Lugt af brændt computer

  • Hej tweak.
    Så tror jeg sgu for alvor den er gal. Sad i dag på min computer og lige pludselig kunne jeg lugte at der var et eller andet der lugtede brændt. Jeg lugtede lidt hist og her mens den var tændt og kunne hurtigt erkende at det var min stationære der var problemet. På et tidspunkt kunne jeg ikke bruge hverken mus eller tastatur. Det var som om at billedet var brændt fast. Den afspillede stadig musik og der var stadig billede på. Jeg har taget mit grafikkort ud og vil lidt senere prøve at bruge onboard grafikkort for at se om det bare er det der er galt, men ville lige høre herinde om det kunne være noget andet.

  • Nu er jeg ikke lige en haj indenfor det her computer noget. Da jeg åbnede computeren kunne jeg se at batteriet på det (korrekt?) havde en lidt sjov farve så jeg er også lidt bange for at det måske er det. Men da jeg lugtede til grafikkortet for sig selv lugtede det brændt synes jeg...

  • Du må frem med luppen, og lede efter 'noget sort/brunt', som ikke burde være der. Ellers må du vente på det kommer igen, så du kan se hvor røgen kommer fra:)

  • Din strømforsyning er nok gået ned og har derfor taget din GPU med ned (måske)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Hvis det er tilfældet er det tredje gang det er sket at min PSU er gået i stykker. Er det noget jeg gør galt? Mine specs er følgende:
    MSI 770-C45 (bundkort)
    Samsung 500 GB (harddisk)
    Corsair Cooling Hydro H50 CPU Cooler (køler)
    AMD Phenom II X4 945 (CPU)
    Corsair TW3X4G1333C9 2x2048MB (RAM)
    495013 HIS Radeon HD 5850 1GB GDDR5 (Grafikkort)
    Corsair TX650 V2 (PSU)


    Lige med PSU er jeg lidt usikker da det er en RMA sag og jeg kan ikke finde den mail hvori der skulle stå at det var den, men det skulle meget gerne være den. Før havde jeg TX650 nemlig.

  • Om der er noget du gør forkert?


    Det ved jeg ikke - Men du kan få problemer, hvis du:


    Ryger
    Har husdyr med pels.
    Stiller computeren på gulvet
    Støvsuger din computer(I stedet for at bruge kompressor med vand udskiller)
    Skiller din computer ad(Altid risiko forbundet)
    Har vandkøling
    Meget støv
    og ligende


    Mvh.