PC til programmering og gaming. Ofte i brug

  • Hej


    Jeg skal til at have skaffet mig en stationær pc og har et build jeg lige håbede der var en venlig sjæl der kunne give input til inden jeg køber.


    Som det fremgår af overskriften skal den bruges til lidt af hvert. Jeg kommer til at være ved den flere timer om dagen hver dag (næsten) ofte mange timer. Det er derfor vigtigt at det er en skærm der er behagelig at kigge på i længere tid ad gangen, men vigtigere at pc'en har en god ydeevne da jeg er udvikler og ofte kører tunge programmer med flere tråde.


    Mit build indtil videre er således:


    - Processer: I7 3770 (I7 pga. hyperthreading)
    - Grafikkort: GTX 660TI Gamer ind imellem adventurespil (Diablo,WOW osv og sjældent FPS,), men ikke på noget seriøst plan.
    - MotherBoard: P8Z77 V-PRO.
    - PSU: Corsair CX 600W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 4x Molex (Har ikke vildt meget forstand på denne kategori)
    - Chassis: Corsair Graphite 600TM Midi Tower Sort Blæsere: 1x 200mm Front, 1x 200mm Top, 1x Bag 120mm, ATX, mATX (Heller ikke her er jeg speciel ferm)
    - Hukommelse: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240
    - SSD: Crucial m4 SSD 2.5" 256GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 500MB/260MB/s read/write
    - HDD: Western Digital® Desktop Green 2TB SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), RPM = IntelliPower, 64MB, 3.5"


    - Monitor: Dell 27" LCD UltraSharp U2713HM 2560x1440, 2M:1, 8ms, VGA/DVI/DP, IPS, Height adjust/pivot (Har hørt den skulle være lækker og input lag ikke skulle være noget kæmpe problem medmindre man er seriøs FPS gamer)


    Evt vandkøling hvis det er nødvendigt?


    Diverse:
    Nogle anbefalinger til Tastatur, mus, headset?


    Det vigtigste er at det kører godt og ikke om det koster 500 kr. mere eller mindre.


    Vil sætte STOR pris på ethvert konstruktivt input.

  • Ser ud til at blive et dejligt system.