Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 9. februar 2003, 14:10

Jeg undrer mig bare over en ting og jeg tror at jeg måske kan få nogle gode svar herinde. Det drejer sig om en harddisks fysik.

Hvordan er det lige at en beskadiget sektor opstår på en harddisk? Er en sektor ikke blot en ... bit som har en værdi på 1 eller 0 ?

Lige en anden ting. Hvordan kan det være at en harddisks partition table pludselig går ned?

2

søndag, 9. februar 2003, 15:16

ved ikke hvordan en beskadiget sektor opstår...
men... en harddisk er delt op i spor, altså cirkler, disse er delt op i sektorer. dette er gjort for at optimere udnyttelsen af hdd'en, så i stedet for at skulle søge et helt spor i gennem for data, så finder den sektoren i sporet.

EVGA 680i SLI | Intel E6600 | SLI 8800GTX | ST75ZF 750W

Seneste tests og artikler

6

Low-end grafikkort round-up video review

Så er Tweak.dk igen på pletten
Læs Mere

0

ICY BOX IB-PBa7800 power bank

Hvis du er indehaver af en sma
Læs Mere

2

Raijintek Themis EVO

Raijintek har meldt sig på ban
Læs Mere

0

Logitech G240 og Logitech G600 video review

Tweak.dk tager i dag et kig på
Læs Mere
Seneste nyheder

0

AOC med to nye m2870Vhe og m2870Vq skærme

AOC har sendt to ny 28 tommer
Læs Mere

0

Gigabyte fremviser Z97 bundkort

Gigabyte er kommet med officie
Læs Mere

0

HTC kommer til at producere den nye Nexus 8

De seneste rygter peger på at
Læs Mere

0

ASUS Z97 ROG Maximus VII serie billeder

Der er kommet billeder af de t
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.