Tid til nyt gfx kort

  • Hej Folkens,
    Nu er det snart tid til jeg vil have skiftet mit snart 3 år gamle GFX kort ud da jeg egentlig er ved at være træt af at køre spil i Dx 9 :P
    Mit nuværende setup kan ses i min signatur og jeg har en 1500-2000 at gøre med til nyt gfx kort.
    Har kigget efter 660ti eller 7950 der er dog mange delte meninger - Jeg skal måske sige jeg spiller udelukkende i 1920x1200 og jeg spiller alt fra BF3 til GW2, Smite og andre forskellige spil :)
    Egentlig har jeg ikke nogen FPS problemer i nogen spil, jeg vil dog godt på DX11 vognen og der opstår mit FPS problem med mit nuværrende kort :P
    Et brugt kort ville heller ikke afskrække mig hvis det kom der til.
    På forhånd tak!

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • ASUS GeForce GTX 660 Ti DirectCU II :) koster dog 217kr minus fragt mere end dit budget ligger på. men dens køleenskaber er virkelig gode. Dog skal du lige være opmærksom på det tager 2 ekstra slots i din computer for at få plads til GPU køleren, kører selv med et GTX 680 med selv samme køler og kan kun sige positive ting om det, det køler godt og larmer ikke. så ville helt sikkert gå efter ASUS GTX 660TI

    Intel Core i5 4670K - Corsair H100i
    Asus Geforce GTX680
    Asus Z87-A
    Kingston 8GB 1600Mhz
    Samsung SSD 830 120GB + 500GB HDD
    Cooler Master GX750 750 Watt
    Fractal Design R3
    Windows 7
    BenQ XL2420T

    Rettet en gang, sidst af vLascivo ().

  • Heh det er som så ikke bare for at bruge penge, men også for at komme ordentlig på DX11 vognen :)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Well har heller ikke FPS problemer i DX9 overhovedet :)
    nogen ide om hvornår de nye kort kommer?

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Overvejer selv kraftigt et MSI N660Ti PE. Det ligger snært omkring dit budget og har flere steder fået rigtigt pæne ord med på vejen.
    For mit eget vedkommende er jeg dog i tvivl om hvorvidt mit Sandybridge setup kan blive en bottleneck for grafikkortet?
    - Nogen der ved noget om det? Så vidt jeg har forstået så kører sandybridge PCI-E x2 hvor de nye grafikkort kører PCI-E x3.
    Har dog læst at det ikke går så meget på egentlig overførsels-hastighed, men snarere båndbredde til eks. setup's med flere skærme??


    Correct me if I'm wrong!! :-)

  • Så var det lige jeg fik 2977kr tilbage i skat om en måned :O kunne være jeg skulle overveje et helt nyt system lol

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • For mit eget vedkommende er jeg dog i tvivl om hvorvidt mit Sandybridge setup kan blive en bottleneck for grafikkortet?
    - Nogen der ved noget om det? Så vidt jeg har forstået så kører sandybridge PCI-E x2 hvor de nye grafikkort kører PCI-E x3.
    Har dog læst at det ikke går så meget på egentlig overførsels-hastighed, men snarere båndbredde til eks. setup's med flere skærme??


    Correct me if I'm wrong!! :-)


    Sandy Bridge kører PCIe 2.0, mens Ivy Bridge kører PCIe 3.0. Det giver først og fremmest dobbelt båndbredde for et givet antal lanes (hvor maksimum stadig er x16). Tests har vist at grafikkort i stil med GTX 680 og HD 7970 ikke behøver mere end PCIe 2.0 x16, så for et enkelt grafikkort i den klasse er der ingen forskel. Med SLI/Crossfire eller f.eks. et GTX Titan kan det godt være der bliver nogle procent forskel i FPS. Jeg tror nu stadig ikke det betyder det store at man er på PCIe 2.0-vognen.

  • Well har heller ikke FPS problemer i DX9 overhovedet :)
    nogen ide om hvornår de nye kort kommer?


    Tror først det bliver omkring slutningen af året. Der var nogle rygter om at AMD ville komme med en ny generation allerede her i starten af 2013, men det viste sig at det bare var nye grafikkort til OEM-systemer og bærbare, baseret på samme arkitektur som vi kender i HD 7000-serien.


    Hvis jeg skulle anbefale et grafikkort i den høje ende uden at koste en bondegård, så ville jeg nok sige et Radeon HD 7870 XT. Det er et HD 7950 der er blevet skåret lidt ned, til gengæld koster det ~300 kroner mindre og kører ved højere clocks. Samlet set giver det næsten lige så god ydelse, så det er jo en god forretning. Eneste ulempe er at det suger meget strøm hvis man overclocker det.

  • Ok cool. Jeg har heller ikke nogen forestående ambitioner om SLI, så det er ikke umiddelbart noget problem.


    Jeg har også kigget lidt på 7950, som bl.a. skulle kunne overclockes ret fornuftigt, men har dog set at GTX 660 ti umiddelbart performer lige så godt, og ofte marginalt bedre i de spil jeg er interesseret i.


    Ud over det, så så jeg, at 7950 havde haft problemer med høje frame latency spikes der gjorde, at kortet til trods for høje gennemsnits fps fremstod mindre flydende.