Genstarter efter 4 gange

  • Hej jeg vil håbe at i kan hjælpe mig der ude på tweak.


    jeg er nok ikke den eneste med det problem, min computer genstarter 4 gange og efter det køre den normal igen. jeg har prøvet følgene at skille den ad, starte den op hvor jeg har pillet alt indenmaden ud step by step renset den tjekket tingene i en anden computer. Og der er ikke noget støv i den, cpuen er 43grader på fuld load og grafikkortetne er 62 grader på fuld load efter en time i msi Kombustor.
    Her er min spec og jeg ved det er overkill, vil nogen nok mene måske


    Xfx hybrid Psu 1250
    Msi Big bang xpower x58
    Bloomfield 960 3.2 Ghz
    24 gigabyte ram 2133 Mhz
    WD 2 terabyte 64 cache
    2 stk 6950 Toxic edition i crossfire mode de er flashet til 6970 :P

  • reset cmos, pil batteriet ud og sæt det igen efter 10 min, husk ingen strøm på pc.
    i første omgang prøv med grafikkort ad gangen.
    check kabler til graffikkortet.

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Jeg har prøvet med nyt batteri selvfølgelig med samme strømstyrke, og jeg har testet begge graffikkort i en anden computer. Men jeg har hørt at det bundkort jeg køre med skulle være ret ustabilt. Nogen gange viser den E8 på selve bundkorte men kan ikke finde noget om det


    Tak for svaret

  • Hvis jeg skulle komme med et bud på hvor fejlen ligger, vil jeg gætte på bundkortet eller strømforsyningen.
    Hvis det er bundkortet og du er lidt heldig kan det være at en BIOS opdatering kan løse dit problem.


    Ellers helt generelt, så er det en god ide at minimere antallet af mulige fejlkilder, ved at fjerne alt hvad der ikke er absolut nødvendigt, dvs. 1 grafikkort, 1 stick ram, ingen optiske drev, ingen harddisk osv., samtidigt er det en meget god ide at fjerne eventuel overclock, da det også kan være en mulig fejlkilde.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Så fik jeg prøvet alt det i har skrevet til mig, og det ser faktisk ud til det er bundkortet der fejler noget. Så nu er spørgsmålet bare hvilket bundkort jeg skal vælge x58 serien


    Tak for jeres svar