Hjælp... Min pc genstarter når den skal loade

  • Hej
    Min pc genstarter når den skal loade..... Jeg spiller Left4Dead2 og Path of Exile. Begge spil hvor spillet kræver, at man skal loade ind i mellem. Der er aldrig bøvl, når man bare spiller. Men efter ca. 1times alm spil genstarter den, når den går over i load screen, aldrig i selve banen. Den kan også genstarter, hvis jeg går alm. ud af spillet. Jeg har lige, prøvet at køre programmet prime95. Den kørte natten over, ingen problemer. Lige som jeg så, siger afslut test. Altså ber den om at gøre noget andet, efter den har ydet noget, genstarter den.
    Det næste problem er så at hvis den ikke får "pause" kan den ikke starte op altså den genstarter midt i opstarten. den skal være slukket i omkring 20min for at den kan starte op.
    Jeg har prøvet at skifte ram og graffikkort dette har ikke hjulpet. tror heller ikke det er fordi den bliver for varm. da den står åben. men hvis nogen linker til et program vil jeg meget gerne teste den. . .
    nogen der har prøvet noget lign. ? som sagt Hjælp. . . . . . . . . :wacko:

  • Hej


    Du er nød til at skrive hvad din pc består af det gør det hele lidt nemmere. men ud fra hvad jeg lige har læst ville jeg nok prøve af formater som det første. og måske prøve en anden harddisk.

  • System:
    Producent Hewlett-Packard Company
    Model: HP Compaq 8100 Elite SFF PC
    Processor: Intel (R) Core(TM) i7 CPU 860 @ 2,80GHz 2,93GHz
    Installeret hukommelse: 4,00GB
    Systemtype: 64-bit operativsystem
    Diskdrev: Hitachi HDS721032CLA362
    Skærmkort: ATI Radeon HD 4600 Series
    Jeg har prøvet at formatere det hjælper ikke noget. Det kan da godt være jeg skal prøve en anden HD

  • Har du slået automatisk genstart ved systemfejl fra? Hvis ikke kan det være at den bluescreener, men genstarter med det samme. Så det skal slåes fra og hvis den bluescreener så kan man ud fra koden måske få en ide om hvad det er.

    Asus Maximus VII Formula m/ Intel i 7 4790K @ 4,6 GHz
    16GB Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz CL9 @ 1632 MHz
    2xSamsung 840 Evo 240GB (RAID 0) og WD Red 2TB
    Asus Strix GTX 980 Ti DCU III OC @ 1380 MHz

  • prøv at reset cmos pil batteriet ud og sæt igen efter 5min
    husk ingen strøm på pc
    afinstaller alt amd driver
    download sidst nye driver og installer denne
    husk installere den ny directx driver

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Jeg vil prøve at gøre nogle af de overnævnte ting.
    igår spillede jeg i window og så prøvede jeg at have speccy kørende ved siden af den havde ingen udslag angående varme inden den genstartede... så prøvede jeg at have CPUID HWMonitor kørende den gav heller ingen udslag inden reboot. så kan det vel ikke være varme?