Udskiftning af ram på bærbar.

  • Hej Tweak!


    Jeg postede her en gang i sidste uge omkring indkøb af dele til min stationær og der var der meget god hjælp at hente så vil igen bede om jeres råd!


    Jeg har købt en ny bærbar siden at min gamle den stod af på grund af en kortslutning.
    I min nye bærbar kom den pakket med 4 GB RAM. Min gamle havde 6 GB . Så jeg tænkte at inden jeg får penge til at købe nogle 4 GB sticks så ville jeg bare lige flytte de gamle over. Jeg er bare bange for at jeg på den ene eller den anden måde får ødelagt min nye bærbar, og siden jeg ikke har penge til en ny så vil jeg være EKSTRA forsigtig. Så jeg ville spørge om rammene fra min gamle bærbar passer ind i den nye, her er de hver på crucial stats.



    Til min nye bærbar


    Til min gamle


    Og her er rammene som fulgte med til min gamle bærbar.
    4 GB Stick
    2 GB Stick


    Altså sådan umiddelbart så har de samme voltage (1.35)
    En af forskellene er at den ene hedder DDR3 PC3-10600
    Og den aden hedder DDR3 PC3-12800
    Men det går jeg ud fra bare er modelnumre eller hvad?
    Og så at den ene er CL=11 og den anden er =9.


    Håber i vil hjælpe! :rules:

  • Jeg kan ikke love noget, men det kan sandsynligvis godt virke, umiddelbart ville jeg dog ikke gøre det.


    Der er flere årsager til det, først og fremmest er de ældre RAM en anelse langsommere, derudover mister du yderligere performance ved at ram blokkene ikke har den samme kapacitet (pga. tabet af dual channel mode).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det vil med sikkerhed virke, men som RTM siger er de langsommere.
    Tallene i slutningen af navnet er ram'enes hastighed.

    Asus Maximus VII Formula m/ Intel i 7 4790K @ 4,6 GHz
    16GB Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz CL9 @ 1632 MHz
    2xSamsung 840 Evo 240GB (RAID 0) og WD Red 2TB
    Asus Strix GTX 980 Ti DCU III OC @ 1380 MHz