Controller til HTPC? Erfaringer - forslag?

  • Har endelig fået min NAS op at køre igen - men nu hvor den har tilpas kraft til at kunne vise indhold istedetfor bare at agere harddisk har jeg smidt Windows 8 på den så vi kan bruge den inde i stuen som en HTPC.


    Mén - Vi gider ærligt talt ikke et sæt trådløst keyboard og mus så jeg tænkte vi kunne kigge lidt på alternativer. Mener jeg har set nogle løsninger med keyboard og mus i løbet af årene, men kan ikke lige finde nogen udover Logitech's diNovo.


    Forslag - erfaringer? :) ^^


    Edit: Hovsa - Tweak har jo selv reviewet diNovo Mini'en. Skal da lige læse den igennem :pinch:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • altså hvis du smider sådan noget som XBMC på maskinen, hvilket jeg næsten vil anbefale dig og bruge lidt tid på at få sat op så er det virkelig lækkert med film, podcast og alt muligt, ja så kan du bruge din smartphone.


    Men hvor meget vil du gerne kunne? Der findes jo et hav af billige remotes lignende den som Boxee har til deres box, bare ikke med rf, med med IR og BT, du kan evt kigge på xbmc forummet =)


    Jeg bruger selv bare mobilen og skal jeg så lave noget hvor jeg har brug for tastatur har jeg et trådløs sæt som jeg lige smider til, men når det først er sat op er det sjælden nødvendigt og du kan jo evt smide teamspeak på også så kan du klare det fra dine andre computere.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Mig bekendt er Dinovo mini udfaset, umiddelbart syntes jeg i øvrigt at det ville være et skidt valg.


    Jeg har selv haft en dinovo mini og der er ikke nogen tvivl om at produktet kan bruges, desværre har det også nogle irriterende problemer.
    Først og fremmest er touchpadden ikke super responsiv når man sammenligner med en almindelig touchpad fra en laptop.
    Den skal ret ofte genstartes.
    Derudover bør det nævnes at den opfører sig lidt mærkeligt når der ikke er god rækkevidde, så det kan hjælpe at smide en USB forlænger mellem modtager og computer.


    Pt. anvender jeg en lignende enhed(dog med RF i stedet for bluetooth) fra chill innovations(kan ikke lige huske model nummeret), som fungerer rigtigt fint, dens rækkevidde er dog en smule kortere og så er den betydeligt billigere.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Som minimum skal vi kunne navigere Netflix (via browser) og XBMC. Så det hedder jo Keyboard + Mus af en art under alle omstændigheder. Men selvfølgelig ikke full size, hvilket da også er grunden til at jeg kigger efter noget ala DiNovo'en.


    Mobil og Teamviewer er udelukket. Det er kun mig der har en smartphone i hytten så kæresten ville være uden evne til at se noget. Og Teamviewer kræver endnu en maskine tændt bare for at navigere.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Bruger selv Dinovo Mini og en Xbox Wireless receiver til spil.
    Har endnu ikke prøvet noget, der var et seriøst alternativ og kan kun anbefale den løsning.


    Når det kun er til betjening af HTPC så er både touchpad og tastatur tilstrækkeligt og den har en HTPC-mode der er velegnet til interfaces såsom XBMC og Media Portal.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Velkommen til Tweak, Truman.


    Ikke lige det emne der diskuteres her i tråden dog... heh ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Den chill innovation RTM snakker om må være denne: http://www.edbpriser.dk/tastat…sk-24-ghz-id-5492237.aspx


    Jeg har flere venner der har den samme og er godt tilfredse med den.


    /ask


    Ja det er præcist den, hvis jeg selv skal sige det, så foretrækker jeg klart den over dinovo mini (ikke kun pga. prisen), selvom rækkevidden kunne være bedre.
    Af forskellige årsager valgte jeg RF udgaven, men der findes også en bluetooth udgave, det kunne også være et fornuftigt bud, men jeg mener at have læst at rækkevidden heller ikke er for god, hvorfor folk åbenbart udskifter bluetooth donglen med en bedre class 1 dongle(tanken er her, at med anden dongle er rækkevidden måske endnu bedre end RF udgaven, men undersøg det selv :thumbup: ).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • RTM, hvor mange meter snakker vi om?
    Jeg har nemlig selv en HTPC i stuen og på den anden side af væggen er mit soveværelse hvor der er lavet hul i væggen så jeg også kan bruge den til tv'et i soveværelset, men kan den "skyde" igennem en væg? Vi snakker mursten så ikke noget med et metalskellet eller noget af den slags =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • RTM, hvor mange meter snakker vi om?
    Jeg har nemlig selv en HTPC i stuen og på den anden side af væggen er mit soveværelse hvor der er lavet hul i væggen så jeg også kan bruge den til tv'et i soveværelset, men kan den "skyde" igennem en væg? Vi snakker mursten så ikke noget med et metalskellet eller noget af den slags =)


    Min RF transmitter sidder i en android boks som sidder på bagsiden af mit TV, TVet står ved fodenden af min seng, jeg kan lige akkurat få signal igennem dér, så umiddelbart tror jeg ikke at du (uden videre i hvert fald) kan få signalet til at gå igennem væggen.


    I samme ombæring vil jeg i øvrigt nævne at det bestemt ikke er optimale vilkår for et radio signal, så med nogle tricks kan den nok godt nå lidt længere.
    Oveni det kommer at det bestemt er muligt at den skod strømforsyning der fulgte med min Android boks, muligvis kan påvirke signalet negativt (til dels pga. den driver android boks og via den, en usb hub, RF transmitteren og en USB ethernet dongle).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.