Hjælp til valg af mini-ITX mobo

  • Hej tweakere!
    Jeg skal ha' bygget en computer baseret på et mini-ITX motherboard, men jeg har ingen erfaringer med dem, så håber I kan hjælpe mig med et fornuftigt valg. Her er nogle oplysninger om hvad jeg søger:


    • Intel processor i7
    • Mulighed for overclocking
    • Kabinet: Silverstone SG09
    • Skal kun bruge plads til et enkelt mid/high-end grafikkort.
    • 2 RAM blokke
    • Gode tilslutningsmuligheder


    Håber det er nok til at I kan hjælpe mig.


    På forhånd tak!

  • Har haft kig på et ASRock H67M-ITX/HT, som ser godt ud. Er det noget I kan anbefale?


    Hvis du vil overclocke, bør du finde et andet bundkort, det er yderst begrænset hvad du kan udføre af overclocking på et H67 baseret bundkort.
    Jeg ville personligt kigge efter et Z77 baseret bundkort, da det er det nyeste til platformen.


    Du kan se udvalget her: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • yap enig med RTM du kan ik rigtig oc med H67/H77 chipset du ska op i Z77 før du kan, og det bundkort jeg har hørt oc'er bedst når vi snakker ITX er nok ASUS P8Z77-I DELUXE selv om det os koster men det skulle være et rigtig godt board nok os det jeg vil vælge hvis jeg skulle go fra Micro-ATX ned i ITX ^^

  • Lige hurtigt: Hvad er de bedste vandkølere til prisen? Har en H60 i tankerne, men ved ikke helt.


    hvis du ska op i noget så ska det da være Corsair H80/H100 el. H80i/H100i (Updated udgave med PWN Control og gummi slanger) el. måske Intel RTS2011LC.


    har selv en Corsair H100 med 2xNoctua NF-P12 på min i5-2500k og det køre bare ^^

  • Husk at kigge efter de nye udgaver af h serien, eksempelvis h80i og h100i ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB