• Jeg har en bærbar med intel HD 4000 ivy bridge grafik chipsæt. Og jeg vil gerne tilsslutte en extern skærm. Skærmen har DVI stik men bærbaren VGA. Jeg har en adapter som omdanner DVI til VGA, men der kommer intet billede på skærmen. Hvor er så fejlen henne, stikket? eller modtager bærbaren kun projectorer via VGA stik, eller virker det bare ikke?


    mvh Tini

  • Nu ved jeg ikke hvilken dvi til vga adapter det er du har, men generelt så kræver konvertering fra vga til dvi en aktiv adapter(det vil sige en adapter med en chip i).


    Det vil sige at hvis den adapter du har kun er passiv, vil det ikke fungere.
    De fleste skærme har også VGA, har du prøvet at forbinde skærmen med et almindeligt vga kabel?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Nu ved jeg ikke hvilken dvi til vga adapter det er du har, men generelt så kræver konvertering fra vga til dvi en aktiv adapter(det vil sige en adapter med en chip i).


    Det vil sige at hvis den adapter du har kun er passiv, vil det ikke fungere.
    De fleste skærme har også VGA, har du prøvet at forbinde skærmen med et almindeligt vga kabel?


    Aaahhh skal vi nu ikke lige spise brød til :oops: .
    Jeg har da på min anden maskine en DVI/VGA adapter sat på og det fungerer fint :D , altså mellem GFX incl adapter og til en analog skærm( Acer P223W).
    Jeg har så været ude for at der er forskel på adaptere, da den jeg fik med GFX(asus) havde ikke nær så mange ben(til DVI delen), som den normale, så den skulle lige skiftets ud så var der hul igennem.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Aaahhh skal vi nu ikke lige spise brød til :oops: .
    Jeg har da på min anden maskine en DVI/VGA adapter sat på og det fungerer fint :D , altså mellem GFX incl adapter og til en analog skærm( Acer P223W).
    Jeg har så været ude for at der er forskel på adaptere, da den jeg fik med GFX(asus) havde ikke nær så mange ben(til DVI delen), som den normale, så den skulle lige skiftets ud så var der hul igennem.


    Mvh
    Sam


    Det er to forskellige ting i snakker om, du har en DVI-I udgang på dit grafikkort (som også inkluderer et analogt signal), du anvender en DVI til VGA konverter(simpel passiv, som virker fordi DVI-I også har et analogt signal).
    Han har en VGA udgang på hans bærbar, som i sagens natur ikke har et digitalt signal ved siden af, derfor kan han ikke anvende den samme type konverter som dig, da signalet ganske enkelt ikke kan konverteres til et digital DVI signal uden at en chip omsætter det analoge VGA signal til DVI.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.