i den overhovedet :)

  • Ventede til flere skrev.. Havde regnet med flere var hoppet med på vognen, og udtalt sig om en APU de ikke selv havde. Jeg havde også troet at der var kommet mere 'skarpe' udtagelser, for folk undervurdere generet en APU:)


    Sakkura skriver : Den er sku da ikke god til tunge spil.


    PsyCho skriver: Ville da ikke tøve med at anbefale det til en pige-pc som ikke skal bruges til fps-spil og den slags..


    Renegger skriver: At computeren ikke kun skal kunne trække spillet, hvis han skal kunne nyde det.



    Jeg er fuldstendigt enig med Sakkura, den er bestemt ikke god til de tungeste spil, og den er heller ikke fremtidssikker. Men den kan altså også trække mere, end bare lette spil.


    Der er også mange der gerne vil ha' deres computer skal kunne trække deres spil på max. settings, eller tæt på... Og det vil en A6-3500 for det meste ikke kunne klare.


    PsyCho du er helt af sporet.


    I synes ikke jeg skriver pænt? Jeg kan godt brokke mig - Jeg ser det dog ikke som at 'svine folk til', da det ikke er personligt fra min side, sådan skriver jeg bare, når jeg synes det som der bliver skrevet er 'helt ude i skoven'. Og nu havde Sakkura tidligere givet udtryk for at han mente AMD laver dårlige CPU'er, og de laver skam udenmærket CPU'er, lige som Intel gør. En AMD yder fuldt ud lige så godt til prisen, som en Intel gør. Derfor var jeg ekstra hård ved Sakkura, da jeg naturligt antog at han ville skrive noget ...... alligevel bagefter, og det kan nå at komme endnu. Når det er sagt:




    De fleste her inde køre i 1920x1080, eller 1680x1050.


    Nu har jeg søgt på 8800GT som mange mennesker stadigt mener de kan bruges til deres gamle FPS spil, og nye spil(ikke meget krævende spil.). http://www.legitreviews.com/article/590/8/


    FPS er en ret værdiløs målemetode, men det er for at i kan sammenligne med målingerne fra 8800GT. Mange mener jo stadigt at FPS er en god måle metode, så må i jo forholde jer til resultaterne med en FPS måling... Selvom den er af mindre værdi.


    A6-3500 lille overclock = 2,1@2,5ghz CPU, GPU 444@600mhz, 1900mhz RAM. Standart køler, og et billigt kabinet som køler dårligt(Derfor det lille overclock). Med det overclock kunne den køre med siden på kainettet, og ca. 23 grader i rummet.


    Til dem der er nysgerrig, så kørte den fint 3ghz med +50mv, med kabinet siden af, og kan helt sikkert overclokkes mere, men det er ikke CPU delen, som hæmmer spillene - Det er hukommelsen, og GPU delen.


    Jeg ville ha' lagt en benchmark ind med A10-5800K også, men! Crysis 1 driller på min egen computer:-P




    Resultat med 1600mhz RAM, 1024mb dedikeret RAM til grafikkortet, 1600x1200, medium settings:


    8800GT: 44FPS
    HD2900XT: 37FPS
    A6-3500 lille overclock: 30FPS
    A6-3500: 24FPS
    8600GT: 14FPS


    Et HD2900XT svare ca. til et HD3850 grafikkort i ydelse.


    Med de resultater, kan vi antage(I ved det ikke, for der er brugt FPS målinger) at der er en stor sandsynlighed for, at Crysis 1 ville kunne køre så godt, at man sagens ville kunne bruge en A6-3500 til at spille det med.


    Når Crysis 1 kræver over middel, for et FPS spil, så er der en række andre FPS spil som sikkert også vil køre ok med en A6-3500, og da FPS spil generelt er ret krævende, så vil stort set alt andet køre fint.


    Man kan diskutere om den nu også er god nok til at den normale gamer vil være tilfreds - Men at en A6-3500 generelt godt kan trække de fleste spil, det er der ikke tvivl om.


    Min dreng er super glad for sin nye A6-3500, og han bruger computeren til hovedsageligt Titan quest osv.. Men han ville da patu også prøve Crysis 3 - Så det lagde vi ind, jeg spillede lidt først(fedt spil i øvrigt..), og i onsdags spillede han så på den, tro mig... Han skal nok brokke sig hvis det hakker meget. Men han har ikke brokket sig over det hakker, og jeg har kun oplevet små lags i Crysis 3 med alt på low, i 1280x1024, og hvis der skulle komme en bane hvor det hakker massivt, så vil jeg bare overclocke den lidt, det burde hjælpe. Det er min baggrund for at sige, den kan godt trække de fleste spil(Også mange FPS spil, uden det behøver at være på low, eller i 1280x1024) - Jeg synes da selv jeg har noget at ha' mine udtagelser i, Crysis 3 er trods alt noget af det mest krævende.




    Tilføjet: Call of Duty - Modern Warfare 3 et FPS spil fra 2011.


    Opløsning 1600x1200(8,84% højre opløsning end 1680x1050) Settings er over middel. AA er off, lige som AA var off da jeg testede med Crysis 1.


    Min. 25FPS
    Avg. 36FPS
    Max. 42FPS


    Settings:


    AA: off
    Sync every frame: No
    Shadows: Yes
    Specular Map: Yes
    Depth of field: Yes
    Ambient Occlusion: High quality
    Soften Smoke Edges: Yes
    Image Quality: Normal
    Texture Resolution: Normal
    Normal Map Resolution: Normal
    Specular Map Resolution: Normal

  • Er vi blevet lidt sarte på tweak efterhånden....Hvad er der galt i at kalde en spade for....en spade.


    Sart vil jeg da ikke sige jeg er, men syntes Dnope's indlæg var lidt hård i det, men kendte jo så hellere ikke lige forhistorien mellem Dnope og Sakkura.


    Dnope. Måske er jeg bare for kræsen, men smider jeg penge efter noget som skal bruges til at game på gider jeg da ikke smide penge efter noget der ikke yder bedre end den der i spil. Og jo den er da ganske fin til en pige-pc der bare skal spille lidt sims og den slags plus skole.
    Smider du den i en gamer og skal game med dine venner bliver man da lidt til grin hvis man gamer med alt på low og med en old gammel skærm.


    Men nok om det, den er go til prisen som du ganske rigtigt fremhæver, og sammen med andre low-budget items får man en "kraftfuld" pc til pengene.


    Nu har jeg ikke selv undersøgt det, men tror da langt de fleste herinde sidder med enten FullHD eller højere, hvis lavere er det pga 120 mhz skærme og ingen af os med de skærme kunne finde på at bruge den til en ny gaming computer.


    Og angående at du havde forventet et hårdere svar fra os så synes jeg da ikke der er nogen grund til at begynde og snakke hårdt/svine dig bare pga jeg synes du snakker hårdt til en anden eller pga vi ikke er enige :rules:
    :cheers:

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Og angående at du havde forventet et hårdere svar fra os så synes jeg da ikke der er nogen grund til at begynde og snakke hårdt/svine dig bare pga jeg synes du snakker hårdt til en anden eller pga vi ikke er enige


    Det var nu ikke det jeg mente med en mere 'hård' reaktion, havde forventet at folk ville sige noget mere grimt om APU'en, som skulle nedgøre den, til mindre end det den er:)


    Hvorfor synes du ikke den er hurtig nok til spil som Crysis 1? Jeg tænker, du så jo mine FPS målinger med medium settings. 1600x1200 ligger jo i den gode ende imellem 1920x1080, og 1680x1050.


    1680x1050 = 1,76 megapixel
    1600x1200 = 1,92 megapixel
    1920x1080 = 2,07 megapixel

  • Sakkura skriver : Den er sku da ikke god til tunge spil.


    Det passer ikke. Jeg skriver at den ikke er en god ide, for man vil være nødt til at køre ved lave settings og lav opløsning.



    Og nu havde Sakkura tidligere givet udtryk for at han mente AMD laver dårlige CPU'er, og de laver skam udenmærket CPU'er, lige som Intel gør. En AMD yder fuldt ud lige så godt til prisen, som en Intel gør. Derfor var jeg ekstra hård ved Sakkura, da jeg naturligt antog at han ville skrive noget ...... alligevel bagefter, og det kan nå at komme endnu


    Det passer heller ikke. AMD laver gode processorer, der er bedre end Intels processorer til visse opgaver og dårligere til andre opgaver. Lige præcis Zambezi (Bulldozer) var noget af en skuffelse. Llano er okay, vel faktisk meget mere end okay når man ser på prisen.



    Crysis 1 er snart 6 år gammelt. Det er ikke længere et krævende spil. Og alligevel kører det kun lige med nød og næppe 30 FPS overclocket, ved en opløsning som langt de færreste anvender i dag.

  • Det var nu ikke det jeg mente med en mere 'hård' reaktion, havde forventet at folk ville sige noget mere grimt om APU'en, som skulle nedgøre den, til mindre end det den er:)


    Hvorfor synes du ikke den er hurtig nok til spil som Crysis 1? Jeg tænker, du så jo mine FPS målinger med medium settings. 1600x1200 ligger jo i den gode ende imellem 1920x1080, og 1680x1050.


    1680x1050 = 1,76 megapixel
    1600x1200 = 1,92 megapixel
    1920x1080 = 2,07 megapixel


    Som Sakkura siger så vil jeg da ikke ligefrem kalde 30 fps spilbart for en gamer :S Og den opløsning som du har målt i er måske relativ tæt på fullHD, men der er stadig 7% i forskel. Og snakker vi skræme med 1680x1050 der kører 120 mhz så kan det jo heller ikke bruges med 30 fps.


    Har intet imod apu'r fra AMD, men du er nød til at indrømme det kun er noget som kan bruges til nøds og ikke noget som en semi seriøs gamer kan leve med.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Crysis 1 er snart 6 år gammelt. Det er ikke længere et krævende spil. Og alligevel kører det kun lige med nød og næppe 30 FPS overclocket, ved en opløsning som langt de færreste anvender i dag.


    Som Sakkura siger så vil jeg da ikke ligefrem kalde 30 fps spilbart for en gamer Og den opløsning som du har målt i er måske relativ tæt på fullHD, men der er stadig 7% i forskel.


    Call of Duty - Modern Warfare 3 et FPS spil fra 2011.


    Opløsning 1600x1200(8,84% højre opløsning end 1680x1050) Settings er over middel. AA er off, lige som AA var off da jeg testede med Crysis 1.


    Min. 25FPS
    Avg. 36FPS
    Max. 42FPS


    Settings:


    AA: off
    Sync every frame: No
    Shadows: Yes
    Specular Map: Yes
    Depth of field: Yes
    Ambient Occlusion: High quality
    Soften Smoke Edges: Yes
    Image Quality: Normal
    Texture Resolution: Normal
    Normal Map Resolution: Normal
    Specular Map Resolution: Normal


    Og så kan i jo slå nogle af alle de ting fra, og/eller sætte noget til low, overclocke eller hvad i synes... Så får i en endnu højere FPS. evt. sætte opløsningen ned til 1680x1050, det vil også give nogle flere 'FPS'.


    Det var et nyere FPS spil, men det er ikke godt nok er jeg sikker på, og det er netop den opførsel jeg havde forventet, da jeg skrev jeg havde forventet folk var mere 'hårde'.


    Nu er det heldigvis sådan, at andre også kan se at et nyere spil, generelt ikke har større krav end Crysis 1, også derfor jeg valgte netop Crysis 1, for at test resultaterne skulle være realistiske i forhold til nutidens spil, der var ikke noget som stod til high quality, da jeg testede Crysis 1, og Crysis 1 klarede sig dårligere end Call of Duty - Modern Warfare 3.


    Så er der kun en ting der undre mig, det er hvofor så lukke sådan noget pladder ud til at starte med, og der tænker jeg på den her kommentar: "Crysis 1 er snart 6 år gammelt. Det er ikke længere et krævende spil. Og alligevel kører det kun lige med nød og næppe 30 FPS overclocket, ved en opløsning som langt de færreste anvender i dag."


    Du får en højre FPS, hvis du skifter til 1680x1050 - Grunden til jeg valgte 1600x1200, var fordi det var max. opløsning for den skærm jeg til sluttede.


    Til sølle 269kr... Sæt et HD7850 i, og volla så er det ikke kun en ok gamer til de mindre krævende, så er den også generelt hurtigere i spil end din computer PsyCho:)

  • Modern Warfare 3 er et console port med forældet grafik for 2011 (endsige 2013). Så hellere Crysis 1 - som dine tal bekræfter er mere krævende.


    Der findes langt mere krævende spil fra 2011 eller for den sags skyld 2010. Eksempelvis skal man ikke regne med mere end 20-25 FPS selv med en Trinity-baseret A8 eller A10 i Metro 2033, som er fra 2010. Okay, noget overclocking og væk med AA, så kan det være de kan klare det. Men en Llano-baseret A6?


    [Blocked Image: http://i.imgur.com/ti84e5M.jpg]

  • Sakkura den test du har fundet fra Tomshardware http://www.tomshardware.com/re…a8-3850-llano,2975-8.html køre 1333mhz til Rammen, det her er hvad 1333mhz gør ved en APU: http://www.inpai.com.cn/doc/hard/182755.htm


    Metro2033, og WOW er nogle af de spil som er værst sammen med en AMD CPU/APU. Hvor f.eks. BF3 køre rigtigt godt.


    Det var noget du sikkert ikke vil indrømme... Men kan da tilføje, det er skam ikke uden grund jeg anbefaler folk at holde sig fra Anandtech, og Tomshardware - Lige som det ikke er uden grund du bliver ved med at finde tests hos netop de 2 sites, jeg kan da kun håbe at du hæver din moral lidt en dag, men forventer det ikke:-P Det er af samme årsag at den test har så ekstrem lav minimum framerate, både den indbygget CPU, og grafik deler en sløv hastighed til rammen.


    Du kan simpelthen ikke li' AMD - Og det er ok, men ville være rart, hvis du accepterede dem som de er, i stedet for konstant skulle prøve at gøre dem dårligere end de er, og så gider jeg ikke snakke mere om det med dig før næste gang(Igen), for det du har gang i nu er bare for at være på tværs, som du plejer.


    Her kan folk se hvordan en A6-3650(A6-3650 er 4 kernet, A6-3500 er 3 kernet) klare sig med et HD6850 grafikkort, og selvfølge med det indbygget grafikkort: http://www.bit-tech.net/hardwa…the-best-100-processor/13


    Personligt ville jeg bruge det indbygget grafikkort, eller max. bruge et HD7850 til en A6-3500, for den kan ikke trække et kraftigere grafikkort ordentligt.


    Husk prisen er kun 269kr... Jeg synes det er rigtigt billigt, og nu har jeg i hvert fald delt tilbuddet med jer andre:) Håber der er noget som får glæde af det.




    mvh.

  • Til sølle 269kr... Sæt et HD7850 i, og volla så er det ikke kun en ok gamer til de mindre krævende, så er den også generelt hurtigere i spil end din computer PsyCho


    Lad os lige slå fast at jeg på intet tidspunkt har fremhævet min egen maskine som nogen super gamer ;)
    Og så har vi jo indtil nu ikke snakket omkring at smide et ekstra grafikkort på, min pointe gik lige netop på at A6-3500 ikke i sig selv kan bruges til nogen seriøs gamer, men stadig er et virkelig godt køb til prisen.
    Jeg vælger ikke at svarer mere i denne tråd da jeg ikke synes du kommer med noget nyt i dine lange svar, men bare "Mundhukker" med os for at få ret.
    Du er forelsket i AMD APU'erne lige som folk forelsker sig i Apple produkter og den slags forelskelser kan man jo ikke argumentere imod da folk bare vil have deres elskede produkt skal være det bedre.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW


  • Nej, den test jeg har fundet fra Tom's Hardware tester også med RAM op til DDR3-1866 CL8. Dvs. et godt stykke over normalen, som vel er DDR3-1600 CL9 i øjeblikket.


    BF3 vil ikke køre godt med en APU, i hvert fald ikke en gammel A6er. Læg mærke til opløsningen:


    [Blocked Image: http://i.imgur.com/qfIjwGu.png]


    Mht. mig og AMD, så er det da underligt at jeg har et grafikkort fra AMD hvis jeg har så meget imod dem. Og så ville det da klæde dig at gå efter bolden i stedet for manden.


    At du begynder at vise hvad APUen kan med et HD6850 er ret irrelevant. Læg snarere mærke til hvordan selv en overclocket A8-3850 roder rundt med gennemsnitlig FPS et pænt stykke under 30.