selvbyg af stationær til kommende haswell

  • Hej.


    Jeg har besluttet mig at samle min egen (første) stationær.


    Den skal bygges på den nye haswell teknologi når det kommer ud.


    Så indtil videre skal jeg have købt alt andet end bundkort og cpu :)


    Er der nogle forslag til kabinet, grafikkort m.m.


    Den skal bruges primært til programmering og meget lidt spil (diablo 3).


    Den må meget gerne være støjsvag (eventuelt med lidt lys i)

  • Nu siger jeg det bare for en god ordens skyld, men det kan ikke anbefales at købe grafikkort osv. nu, hvis du alligevel først skal købe når Haswell udkommer.
    Når det er sagt, så vil jeg anbefale dig at kigge på Silverstones FT03 kabinet (evt. FT03-mini, i ITX format) det er efter min mening ret fedt.
    Efter min mening er der ikke den store grund til at købe et ATX størrelse bundkort, når man har plads til 4 slots RAM og potentielt to grafikkort størrelse indstikskort i microatx form faktoren (ft03-mini er ITX og jeg har ikke set nogen ITX størrelse bundkort som har flere end to slots RAM).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ud fra det du beskriver er det nok en fractal define r4 du skal ud og kigge efter, du kan også vælge den med et side window Fractal Define R4 Window da du skriver du skal had lys tænker jeg at du også skal had mulighed for at vise det frem.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Vil også anbefale at gå ned i et mATX, da det er utrolig rart at have mere plads omkring sit skrivebord samt ikke skulle slæbe på en tonstung PC til LAN.


    Kører selv med dette kabinet og specs kan du se i min signatur: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=646273


    Vil også anbefale dig at vente med at købe GFX til du skal anskaffe dig bundkort/cpu.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Nogle grund til en h100i ? skal du overclock meget eller hva? for hvis du ikke regner med at overclock, så vil en h80i være fin nok, eller en god lille luftkøler

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Kan du bruge de komponenter hvis du køber dem nu? (og få noget ud af at bruge dem vel og mærke)


    Hvis ikke, syntes jeg at du skal vente med at købe dem indtil du skal købe de andre ting.
    Årsagen er simpel, det kan være at de er blevet erstattet med bedre/nyere/billigere produkter når du køber det andet, så hvis du ikke får noget ud af dem nu, er det næsten meningsløst at købe nu, med mindre du får en rigtigt god pris.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Okay, det var netop det jeg tænkte, at på sigt sætte 1-2 graffikkort i.
    Kunne godt finde på at købe det du linke til :)


    Hvad synes i til ssd? vil gerne have en god og hurtigt en, med 200-250 GB. max pris 1800,-

  • Den er super, men den koster så også 300 kroner mere.
    De er i øvrigt begge to produceret af Seasonic.


    En 250 GB Samsung 840 er en fin SSD til en ret fantastisk pris. En 256 GB Samsung 840 Pro er den hurtigste på markedet, men koster så en 4-500 kroner mere.

  • Der sker ikke det store ved at køre med en 1000W strømforsyning i stedet. Den kan måske være en lille smule mindre effektiv, men det er ikke noget du kommer til at mærke på elregningen.

  • Hej igen.


    Nu kom haswell endelig ud.


    Havde kigget lidt på Asus Z87-pro bundkort


    Kan dog ikke helt finde ud af om det skal være i5 eller i7 som er bedst til mit behov. Primært programmering og lidt bf3 i ny og næ. Den skal kunne holde nogle år.


    Mht. køling, skal jeg så vælge corsair h100i da der vidst er noget om at haswell cpu'er bliver eget varm

  • Medmindre du laver nogle relativt heftige programmer der trækker som i helvede på CPU'en (over alle kerne og tråde) så får du nok mest ud af i5'eren 4670. i7'eren giver intet mere i forhold til dine spil.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ja du skal klart tage K'eren - selv hvis du ikke overclocker så holder den værdien bedre når den skal sælges igen på et tidspunkt. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |