Z77 ITX, Asus vs Gigabyte

  • Jeg står og er i tvivl om, om P8Z77-I Dlx er de 400Kr værd over Gigabyte's Z77N.


    Er der nogen der har noget erfaring de kan dele?

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • ASUS's er byggede af flere kvalitets komponenter. Fx netkort som kommer fra Intel hvor Gigabytes er baseret på Realtek komponenter (ikke at de er dårlige, men Intels netkort er bare de bedste).


    Mosfet (strømstyrringen) er også af en højere kvalitet, men om det er nødvendigt kan jeg ikke svare på.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • gk jeg ka kun være enig hva der angår netkortet, os derfor jeg er gået over til Asus ^^


    et Intel netkort, bruger os mindre cpu forbrug når den arbejder...

  • Jeg vil så godt give lidt ris til Intels netkort. Jeg har massive problemer med at få deres driver til at virke. Jeg havde prøvet alt. Til sidst valgte jeg at købe et andet netkort og sæt det i. Dog efter 2-3mdr kom det til at virke. Ved ikke om de fik rettet en fejl eller hvad der skete. Men Intels hjælp var lige så dårligt som kamel pukler i sne.

  • Jeg vil så godt give lidt ris til Intels netkort. Jeg har massive problemer med at få deres driver til at virke. Jeg havde prøvet alt. Til sidst valgte jeg at købe et andet netkort og sæt det i. Dog efter 2-3mdr kom det til at virke. Ved ikke om de fik rettet en fejl eller hvad der skete. Men Intels hjælp var lige så dårligt som kamel pukler i sne.


    lige en ting SenZer, hvis du har brugt Windows Update i Windows 7 kan jeg godt forstå dit problem har jeg selv prøvet det og det er fejl på Windows Update der kun i Windows 8 dit onboard Intel netkort kan hedde "Intel(R) 82579LM Gigabit Network Connection" og så stadig virke korrekt.


    i Windows 7 skal dit netkort hedde "Intel(R) 82579V Gigabit Network Connection" i Device Manager (Enhedshåndtering på dansk) ellers har du slet ik noget net :P

  • Puma du var selv med til at hjælpe mig den dag :) og du kom med pænt mange løsninger kan jeg huske. Selv om jeg hentet 82579V fra dit link den gang virket det ikke. :) Men Windows må jo have rettet fejlen da den en dag selv opdateret, også virket. Men det var fanme nogen træls dage hvor man ikke kunne komme på nettet :D Og jeg må da ærligt sige at det er noget jeg kommer til at tænke på næste gang jeg skal have bundkort. Selv om jeg er vildt glad for min MSi.

  • Puma du var selv med til at hjælpe mig den dag :) og du kom med pænt mange løsninger kan jeg huske. Selv om jeg hentet 82579V fra dit link den gang virket det ikke. :) Men Windows må jo have rettet fejlen da den en dag selv opdateret, også virket. Men det var fanme nogen træls dage hvor man ikke kunne komme på nettet :D Og jeg må da ærligt sige at det er noget jeg kommer til at tænke på næste gang jeg skal have bundkort. Selv om jeg er vildt glad for min MSi.


    ja, der sker sku fejl af og til, og sjovt nok du ik kunne få mit driver til at virke...


    derfor jeg har min original Asus Maximus IV Gene-Z/Gen3 Driver DVD læggende der installer jeg min driver fra hver gang det virker fint os på 64bit som jeg bruger nu ^^