Hjælp til gamer pc, skærm, styresystem mv.

  • Hola!


    Den gamle bærbare er ved at være udtjent, og i den anledning kunne jeg godt tænke mig at prøve at have en stationær "rigtig" gamer-pc - budgettet hedder omkring de 6000 eksl. skærm.


    Jeg har aldrig rodet med selvbyg før, men kan få hjælp til at samle af en kammerat der har rigtigt godt styr på det, så det overvejer jeg - dog synes jeg også det er rart med garantien, ved en købe-pc. Jeg er slet ikke inde i hardware længere, så jeg har godt nok brug for lidt hjælp :)


    Jeg har kig på denne: http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99107&type=pcsystem - er det et godt udgangspunkt? Ellers modtager jeg meget gerne andre forslag, også til selvbyg.


    Iøvrigt, hvilket styresystem bør jeg vælge? 7 eller 8?


    Jeg regner med at købe denne skærm: http://www.pixmania.com/dk/dk/…aster-s24b350h-24-le.html - er den et fornuftigt valg? Det er kun fordi at jeg har god erfaring med Samsung LED tv + prisen er rimelig.

  • Tja garanti er der jo stadig hvis du køber i dele, dog er det selvfølglig en lille smulde mere bøvlet end at sende den ind til det firma du købte den hos, som så finder fejlen og reparer den, men hvis det var op til mig ville jeg nok vælge selvbyg da jeg godt kan lide friheden at samle selv, og den gode fornemmelse efter en dags arbejde, eller nogle timers arbejde har samlet sig den computer man har sparet op til i et stykke tid.


    Have du tænkt dig at bruge den til andet end gaming?


    Hvilke spil gamer du mest?


    Bruger du adobe programmer eller har du fremtidig planer om en 3d skærm? eller måske noget multi monitor setup?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Hmm, ja det er selvfølgelig rigtigt nok med garantien.


    Jeg bruger den faktisk ikke til andet end at spille, og så rode rundt på nettet. Måske se en film, men det er også det.


    Jeg vil gerne kunne køre Arma II, Farcry 3, Battlefield 3, Skyrim, Assasin's Creed 3, Crysis og andre i den dur.


    Jeg roder ikke rigtigt med billeder og den slags, hvis det er det du tænker på, og 3D + multimonitor har jeg heller ikke behov for..

  • Så er vi over i noget samle selv?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • kan godt mixe noget sammen til dig ;) skal dog lige tage et par lol games

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Hvad med overclock ? har du prøvet det eller er det noget du har i tankerne ?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB


  • Den er stadigt up to date, og hurtigere end den du har fundet fra MM-Vision(På grund af grafikkortet).


    Alternativt er der denne her færdigt samlet, som er lidt dyrere, og lidt hurtigere: http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99153&type=pcsystem


    Du skal vælge windows 8 64bit - Det er det eneste rigtige, evt. installere dette program, efter du har installeret windows 8: http://sourceforge.net/projects/classicshell/files/


    Personligt ville jeg overveje at vente ca. 4 måneder, der kommer nye CPU'er fra både Intel/AMD, og nye grafikkort(HD8970/HD8950).


    Fra AMD's side, er der en ny type 'håndtering af opgaver', og 2133mhz til rammen. Navn: A10-6800K


    Fra Intels side er der FMA3, og måske højre hastighed til rammen? Navn: Haswell




    Jeg er ikke så vild med hverken Intel's, eller AMD's CPU'er lige nu.. Jeg synes begge producenter producere noget halv færdigt lort pt. :)


    På Intel siden, har vi en lav båndbredde ud til PCI-Express, som gør den nye PCI-Express 3.0 værdiløs i crossfire/SLI(Køre samme hastighed i crossfire/SLI, som PCI-Express 2.0 x16). Alle deres CPU'er mangler FMA3/FMA4, og køre kun standart 1600mhz til rammen. Fra Intel vil komme en 'racer' under navnet haswell, med kun 4 kerner i prisklassen under 2000kr.(Hvornår lære de at give folk mange kerner, til en lav pris)


    På AMD siden har vi stadigt 'kun' 1866mhz standart til rammen, mangler PCI-Express 3.0, og opgrave fordelingen kunne ske mere effektivt. Fra AMD vil komme en billig 'racer' under navnet A10-6800K med kun 4 kerner desværre(Intel nykker!?), men til ca. 1000kr.


    Anyway... Begge CPU'er vil køre fint i spil, hvis du vil fremtidssikre dig så godt som du kan i dag - Så skal du ha' Intel's 6 kernet CPU I7-3930K, eller AMD's 8 Kernet FX-8350




    God jagt:)

  • Takker, jeg kigger lige nærmere på det! :)



    Tak for svaret - så det eneste du umiddelbart ville lave om på den byg-selv er grafikkort og CPU? Jeg vil da lige overveje at vente - ellers kunne jeg godt finde på at købe en FX-8350 som du foreslår, selvom den er noget dyrere, men så må jeg udvide mit budget lidt :) Men fungerer det sammen med resten i guiden? Hvis det er, ville jeg købe HD7950 grafikkortet - puha, jeg er snart ude hvor jeg ikke kan bunde :P

  • hhhhmmm ja hvis du kan vente er det nok bedre, men det er jo ikke sikkert han gider det ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Tak for svaret - så det eneste du umiddelbart ville lave om på den byg-selv er grafikkort og CPU? Jeg vil da lige overveje at vente - ellers kunne jeg godt finde på at købe en FX-8350 som du foreslår, selvom den er noget dyrere, men så må jeg udvide mit budget lidt Men fungerer det sammen med resten i guiden? Hvis det er, ville jeg købe HD7950 grafikkortet - puha, jeg er snart ude hvor jeg ikke kan bunde


    Jeg ville ikke lave noget om på den - Jeg ville bare tage den FX-6100, og et HD7950 grafikkort.


    Den er sat sammen, sådan at den arbejder godt til prisen i spil:)


    Men som sagt... Der er både nye grafikkort, og nye CPU'er på vej.

  • Bare lige en update AMD har valgt at vente med at udgive dere 8000 serie til slutningen af året så skal der ventes på grafikkort er det Nvidea's. Jeg vil dog stadig anbefale at vente til 2nd quarter når Nvidea kommer med deres da AMD sikkert vil nedsætte prisen på deres kort efter dem.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeg ville ikke lave noget om på den - Jeg ville bare tage den FX-6100, og et HD7950 grafikkort.


    Den er sat sammen, sådan at den arbejder godt til prisen i spil:)


    Men som sagt... Der er både nye grafikkort, og nye CPU'er på vej.

    Jamen så tager jeg sådan en omgang, sammen med Windows 8 :) Jeg gider ikke rigtigt vente, jeg skal jo nok alligevel skifte både CPU og grafikkort om nogle år..


    Tak for hjælpen allesammen! :rules: