Ny High-end Gaming PC!

  • Skal du render ting via adobe after effects eller sony vegas? og er det sådan du vil had 3d via skærm eller har du planer omkring at have flere skærme eller at køre høje resolution ?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Skal muligvis videoredigere.. Jeg skal have en BenQ XL2420T skærm, men man skal vidst have 3D briller for at kunne bruge dens 3D. Jeg skal måske have en ekstra skærm på et tidspunkt! Håber det kunne besvare dine spørgsmål!

  • Kommer det til at være tung videoredigering eller er det mere gameplay du render ud? og skal du had en benq xl2420t fordi den har 3d eller hvad?


    Men her er mit forslag ;)
    http://www.komplett.dk/k/shopl…F9-4E9A-8768-456D48A9D3F5
    i5 er nemlig rigelig hvis du skal game og bare render gameplay ud ;) også et godt valg hvis du skal livestream, har også taget en cooler master xm da den har plads til den masse.
    Som du kan se har jeg også valgt amd til gpu'en og grunde til det er at amd performer bedre end nvida hvis du køre flere skærme og køre høje resolution.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • Nej det er mere pga. det er en 120hz skærm! Og det er mest gameplay og sådan noget ja! :-)


    Det ser godt ud! Hvordan kan det være at 8GB RAM koster 600kr?!

    fordi det er corsair platinium ram, som skulle være virkelig gode ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jesper Har ret ;) :thumbsup:

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Når du bruger over 10k på en maskine, så tvivler jeg på at det smadrer budgettet på at tage en i7.
    Personligt ville jeg gå efter en i7, da den har dobbelt antal tråde, hvilket kan visse sig at give den længere levetid inden den bliver for sløv. Sandt at 2500K performer på linje med 2600K i spil nu, men dette kan ændre sig, når der tages hul på nye grafikmotorer.



    Jeg kører pt. med en midlertidig i3 og jeg går benhårdt efter en i7, da jeg er sikker på det vil betyde at jeg ikke skal ud og købe en ny cpu om et halt år til et år :)


    Når du nu smider så stor en pose penge alligevel, så virker det dumt at være nærig for at spare 500kr på en cpu.


    Just my humble opinion :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • selv ville jeg nok også vælge det første setup (som Anton selv kommer med), men med Sabertooth bundkortet istedet..


    mht. RAM, kunne man overveje enten lidt højere Hz, eller lavere CL, men ellers synes jeg på ingen måder det ville være værd at gi 600 kr,- for 8 GB 1600MHz CL9 ram..


    mht Grafik kortet, ville jeg evt. også overveje;


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=749789#extra


    - OC er lidt mindre (ikke en særlig betydelig forskel), men du spare et par hundrede kr,-


    det er mest med det i hovedet, at du istedet for at bruge 400 kr,- ekstra for de 40 MHz ekstra, lige så godt bare kunne bruge 10 sekunder på at skubbe gigabyte kortet op med deres GURU (OC software som du får med)..


    meget enkelt og lige til..


    tog mig ca. 4 sek. at skubbe mit 660 ti OC op til lige over Asus DCII TOP -udgaven.. ikke fordi jeg følte behov for det, men blot for at have samme clock.. :p


    ellers synes jeg at det er et meget godt build du har lavet ..


    vil nok holde mig mere til dit eget build.. no hard feelings, Jesper.. synes bare det Anton selv har lavet er bedre.. :)

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • Jeg forstår ikke at hvis du snakker om at skulle videoredigere. Så gå efter minimum 16gb ram. Så dyre er de nu heller ikke. hvis man altså ikke tager de dyreste. jeg har selv købt dyre ram før. og har nu aldrig kunne mærke nogen store forskel.



    Og at nogen overhovedet snakker om HAF tower. værreste tower jeg nogen sinde har haft. Det lamere så meget. og jeg har kun hadet det som pesten. Hvis der så er andre tower som du mener er bedre men ikke har plads til Corsair H100i så tag H80i hvis den er kommet ud. der er ikke det store forskel. udover begrænsningen af towers.



    Med ssd. lad være med at tag en 128gb. det bliver for lidt. enten tag en intel 330? på 180gb eller gå op i den dyre ende som jesper har i hans indkøbs kurv. du bliver glad for det senere :)

  • Hej Anton


    Der er fordele og ulemper ved at tage springet til x79 og socket 2011


    jeg skal selv have ny gaming pc, som jeg bestiller i januar, og jeg har valgt intel 3820 socket 2011
    for at sige det kort er z77 chipsettet for de alm brugere, hvor x79 er et level over det, og samtigigt et level over i pris. socket 2011 bruger en smule mere strøm, og når man køre stock yder en lille smule under en socket 1155 3770k cpu.
    z77 og 3770k er 3 generation af intel, hvorimod soccet 2011 med 3820 er 2. generation så faktisk et mindre tilbageskridt.


    Dog et et køb af socket 2011 frem for socket 1155 en bedre fremtids sikring, da når efterfølgeren til ive-brige-E vil den få socket 2011, derudover vælger man at køre Sli setup for du med socket 2011 2x pcie x16.
    på socket 1155 for du i sli mode 1x16 + 1x8


    socket 2011 understøtter quad channel ram så hav det i tankerne når du skal bestille ram :)
    kan anbefale dig kingston genesis ram, 16gb koster 8-900 og er et godt køb
    http://www.computersalg.dk/pro…yperx-hukommelse-16-gb-4#


    vælger du andre ram, vær dog sikker på de har xmp profil cl timmings er ikke så vigtig som hz, derfor er 2400mhz cl11 bedre end 2133mhz.cl9


    husk forresten at køber du 2011, følger der ingen cpu køler med, så hav det med i buggetet.


    med hensyn til bundkort, og vælger du asus, er det i prensippet lige meget hvilket du vælger, de er sammensat af de samme komponenter i samme kvalitet, og OC alle lige godt. så vælg det bundkort som har de ting du skal bruge, sata 600 osv osv.


    med et sådan system skal du naturligvis have en SSD disk, kingston hyper x 3K 256gb koster små 1500 og yder fantastisk til prisen.
    grafik kort ville jeg igen vælge asus, enten et 670 TOP eller 680TOP. Top serien er uden sidestykke de bedste kort og larmer mindst. 670 2gb eller 680 2gb.
    siden du kun har en enkelt skærm benQ 1920x1080 vil et 670 kort være helt fint i top serien, som nemt kan glockes mere med det medfølgene software

    Intel core i7 3820
    Asus Rampage formula IV socket 2011
    Corsair H80i cpu køling
    Kingston HyperX Predator 4x4gb 2400mhz quad channel
    Corsair obsidian 650d kabinet
    Corsair AX750 gold psu
    Asus gtx 680 Top
    Kingston HyperX 3K 240GB SSD
    Asus VG278HE 27" 144hz skærm

    Rettet en gang, sidst af Omfufu ().

  • Jeg ved ikke hvad der ligger til grund for det skal være 1600mhz?


    Når du vælger x79 kompunenter kan du da lige så godt tage "noget ordenligt" ram jo højere mhz på ramne jo hurtigere vil dit overordnede system kører (meget kort sagt)


    Jeg ville tage kingston hyperx genesis ramne som dem her http://www.computersalg.dk/pro…perx-genesis-hukommelse-1


    Var de ikke lige blå havde jeg valgt dem til mit system, men farven faldt ikke ind i sort/rød som alle andre komponenter er.


    de fås også hos komplet http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=749648 dog er de dyrere der end de er, ved det første link.


    ellers søg på deres produktnr KHX2133C11D3K4/16GX quad channel ram sælges kun som kit af 4.


    Uden at ligge hovedet på blokken mener jeg at langt de fleste ram kører 1600mhz som standard på asus bundkort, for at øge kompaliteten, derefter kan du hvis du ønsker det, aktivere XMP profilen så de kører 2133 eller højere.


    Hvis du har planer om at "kun" kører 1600mhz er en hydro H100 overkill på køling siden. så vil jeg hellere anbefale dig f.eks en noctua d-14 luft køler husk til socket 2011 ;)
    Den er dog grim som en i h.... men er nok en af de bedste luft kølere man kan få.


    Jeg syns du skal overveje de ram der, 800.- for 16gb 2133mhz quad channel ram er billigt nok, og kingston er kendt for at lave ordenlige produkter og med lav fejl %
    vælger du noctua luft køleren vil der også være plads til de ram, da de er den lave type.


    du kan spare et par hundrede ved at tage luft køleren istedet for corsair h100 og bruge dem på grafikkortet.


    http://www.edbpriser.dk/grafik…67526.aspx?q=asus+gtx+680 dette kort sparker så meget numse da det er TOP modellen (det hurtigste singel gpu kort på markedet). isetdet for MSI

    Intel core i7 3820
    Asus Rampage formula IV socket 2011
    Corsair H80i cpu køling
    Kingston HyperX Predator 4x4gb 2400mhz quad channel
    Corsair obsidian 650d kabinet
    Corsair AX750 gold psu
    Asus gtx 680 Top
    Kingston HyperX 3K 240GB SSD
    Asus VG278HE 27" 144hz skærm

  • Hvis du bare skal game og streame hvorfor så gå op i socket 2011? Omfufu vil du da kunne maxe båndbredden ud på et z77 system siden du vil op i et større?


    Næsten alle streamer jeg sådan lige har set på det sidste sidder da bare med en socket z77 system, det er jo ikke ret stort fald i Ydelsen på sli og hvis du alligevel kun gamer i fullHD og ikke højere så er et gtx680 kort mere end rigeligt, og så smidt et lille kort i til at trække evt ekstra skærme til chat osv.


    Hvis det endelig var kunne jeg se fordel ved og gå op i et 4gb kort så du kan gå op i en 27" skærm med højere opløsning =)


    Ellers bare en 3770k maskine på et z77 bundkort med 16 eller 32 gb ram et gtx680 kort og en en go stor SSD eller bare en 120 til system og spillet du vil streame.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Jeg svare sådan set bare på de spørgsmål Anton havde stillet igennem tråden.


    Han skulle game og lave noget video redering, og muligvis på et tidspunkt have en skærm mere.
    Han spørger selv om socket 2011 ikke mig.


    Men som priserne er nu er et køb af socket 2011 en bedre invistering end z77 og socket 1155, og siden prisen er mere eller mindre den samme for en intel 3820 vs 3770k er valget efter min mening rimeligt nemt.


    ive B -E kommer vil det være på en socket 2011 og på den måde ved at vælge dette nu, kan spare en pæn udgift på en senere opgradering i fremtiden.


    Og til sidst JA, der er begyndt at komme spil allerede nu som maxer et 680 og ive og for den sags skyld sandy b -E ud periodisk, og når crysis 3 med flere kommer på banen som er udviklet til de gængse platforme.


    Det er jo klart at hardware producenterne også gerne se man skal skifte system ud hvert 2 eller 3 år for at følge med, og det er med dét i mente jeg anbefaler 2011


    Det kan ikke helt svare sig at købe 670 eller 680 med 4gb mem. kepler kerne kører med en vram bus, 256bit hvilket svare fint med 2gb ram, det er svært at drage ordenligt nøtte af de sidste 2gb. Men et fint salgs trick :whistling:

    Intel core i7 3820
    Asus Rampage formula IV socket 2011
    Corsair H80i cpu køling
    Kingston HyperX Predator 4x4gb 2400mhz quad channel
    Corsair obsidian 650d kabinet
    Corsair AX750 gold psu
    Asus gtx 680 Top
    Kingston HyperX 3K 240GB SSD
    Asus VG278HE 27" 144hz skærm

    Rettet 2 gange, sidst af Omfufu ().

  • Jeg havde valgt x79 maskinen, men det var du nok klar over :)


    Grundet fremtids sikringen og det ikke er entry level.


    Jeg syns dit build ser ok ud overordnet set, men ville da nævne et par småting, som ikke nødvændigvis giver dig et bedre eller hurtigere system, men gør din daglige glæde ved det noget størrere.


    Bundkortet du har valgt, har kun 2 sata 600 connectere, men understøtter til gengæld op til 64gb ram, men kan du leve med 2 sata 600 connectere er det fint, da det jo er det billigste x79 kort som der umidlbart er fra asus.


    Du har en corsair h100i køler med, du kan spare lidt ved at gå luft køling istedet, og sandsynligt få et mere stille system, f.eks noctua d14 se2011 køleren, den er også så stor at den dækker over dine frie ram slots ;)


    Du har valgt en ssd på 128gb. Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at finde en på 256 gb, 128gb er ikke ret meget med os, div programer og 3-4 spil. pengene kan du nok finde ved at skifte køle løsning.


    Vælger du luft istedet for corsair h100i samt en større ssd vil du få meget mere glæde af dit system i det daglige brug, der er mange af de hydro serier som larmer fra pumpen, samt de blæsere der er med også larmer en del. Self køler den lidt bedre end luftkøleren, men siden du går x79 og et super grafik kort, er OC på ingen måde nødvændigt for at spille de spil på markedet man vil, i højeste setting.


    men alt i alt ser dit system fornuftigt ud, og holder det dit buget er det klart værd at overveje.
    Men du mister ikke ret meget køling med en noctua køler frem for h100i og du kan spare 3-400 kr og få et mere lydsvagt system

    Intel core i7 3820
    Asus Rampage formula IV socket 2011
    Corsair H80i cpu køling
    Kingston HyperX Predator 4x4gb 2400mhz quad channel
    Corsair obsidian 650d kabinet
    Corsair AX750 gold psu
    Asus gtx 680 Top
    Kingston HyperX 3K 240GB SSD
    Asus VG278HE 27" 144hz skærm