ny router bedre end zyxel p-660r-d1

  • Hej tweak, det er ved at være et stykke tid siden jeg har postet herinde sidst! og nu vil jeg gerne spørge jer til råds om en router.


    sagen er den, at derhjemme har jeg en zyxel p-660r-d1 router til at klare adsl og alt det, men jeg syntes det er gået hen og blevet en rigtig møg router, eks: når jeg "refresher" server listen i cs 1,6 finder den kun 80 servere, og der er mange flere, og internettet kommer og går som det vil.


    hvad vil i foreslå? vi har 10mbit herude på landet.


    er selv kommet lidt hen på noget "ala" den her


    http://www.edbpriser.dk/router…x-id-152411.aspx?q=router



    Tak på forhånd, hilsen Jesper

  • det er alm rouer du henviser til det skal være adslrouter
    ok prøv først opdater firmware, se det hjælper på problemet, hvis det ikke gør det
    nu ved jeg ikke hvad teleselskab du har.


    prøv dit teleselskab, bed om ny router en opgraderet model bed om en trådløst ,så får du ny router,
    når du forklarer dem problemet med de spilserver
    og få checket din linie samtidig, det kunne jo være du skulle på anden port, på dslammen på centralen.
    bed dem om portforwarde routeren

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

    Rettet 6 gange, sidst af doitttt ().

  • Som doittt er inde på, skal du have en router med et ADSL indbygget, den router du selv har fundet kan ikke bruges.


    Ud fra mine erfaringer, er den ZyXEL router generelt rigtigt dårlig, den har ikke meget RAM så den dør når der skal åbnes mange forbindelser, f.eks. ved P2P og spil serverliste refreshes.


    Umiddelbart vil den bedste løsning, være at sætte routeren i såkaldt "bridge mode", hvor adsl routeren ikke agerer en router.
    Desværre er der dog ingen garanti for at det er muligt, derfor vil jeg anbefale dig at kontakte din internetudbyder.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.