Hjælp til valg af cpu og mobo

  • Jeg er meget i tvivl omkring køb af ny pc.
    Jeg er før blevet anbefalet am3+, fordi det er bedre fremtidssikret, og var der for kommet frem til at jeg kunne bygge mig en billig gamer ved at købe en amd fx-6100 CPU, og et asus M5A97 LE bundkort. Men så fandt jeg en fyr der ville sælge mig en pc med et MSI Z77A-GD65 bundkort, og en i5 2500K CPU til den samme pris(4500kr) som den pc jeg først havde tænkt mig at bygge. Derudover ville jeg også få et bedre kabinet(haf x), strømforsyning og hvad der nu ellers høre med til en computer. Den eneste nedgradering er at hans grafikkort er et gfx 570, hvor det jeg kunne få til den anden ville være en 7850. Computeren skal bruges til FPS spil, og jeg regner med at OC' så meget jeg nu kan(håber på en del mere med hans kabinet og køling). Hans computer er fra maj 2012 og er ikke blevet brugt særlig meget, da han har været i værnepligt.
    Hvad skal jeg vælge?

  • Det kommer an på om du er ligeglad med om tingene er brugt, for hvis du er, så kan du sagtens vælge brugt.


    Hvis du mener at du kan klare dig med et ældre gfx og en kraftigere cpu, så kunne du sagtens tage den brugte maskine.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg har det fint med at de er brugt. Det er trods alt kun 7md gammelt, og kvitteringer haves på alle delene. Det eneste jeg er lidt skeptisk overfor er grafikkortet, som nok er en smugle dårligere, eller hvad? Computeren skal som sagt primært bruges til fps spil

  • Når du skal bruge maskinen til at spille på, så ville mit fokus ligge på GFX, så er det altså 7850 som jeg ville gå efter.
    Der er ingen tvivl om at den maskine som du har fået tilbudt er en rigtig god maskine og til en fair pris, men overall så ville jeg gå efter den anden(nybygget).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.