Min spil crasher pga af grafikkortet

  • Hej alle


    Jeg har købt min high end gamer stationære pc for 2 uger siden.
    Men når jeg går ind i et spil crasher det (alle spil) udover minecraft. Det er forskelligt hvornår det crasher nogle gange efter 1 times tid og andre gang efter fem minutter. Når det crasher fryser spillet og efter 2 sekunder går min pc ud af spillet og jeg for en windows meddelelse at: "skærmdriveren stoppede med at svare og er genoprettet. Skærmdriveren NVIDIA windows Kernel MOde Driver, Version 310.70 stoppede med at svare og e genoprettet." Den besked får jeg hver gang. og alt er up-to-date.


    Her er min specs:
    CPU: intel core i5 3570k
    GPU: MSI Geforce GTX 660 Ti Power edition ddr5 2gb Physx CUDA
    Ram: corsair vengeance ddr3 1600 mhz 8gb cl9
    CPU køler: Corsair H80i Hydro series
    HDD: seagate barracuda 1 tb
    PSU: cooler master GX 550W PSU


    Jeg håber at i kan hjælpe mig! :D


    Mvh. Levente

  • Prøv lige at brug denne til at fjerne din driver med


    link


    Så hent din driver igen fra Nvidia og geninstaller.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hej jeg har gjort det du sagde og jeg har heller ikke fået fejlen endnu men når jeg spiller far cry 3 så holder det på med at fungere efter 20 min :( er det spillet skyld eller er det pga. min pc?? :)

  • har ik selv prøvet Far Cry 3 endnu, men tjek om gamet er fuldt updatet og er det, det ja så prøv at teste kortet i en anden maskine gør den det os der så RMA kortet.

  • Nu har jeg læst rundt omkring at mange har problemer med lige netop det spil i mange forskellige konfigurationer af maskiner hvilket kunne tyde på at spillet mangler at blive fuldt optimeret og patchet.


    Når det så er sagt kunne det måske osse være fordi at driverne lige skal optimeres yderligt for at få det til at fungere godt.
    Det er jo slet ikke første gang at Ubisoft har lanceret et spil, som simpelthen er kommet ud for tidligt inden det egentlig er klar og gennemtestet.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hej nu stoppet jeg med at få grafikkort fejlen altså det jeg startet med det er nu fixet. Men jeg spillet guild wars 2 det crashet "svare ikke fejlen", Black ops 2 multiplayer "svare ikke fejlen" og Far cry 3 "svare ikke" hvor sker det? det med far cry har jeg været ind på ubisofts support og der var så en der skrev at han også havde det samme fejl og at det var spillet der gjorde det og ikke pc'en! Men Guild Wars 2 og Black Ops 2 forstå jeg ikke :/


    Håber at i kan hjælpe mig :D

  • Du får jo samme fejl i flere spil, så man kan vel ikke skyde skylden på ubisoft og farcry 3, Jeg har fuldført spillet uden et eneste crash.
    Tror nærmere det er din gfx driver den er gal med, kan du ikke prøve nogle flere forskellige drivere

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • har hørt om disse fejl Især på GTX 660. Det er en Hardware fejl. RMA dit grafik kort så får du et nyt. Som skulle være fejl frit.

  • Så jeg skal send den tilbage og så skal jeg vælge en anden grafikkort eller? :D


    ja men tag og test den i en anden maskine os, sådan har jeg udlukket fejl på et GTX 670 som korte fint alt hva jeg smid efter den i min maskine og ik ejerens selv.

  • hvis du har købt pc'en samlet i en butik så bliver du nok nødt til at kontakte dem du har købt den af og forklare fejlen for dem...så vil de enten bede om at få hele pc'en ind til reparation, eller hvis du er heldig ombytter de dit grafik kort


    og hvis det er en pc du selv har samlet så kontakt dem du har købt dit grafik kort af og få sent kortet til reparation/RMA.

  • Hej drenge tak for jeres hjælp og at i gad at bruge tid på mig jeg har fået et nyt kort efter at den har været til reparation og de fik også den samme fejl. Det ny kort er den samme som før og den fejler intet :D

  • 1. Jeg har haft samme problem. Det viste sig at min harddisk havde en defekt. Så satte en ny i.



    2. Jeg brugte en formiddag med at løse dette problem og fandt ud af at en malware var installeret på min PC. Antivirus fandt ikke programmet men med TuneUp fandt jeg ud af at et program startede op når jeg starter computeren. Jeg fandt stien på dette program som hed: iehighutil.exe og var installeret i mit C drev. C:\Temporary\iehighutil.exe
    Jeg forsøgte at slette iehighutil.exe manuelt men kunne ikke før jeg slettede hele Temporary mappen med alt indhold.


    3. iehighutil.exe programmet highjackede min GPU og stressede det til grænsen via Java.