Lav Raid 0 ssd perfomance.

  • hejsa, jeg har lige købt :


    http://www.kingston.com/us/ssd/v#svp200s3


    de køres i raid 0 og synes min raid performance er lav


    har linket et screenshoot af det fra crystaldiskmark


    mine pc specs er :


    Asus Maximus Extreme-z [Bios 3510]
    Intel I7 2700k 3,5 Ghz [Antec H20 920 Water Cooling]
    16 Gb Ddr 3 Ram
    2 Stk Xfx 6990 4gb
    Silverstone St 1500W Psu
    2x Kingston V+200 240Gb [Raid 0]
    3x 1500 Gb [Lager]
    1 x Dvd nec Drænder 16x



    jeg har installeret alle bundkorts drivere + alle windows updates + windows sp1...alle er de nyeste fra asus hjemmeside, tror dog min bios måske er problemet.


    da jeg installerede windows 7 ultimate 64 bit dansk original version selv...:) synes jeg det tog meget længere tid end med min 2 stk wd 600 raptor diske. som også kørte raid 0.


    wd 600 gb raptor tog cirka 15 min at installere windows


    kingston ssd 240gb tog cirka 30 min at installere windows.


    de er sat i de rigtige sata porte intels 6gb/s porte.


    håber i kan hjælpe mig.

  • inlæste den da windows var installeret men er min hastighed ikke for lav?


    har set hvad kingston skriver om hastigheden er på 1 disk og det er hvad mine 2 kører med i raid 0 næsten, ville mene de skulle yde lidt mere en det. kingston skriver 480 mb/s og det er hvad mine 2 arbejder i raid 0 med af hastighed.


    min bios er den nyeste 3603 fra asus hjemmeside.

  • Så er det nok derfor. Læs denne her. Det er jo så ikke samme bundkort eller drivers du skal bruge, men samme procedurer. Hvis du er usikker på helt præcist hvilke driver og bios er bedst, så spørg inde på asus forum. De ved det 100%. Nyeste bios og driver er ikke altid det bedste, når du leger med ting som ssd'er i raid.

  • Kan du eventuelt køre en test med programmet as ssd og uploade resultatet? det giver lidt mere information udover performance tal.


    Derudover er SSDer i RAID ikke altid en fantastisk ting, i langt de fleste tilfælde betyder det at man mister funktionen TRIM som hjælper SSDer med at holde performance oppe (de taber performance over tid ellers).
    Intel har dog muliggjort funktionen for deres nyeste generation af chipsæt (i hvert fald z77), men funktionen skulle også være mulig på ældre platforme som OPs z68 baserede.


    Anandtech har skrevet en artikel om det som du kan finde her den refererer til denne artikel: link


    Ærligt talt så er RAID 0 for SSDer efter min mening spild af tid og penge, men held og lykke med at få det til at virke :thumbup:

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Umiddelbart ser det fornuftigt ud, jeg tror jeg ville prøve at opdatere BIOS som du selv nævner, så vidt jeg kan se er der lavet noget opdatering i forhold til SATA controlleren.


    Det eneste jeg ellers kan se er at folk lader til at have haft succes med at slette RAID arrayet og genoprette det igen (ville nok gøre det efter en BIOS opdatering).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Kører pt med nyeste bios til mit bundkort, Bios 3603.


    Det med at slette raid RAID arrayet, vil det så ikke gøre sådan jeg skal til at installerere windows igen? som jeg lige har gjort.

  • Kører pt med nyeste bios til mit bundkort, Bios 3603.


    Det med at slette raid RAID arrayet, vil det så ikke gøre sådan jeg skal til at installerere windows igen? som jeg lige har gjort.


    Så vidt jeg kan se er der to varianter af den BIOS, jeg har ingen ide om hvad forskellen er, men har du sørget for at vælge Win7/8 udgaven?


    Jo det ville kræve at du geninstallerer Windows, men hellere nu end meget senere.
    En ting du kunne prøve er at skifte SATA kablet, ind i mellem hjælper det hvis du er lidt heldig :)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg valgte Windows 7 64bit da jeg søgte efter bios, hvordan kan du se 2 varianter af den bios?


    Det med kabler havde jeg tænkt over og.vil prøve det når jeg får bestilt nogle nye kabler.


    Det med at slette. Raid. Tingene vil jeg overvejer som en nødplan.

  • fandt ud af det med de 2 varrianter af bios 3603...og hentede den til windows 7-8 og opdatere selv om den skrev 3603 i forvejen var jeg ikke sikker på jeg havde valgt den til windows 7-8..så jeg re opdatere min bios til den til windows 7-8.


    så skulle det ikke være det der er problemet.