opgradering af gamer PC

  • Er igang med at finde dele til at opgradere min pc. Jeg har været nødsaget til at købe ny strømforsyning og grafikkort for et par måneder siden da min nuværende pc gik ned. Jeg vil derfor genbruge disse dele: kabinet, strømforsyning (550W), SATA harddisk, grafikkort (Msi Radeon 7770), mus, tastatur, skærme.


    mit budget til er ca 3000 - 3500 for at købe processor, bundkort, ram.


    Her er hvad jeg indtil nu har set på.
    Processor:
    AMD FX-8350 eller AMD FX-8320


    Bundkort:
    ASUS M5A99FX PRO R2.0


    Ram:
    Crucial 4 x 4 GB (1600MHz, CL8.)


    Corsair Vengeance 2 x 4 GB (1600MHz, CL7)



    Hvilke dele er optimale i forhold til mit grafikkort, tænkter her på om det er tosset at købe så hurtig en processer når jeg har en gammel Sata disk og et MSI Radeon 7770?


    Kom gerne med helt andre dele hvis det passer bedre.

  • Altså hvis den skal bruges til gaming syntes jeg et er ærgeligt du har købt et 7770 da det altså ikke ligefrem er det vildeste og emd dit budget kunne du godt få bedre.


    Men det er jo som det er. Og ja syntes du har ret en 8320/8350 ville være overkill med det grafikkort der. Men det kommer selfølgelig an på hvad det skal bruges til.
    Skal det bare være til simpel gaming og du ikke vil skifte grafikkort vil en 4/6 core fra amd nok passe bedre. Så hellere brug pengende på en køler og en ssd. Og 1000 for et bundkort til dit brug vil jeg også mene er i overkanten et til 600-700-800 ville jeg syntes er mere passende specielt når det ikke er det vilde overclock du har tænkt.
    Hvis du absolut ikke vil/kan bruge flere penge men stadig vil have dine spil til at kører bedre så kunne du overveje crossfire. Der skulle være nogle problemer med det men det er sådan en sag JEG mener man selv skal kigge nærmere på da vi ikke kan bestemme om det er det rette til dig eller ej. Men det ville give dig en god 40-50% performance boost. 7000 serien skulle vidst scale ret pænt.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Min nuværende processor er en håbløs p4 3.4ghz core 2 duo pjat, der var toppen af poppen da far var dreng.
    [Blocked Image: http://i.imgur.com/fLSR9.png]


    Mht mit 7770 syntes jeg nu det score pænt og er stadig bedst value for money i de test jeg har set op til 170$ klassen.


    Uanset hvad skal jeg jo have nyt bundkort, processor og ram. Det er her flaskehalsen er lige nu.
    Kan ikke udelukke jeg køber nyt grafikkort om fx 1 år og bruger 1000-1500 kr igen og så får et der passer til den opgradering jeg laver i denne omgang.


    Hvad med ram ?


  • HD7770 er noget lort(selv et gammelt HD5850 er bedre), og ja det er en core2duo også - Kunne lige så godt sige det, som det er:)


    Kik her, der kan du få en ide om hvad der passer sammen hvad ydelse angår i spil: Skal du samle ny gamer maskine? - Her er en i prisklassen fra 4600kr. til 5700Kr., kan nok ikke bliver hurtigere til prisen, hvis det stadigt skal være kvalitet:)


    Grafikkortet ER det vigtigste, inden for visse rammer - Du skal selvfølge har mindst en nyere quad core CPU osv.. Men i bund, og grund falder det hele på grafikkortet i en ny computer.


    Så at sætte et HD7770 i en computer med en FX-8350, det er synd for den gode CPU - Så havde en gammel Phenom II x3 720 været rigeligt, til sådan et grafikkort.


    Så du kan købe en temmelig dårlig cpu/bundkort, og sætte i din computer - Det vil være rigeligt til et HD7770, dog ikke en core2duo;-)


    Lige en advarsel om Crucial RAM: Jeg har desværre anbefalet jer Crucial RAM, de har ofte problemer!

  • Yep, er helt med på mit 7770 måske ikke var det bedste køb, men jeg skal vel stadig købe ny bundkort, processor og ram. Core 2 duo halløj og grauballemandens bundkort og DDR2 ram er ikke meget værd hvis jeg køber til grafikkort til 3000kr nu.


    Ville det være bedre at købe for ca 2000kr bundkort, ram og cpu nu og så gemme resten af pengene og købe et "rigtigt" grafikkort når der er penge til det?


    Kom gerne med konkrete forslag eller er det stadig det Dnope posted tilbage in november. Prisen for CPU + Bundkort + Ram er ca 1800


    Edit: Der findes iøvrigt stort set samme Corsair Vengeance 2 x 4 GB men CL7 til samme pris, eller misser jeg noget?

  • Ville det være bedre at købe for ca 2000kr bundkort, ram og cpu nu og så gemme resten af pengene og købe et "rigtigt" grafikkort når der er penge til det?


    Kom gerne med konkrete forslag eller er det stadig det Dnope posted tilbage in november. Prisen for CPU + Bundkort + Ram er ca 1800


    Edit: Der findes iøvrigt stort set samme Corsair Vengeance 2 x 4 GB men CL7 til samme pris, eller misser jeg noget?


    Tag evt. de forslået dele herfra, der sker meget på få uger... Der tænker jeg specielt på HD7950, CPU, Bundkort, og RAM: Skal du samle ny gamer maskine? - Her er en i prisklassen fra 4600kr. til 5700Kr., kan nok ikke bliver hurtigere til prisen, hvis det stadigt skal være kvalitet:)


    Om 2 uger er det måske ikke der rigtige at bestille mere, så skal man finde noget nyt igen.


    Ja, det ville være bedre at spare på CPU/RAM, og så gemme pengene til et bedre grafikkort - Med mindre du har råd til at købe en FX-8350, Asus Crosshair V Formula, super gode RAM lige nu - Og så et nyt grafikkort til ca. 3000kr. om ½år.