gigabyte ga-x58a-ud7

  • halløj folkens.


    sidder med et Gigabyte ga-x58a-ud7 bundkort, og skal til at teste det. Men når jeg slår socketen op på google er det en 1366 socket, og så vidt jeg kan se starter de Cpu'er fra 1400 og op af.


    ved ikk om det er et dumt spørgsmål, men findes der ikke et alternativ til det MB, som en 1155 CPU f.eks,
    hvis i kan følge mig :)


    Forsat god jul til alle :D

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

  • Nej du kan kun bruge CPUer som anvender socket 1366 i det bundkort.


    Men du kan måske finde en brugt relativt billigt (men de bliver ofte solgt sammen med bundkort, kan være svært).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • jeg siger mange tak :)
    Det bliver bare en ekstra pc, da jeg også lige har fået et grafikkort af en kammerat, men fandt en i7 950 til 800. Så nu venter jeg bare på en tidelig julegave :D

    Asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d gtx 560
    80 GB Sata2
    320 GB Sata2
    Corsair - Corsair 8 GB DDR3 1333MHz (2x4)
    Coolermaster V6

  • hvis der her:


    asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d 9800 GT


    er det du bruger nu så vil jeg anbefale dig at bruge 1366 til din egen computer, det er stadig lige så kraftigt som sandy-bridge ;)

  • hvis der her:


    asus - Crosshair IV Formula
    AMD - Phenom II X4 @ 4.0 Ghz
    Club 3d 9800 GT


    er det du bruger nu så vil jeg anbefale dig at bruge 1366 til din egen computer, det er stadig lige så kraftigt som sandy-bridge ;)


    AAahhh er det nu ikke lige en sandhed med modifikation ?


    Ser du i trådstarters 1ste post, så skal maskinen bruges til at spille på(mest), der kan den maskine han allerede har sagtens være med, da den har 4 kerner og et rimeligt OC, som evt. kan skrues lidt højere op hvilket kun giver anledning til at skifte GFX ud med et der er kraftigere.


    Bruger han den I7-950 og X58 platformen, så får han da en mere "potent" maskine, måske lige bortset fra i spil hvor den mere regnekraft i I7 og højere båndbredde i ram faktisk ikke kommer så meget højere end den som han allerede har, især hvis han skruer den 3-500Mhz højere op, da vægten ligger på GFX i spil.


    Var jeg trådstarter, så ville jeg da se hvor højt jeg kunne få den Phemon II presset op på hvor 4,5Ghz burde være en mulighed da han har vand på den, og så spare de 800,- på CPU og kaste hele lortet efter en opgradering af GFX i stedet for.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.