Ny gamer pc - evt. bygge selv (kan det svare sig?)

  • Hej!


    Det er efterhånden meget længe siden jeg har kunnet følge med på spillefronten, så jeg skal have fundet mig en ny pc, som hovedsageligt skal bruges til spil.


    Jeg har kig på denne: http://www.sharkgaming.dk/value-extreme.html - men jeg har fået at vide af flere, at det bedre kan svare sig at samle en pc selv (hvilket jeg aldrig har prøvet før) - altså at jeg kan købe bedre, større og hurtigere stumper for det samme penge - passer det? Det vigtigste for mig, er at den kan trække ALT, de næste 4 - 5 år, hvis det er muligt.


    Jeg vil helst ikke bruge mere en 5 - 6000 på projektet.


    Håber I kan hjælpe mig den rigtige retning - det skal lige siges at jeg INTET ved om hardware, jeg har aldrig gået rigtigt op i det..

  • 4-5 år er meget optimistisk. Den bliver godt forældet på det tidspunkt uanset hvor meget du bruger i dag. Køb hellere 1 niveau under top komponenter og skift hyppigere.
    Med "kun" 5-6k kommer du desværre ikke så langt.


    Har du en der kan hjælpe dig med at samle?

  • 4-5 år er meget optimistisk. Den bliver godt forældet på det tidspunkt uanset hvor meget du bruger i dag. Køb hellere 1 niveau under top komponenter og skift hyppigere.
    Med "kun" 5-6k kommer du desværre ikke så langt.


    Har du en der kan hjælpe dig med at samle?

    Okay, det var lidt det svar jeg regnede med :9xo Jeg kan sagtens spendere noget mere, men jeg føler ikke rigtig at jeg har behov for det, da jeg ikke spiller vildt meget pc, det er sådan lidt i perioder. Men går jeg glip af meget for et par tusind ekstra, kan jeg da godt finde på det.


    Ja, jeg har en der kan hjælpe med at samle, hvis det bliver nødvendigt..

  • Du skal vel ikke ud i noget overclock?

    Hmm, pas, jeg ved knap nok hvad det er - noget med at CPU'en skal yde mere, ikke? Men hvorfor?



    Færdigt samlet, men noget bedre.. : http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcs…2&type=pcsystem


    Samle selv, og endnu bedre.. : Skal du samle ny gamer maskine? - Her er en i prisklassen fra 4600kr. til 5700Kr., kan nok ikke bliver hurtigere til prisen, hvis det stadigt skal være kvalitet

    Mange tak, det var et par gode bud. Jeg har også hørt at Shark Gaming har vildt dårlig kundeservice, så der var jo også yderligere at fordel at købe førstnævnte - nok et svært spørgsmål, men hvor stor forskel er der på de to, ydelses- og kvalitetsmæssigt ?

  • Hmm, pas, jeg ved knap nok hvad det er - noget med at CPU'en skal yde mere, ikke? Men hvorfor?


    Mange tak, det var et par gode bud. Jeg har også hørt at Shark Gaming har vildt dårlig kundeservice, så der var jo også yderligere at fordel at købe førstnævnte - nok et svært spørgsmål, men hvor stor forskel er der på de to, ydelses- og kvalitetsmæssigt ?


    Den fra MMvision, se lige hurtigt ud til at ha' et bedre bundkort, og et betydeligt hurtigere grafikkort. Harddisken er lidt større..


    Den du samler selv er i en generel høj kvalitet, fordi delene er noget 'vi' selv har valgt - Og vi vælger jo selvfølge en "over middel" kvalitet, som koster næsten det samme. Der udover har den en 2TB harddisk, og har et betydeligt hurtigere grafikkort end den fra Shark gaming. Det billige grafikkort er lidt langsommere end den fra MMVision, mens det dyre er noget hurtigere.


    Så hvis du vil ha noget som er hurtigt, rimelig fornuftig kvalitet, og lav pris - Så er det hjemme byg.


    Vil du ha' hastighed for pengene, uden at samle selv - Så kunne Mmvision være et godt bud.

  • Efter sharkgaming fik deres nye serie af maskiner, har jeg ikke været ret vild med deres konfiguration.


    Den fra mm-vision ville nok være mit valg, hvis jeg var dig og så kan du jo også opgradere til en 660 ti for kun 599 kroner

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Vil sige, brug Komplett.dk eller fcomputer.dk til at sammensætte din computer. :9xo


    Det kan godt være at det koster 300-600kr mere end selv at samle det, men for de 300-600 mere har du også garantien ét sted, istedet for i alle de komponenter du køber ved forskellige forhandlere.
    Du sikre dig også samtidig at det er samlet ordenligt, og at ansvaret ikke ligger på dig hvis noget er samlet forkert og det går ud over computeren.
    Men for at have en gaming computer der kan holde i 4-5 skal du nok mindst af med 7000 og der har man endda sparret ville skyde på omkring 8000-9000 for en der kan køre ALT frem til 2017-18.


    PS 660 TI er god, men til gaming vil Radeon HD 7950 være bedre(måske lidt overkill) men eller kan man også sagtens nøjes med Radeon HD 7870. ;)

  • Vil sige, brug Komplett.dk eller fcomputer.dk til at sammensætte din computer.


    Ah spis nu lige brød til og kig på BJ trading, proshop og topdata, så får du altså value for dine penge, så med nogle få ændringer af dine egne, alle 3 slår fcomputer med længder.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det eneste godt ved komplett er deres kundesevice ;) og alle deres "tilbud"

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().