Ram!!!???!!

  • Hej Tweakers



    Jeg skal til at købe nogle nye ram og jeg skal både bruge min computer til noget seriøst gaming men også til nogle CAD programmer igennem min uddannelse så som Revit 2013


    jeg står og er løbet ind i en blindgyde med hvilke ram jeg skal købe


    jeg har virkelig overvejet


    Corsair Dominator Platinum (4x4GB) 16gb 2400 mhz eller (4x8GB) 32 gb 1866 mhz pris forskellen på de 2 er så lille at det ikke har nogen betydning for mig hvilke det skal være men hvad er bedst?


    håber i kan hjælpe mig :D



    ps hvis i skal vide hvad mit build består af:


    Bundkort: Asus P8Z77 -V Deluxe


    CPU: Intel i7 3770k


    GPU: Asus GTX 670 Direct CU II 4GB model


    (jeg bruger en Corsair H100i som cpu køler så der er massere af plads til ram)


    jeg kører et blåt og sort tema så hvis i har nogen andre foreslag til nogle lækre ram jeg burde anskaffe mit istedet vil farven blå på ramne stå i højest kurs. (måske lidt dumt men det er hvad jeg har besluttet mig for)
    og jeg ved godt at dominator platinum ikke er blå men jeg vil bestille deres blå LED strips som corsair udgiver her i starten af febuar.


    på forhånd tak.


    mvh Tim

  • Tjaa.. det er svært at sige om du får mere ud af 32GB RAM end 16GB marginalt hurtigere RAM, umiddelbart vil jeg tro at lige nu og her får du mere ud af 16GB RAM.
    Men, jeg kan så også se at autodesk anbefaler 16GB allerede nu for revit 2013, så det ser ud til at du kommer til at anvende nogle programmer der godt kan æde en god del RAM, derfor er der måske noget fremtidssikring i at vælge flere RAM.


    Men så vidt jeg kan se, kan det også sagtens lade sig gøre at finde "2400" MHz RAM(her er et eksempel: link), hvor hver stick har 8GB RAM, så spørgsmålet er om det ikke er den vej du skal gå.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • så hvis jeg forstår dig ret er 16 gb 2400 mhz hurtigere end 32 gb 1866 mhz?


    Hvis du ikke kan udnytte de ekstra 16GB, så burde de hurtigere 16GB være bedre lige nu og her.


    Hvor det bliver interessant er i fremtiden, hvor det kan være en fordel for dig at tage mere RAM.
    Jeg kan ikke spå fremtiden, men det vil ikke være en helt skidt ide, hvis du gjorde dig nogle tanker om hvor lang tid du har tænkt dig at beholde computeren og hvilke applikationer du regner med at køre til den tid.


    Nu når du er i gang, kan du så ikke linke til de specifikke RAM kits du kigger på, som jeg har skrevet tidligere, kan det sagtens være at der er bedre alternativer for dig end lige netop de to kits.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.