Problemer med at få 2 skærme op og køre?

  • Hej.



    Jeg har lige fået en ny skærm ind af døren her i dag og har fået sat den til og har også sat den gamle skærm til sådan så jeg kører med 2 skærme.


    Det der er, er bare at der ikke sker noget med den gamle skærm, den er bare sort og siger at der ikke er noget signal?


    Jeg har koblet begge skærme til via vga og en vga til dvi konventer. Begge konventerne virker og skærmene er også til størm, er igang med at downloade seneste drivers til mit XFX 6950 gfx.


    Jeg har prøvet at skrifte om på skærmene, og så er det den gamle der virker?


    Hvad skal jeg gøre?


    Tak på forhånd.

  • Det lyder umiddelbart rigtigt nok som et problem med dit grafikkort, eller tilslutningen dertil.


    Derfor vil jeg høre om du ikke kan uddybe hvordan dine skærme er forbundet.
    Normalt kan man ikke konvertere et signal fra VGA til DVI uden at der i konverteren sidder en chip, så måske er det dér du skal lede efter problemet.
    Det lyder som om du har sat en DVI til VGA konverter (altså én uden chip), jeg gætter på direkte i skærmen og anvender et VGA kabel i mellem grafikkort og konverter.
    Men som sagt du må gerne uddybe det, for at fjerne tvivl :thumbup:

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Den måde som jeg har sat mine skærme til er ved et vga stik fra skærm til vga til dvi konventer ind i dvi på grafikkort.


    Okay, det burde der ikke være noget problem i så, forudsat at begge DVI udgange på dit grafikkort er af DVI-I varianten(betyder at der er både digitalt og analogt signal tilgængeligt, vga kræver analogt signal).
    Jeg har selv kigget lidt på xfx's hjemmeside, men kan ikke finde nogen manual til det grafikkort, men hvis du har en liggende kan du måske finde noget mere information.


    Du nævner at begge konvertere virker (jeg regner med fordi du har byttet rundt på kablerne osv.), men har du prøvet at bytte rundt på kun kablerne for at teste om et af kablerne i kombination med en af adapterne skulle have problemer?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ja har godt fundet den side, men det er desværre meget sparsomt med informationer på siden.
    Der fortælles kun at en DVI port er single link(sl) og en anden dual link(dl), hvilket ikke betyder noget her, da både DVI-D(kun digitalt) og DVI-I(både digitalt og analogt) kan være dl eller sl.


    Har en af skærmene ikke en DVI indgang ellers? DVI er klart at foretrække over VGA, da signalet er digitalt.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Okay, så vidt jeg kan se ud fra den side og den tidligere, har du den næst øverste konfiguration.


    Hvilket betyder at den øverste DVI indgang er en single link DVI-D, hvilket betyder at du ikke kan tilslutte en skærm til den indgang via en DVI til VGA konverter, da den kun har et digitalt signal.


    Det ser ud til at du bliver nødt til at anskaffe et DVI kabel, jeg kan anbefale at kigge hos av-cables.dk, de plejer at have gode priser.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det er en smule kort(jeg ville nok tage ca. 2m), men ellers burde det fungere også selvom udgangen på grafikkortet kun er single link.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • hvilken opløsning kører du med?


    Hvis oplysningen er sat højere end vga kan klare, kan dette måske være problemet.


    Kan ike lige huske max opløsningen på vga.

    Intel core i7 3820
    Asus Rampage formula IV socket 2011
    Corsair H80i cpu køling
    Kingston HyperX Predator 4x4gb 2400mhz quad channel
    Corsair obsidian 650d kabinet
    Corsair AX750 gold psu
    Asus gtx 680 Top
    Kingston HyperX 3K 240GB SSD
    Asus VG278HE 27" 144hz skærm