Hjælp til at vælge det rigtige hardware til sin computer

  • Hej
    Jeg skal have opgraderet min computer og jeg har fået et nyt grafikkort (ASUS HD7850-DC2T-2GD5-V2) i fødselsdagsgave og en ny Strømforsyning (SilverStone STRIDER Plus 600 Watt)
    Så jeg vil høre om hvilken cpu og bundkort jeg skal købe. Jeg har 4000kr. - 6000kr. til det så det må godt være noget så jeg ikke lige bliver forældet med det samme.
    Jeg skal mest brug den til spil og på nettet.
    jeg vil gerne også har mulighed for overclock.


    Til bundkort havde jeg tænkt mig (ASUS Maximus V Gene bundkort) men som sagt så ved jeg ikke nok om det til at jeg vil ligge mig fast på det. 8|


    Jeg håber at I vil hjælpe mig med det og hvis I mangler flere oplysninger så spørge jeg bare.




    Ps. jeg er ordblind så jeg håber i kan forstå det jeg har skrevet.

  • til ASUS Maximus V Gene bundkort skal du vælge 3570k cpu
    http://www.edbpriser.dk/proces…tel-boxed-id-6705209.aspx
    passer med den første bios 602
    http://www.komplett.dk/k/ki.as…A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18
    2x4gb passer i de fleste bundkort
    køler sdd og harddisk og andet må andre svare på

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Når du siger "du vil had mulighed for at overclock" er det så lidt eller snakker vi om pro overclocking

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Du skal lige være klar over at haswell kommer snart 2-3 månder.


    Men hvis du er sikker på du vil had noget nyt hardware nu ville dette setup være godt til prisen ;)


    http://www.komplett.dk/k/shopl…38-40EF-BDC4-DBB27BFFBB5E

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Sakkura: Jeg vil hellere bruge noget mere på noget som bare virker og som jeg ikke skal udskifte om et år.


    jesper101996: Hvad er forskellen på det bundkort som du foreslår og ASUS Maximus V Gene bundkort ( jeg har fået det anbefalet af en ven)


    Som jeg kan forstå så er 3570k cpu det rigtige valg sm CPU. Er det opfattet korrekt? :D

  • Asus Maximus V Gene er mATX, til overclocking får du generelt mere for pengene med ATX-bundkort. Asus Sabertooth er super, men ikke rigtig de ekstra penge værd.


    Og ja, en 3570k er Intels bedste processor til pengene når det gælder gaming.

  • Synes selv at Asus Maximus V Gene kun er lavet til folk der virkelig vil ud og overclock vildt, så derfor kan jeg ikke se nogle grund til at han skal købe det ;) plus sabertooth har mange af de samme ting, samtidig med 5 års garanti

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Er ASUS SABERTOOTH Z77 nem og overclock med?
    Hvis det er tilfældet så ville det sige at jeg skal købe:


    ASUS SABERTOOTH Z77.
    Intel Core i5 3570K 3.4 GHz.
    2x Corsair XMS3 1866MHz 8GB Vengeance CL9 =16GB.
    Hvad skal jeg vælge af Køler til cpu? ( mit Kabinet er et: Cooler Master CM Storm Trooper Bigtower ATX ).

    Er det en fordel at få fat i en SSD harddisk og det ny Windows 8.


    Jeg håber I vil hjælpe selvom jeg spørgere meget. :D

  • jeg har ikke noget mod et sabertooth z77
    men min personlig favorit er msi MSI Z77 MPower
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=760429
    MSI Z77 MPOWER
    • OC Certified: Military Class Burn-in Test Passed
    • Military Class III components: Top quality & stability
    • OC Genie II: Auto OC to boost performance in 1 sec
    • Click BIOS II: Easy-to-use UEFI BIOS interface
    har samme egenskaber med components som sabertooth z77
    Military Class III components
    et rigtig overclocker bundkort
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=765953
    her forslag med sdd

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • På et eller andet tidspunkt finder man jo et bundkort der ikke køre så godt eller noget ligende ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg har lige læst om MSI Z77 MPower at det er ustabilt når man OC.


    Lyder mærkeligt, da det er testet med OC.


    Men helt ærligt, de her bundkort er spild af penge i din situation. Et billigere bundkort vil være lige så godt. Hvis det skal være Asus, så f.eks. et Asus P8Z77-V.


    Mht. køler til CPU, så er en billig Cooler Master Hyper 212 Evo faktisk ganske fin. Men man kan selvfølgelig altid gå all-in med en Noctua NH-D14 eller vandkøling.

  • En god cpu køler vil være cooler master evo eller artic freezer a30i, da de er fantasktiske til prisen


    Og ja helt klart, en ssd er et must nu om dage ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB


  • Måske fordi han var for aggressiv med at overvolte, eller også var det et tilfælde.


    Men som sagt er de bundkort spild af penge. Den RAM er også dyrere og om noget dårligere end Crucial, så det forstår jeg heller ikke helt. Men dig om det.


    Du kan sagtens bruge din gamle harddisk, men en SSD er en klar forbedring og du har da vist pengene til det.

  • ok asus sabertooth det er også godt valg, især når det har Military Class components.
    det forlænger holdbareheden.
    det jeg godt lide sabertooth at indkapslet, så der ikke kommer støv ind.
    læste review af bundkortet.

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • jeg har tænkt over det og jeg har fundet frem til at jeg køber det her:




    MSI Big Bang Z77 MPower
    Intel Core i5 3570K 3.4 GHz.
    Crucial Ballistix Tactical - Hukommelse - 8 GB : 2 x 4 GB.
    Enermax ETS-T40-TB.


    jeg venter med en SSD 8)


    hvad siger I til? Jeg tænker at jeg køber det her og sparer nogle penge og så når det ny Haswell kommer så kan jeg jo se om jeg ikke skal opgradere til den tid. :D