Netværks problemer efter ny Windows 8 PC

  • Hej Tweakere.


    Et lidt spøjst problem. Har lavet en ny PC med Windows 8. Denne er sat til hjemmenetværk ved hjælp af Netgear switch og Dlink DIR-655 router.
    Når denne PC slukkes, går der 6-8 min., hvorefter der ingen internet er. Tændes den nye PC, virker internet igen.
    Hvis jeg slukker PC, venter lidt, genstarter router kommer der også internet, men straks min nye PC har været tændt og slukket, er problemet
    der igen. Det er både Kabel og WIFI der er væk. Jeg kan sagtens logge på 192.168.1.1 og bladre rundt på routeren, men ingen Inet,
    selvom der i router status står at der er WAN forbindelse.


    Den nye PC er en Core i5-3330, Gigabyte MB med UEFI BIOS, onboard Qualcomm Atheros Netkort og 8Gb ram.


    Håber der sidder en der har en rigtig god ide.



    Jan

  • Er Windows 8 maskinen sat op med fast ip-adresse? Det kunne godt lyde som en ip-konflikt.


    Alternativt, kører der en dhcp server på win8 maskinen?


    /ask

  • Det lyder bestemt ret spøjst.


    Hvilken internet udbyder har du i øvrigt? og hvordan er internet forbindelsen tilsluttet.


    Derudover kunne jeg godt tænke mig at høre præcist hvordan er denne nye computer tilsluttet netværket, er det til switchen som er forbundet til d-link routeren, eller har du et helt andet setup?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Når Windows 8 maskinen er tændt, kan du så se en forskel i de IP-adresser som dine andre maskiner får tildelt(hvor det virker vel og mærke)?
    Den bedste måde at teste dette på er at slukke Win 8 maskinen, genstarte dlink routeren, gå på nettet med anden maskine (for at tjekke at det virker), tjekke IP-adressen, tænde Win 8 maskinen, slukke den bagefter (så internettet ikke virker) og sammenligne ip-adressen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • har du prøvet at tage den den netgear switch fra
    og bare kører på routeren switch kunne se ud til problemet er der med netgear swicth
    sæt den op dhcp

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts