Synology DS713+ test - TV server med 2 USB DVB-T tunere

  • Hej og tak for testen af DS713+. :9xo
    Jeg mangler at I tester for, hvordan TV station virker på netop denne NAS, da det jo kun er Synology'er med Intel CPU'er (som denne), der kan understøtte 2 samtidige DVB-T tunere.
    Og netop kombinationen af en "Harddisk recorder" og en NAS i samme enhed er jo helt genial! Og så med 2 tunere!
    Hilsen Søren :dance:

  • Til en anden gang vil jeg anbefale dig, at skrive direkte i kommentaren til anmeldelsen, da der så er større sansynlighed for et svar. Men nu hvor jeg tilfældigvis faldt over det, giver jeg da gerne mit svar på, hvorfor jeg ikke har nævnt dette punkt.


    Generelt finder jeg TV delen af TV Station meget beklaglig. Der er alt for mange fejl og mangler endnu og den burde stadig være i Beta.


    1) Det er kun til DVB-T - det kan vi som sådan ikke rigtig bruge i Danmark, da der kun er tale om DR's kanaler, som vi frit kan se. Alle andre DVB-T kanaler er jo låst, hvortil man skal bruge et kort (hvilket lige p.t. ikke er muligt med de understøttede USB tunere).


    Havde vi haft mulighed for DVB-C havde målgruppe været uvidet betydligt (fx YouSee kunder kunne bruge dette).


    2) Der er generelt mange fejl. Selv hvis man skulle finde en Tuner der er understøttet og få den sat til, så er der utrolig mange fejl. Der er fejl og mangler over det hele endnu.


    Mange brugere rapportere, at mange tunere ikke (selvom de står som understøttet) ikke vil genkendes. Nogle siger at de virker, men at de ikke kan modtage noget signal. Andre siger de fint virker, men så virker planlagt optagelse ikke. Osv. Osv.


    Jeg ejer selv DS412+ og bruger den til dagligt og jeg er SUPER glad for den (den har samme hardware). Dog bruger jeg ikke TV Station til TV, da det er så problem fyldt.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650