Lyd spiller nærmest slow motion pga. lagg, i horribel kvalitet med en masse støj :'(

  • Hejsa!

    Min stationær computer er blevet mærkelig på det seneste. Lyd og lydkort er nok det, jeg ved mindst om, så jeg håber, der er nogen af jer derude, som kan hjælpe mig :)


    Når jeg afspiller en sang, hvad enten det er en mp3-fil, Spotify, YouTube eller andet, så er der utroligt meget støj på, og den går i ned i hastighed og skratter helt vildt. Det er ulideligt at høre på. Når computeren belastes kan jeg også høre en knasen i højtalerne, som er virkelig irriterende.


    Anlægget spiller udmærket, når den afspiller lyd fra min iPhone, så det må vel være computeren, den er gal med, selv om mit anlæg er noget prut.


    Lyden går naturligvis gennem et aux-kabel, begge indgange har samme problemer. Jeg kører Windows 7, og computeren er rigeligt hurtig. Det er som sagt et problem, som er opstået - men den dér knasen har nu altid været der.


    Håber I kan hjælpe :) Jeg er en nød til det her ^.^


    Mvh. Christoffer

    Stationær-Custom Built -Bærbar HP dv7-3126eo
    Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    Gigabyte EX58-UD3R, (INTEL X58)
    Intel i7 920 (Socket 1366), 4x2.67ghz - AMD 2,4Ghz
    6GB DDR3 1333MHZ RAM, Kingston - 4GB
    7.1 Surround Lydkort
    2STK 1GB DDR5 HD5850 Grafikkort i Crossfire - HD 4650
    1000GB M.32MB Cache - 2x500GB
    Samsung 24'' P2450

  • I din signatur står der at du har et 7.1 lydkort, skal det forstås om at du har et seperat lydkort eller at det er det som er indbygget i dit bundkort?


    Uanset hvad er det muligt at en driver opdatering kan hjælpe på dit problem, til det indbyggede (Realtek) kan du prøve med en driver direkte fra deres hjemmeside: LINK


    Umiddelbart kunne det være en ide at du forbinder dit anlæg til computeren via et digitalt kabel(dit bundkort har både coax eller toslink tilslutninger), for at slippe for noget knasen.
    Men det forudsætter naturligvis at dit anlæg har en digital tilslutning også.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.