Lydløs stationær hjælp

  • hej,


    jeg søger nogle råd til en total lydløs stationær pc. Dette gælder alle dele.


    prisen skal max løbe op i 2500-3000 kr.


    Der er ingen krav til cpu, gpu, hdd


    Der skal som minimum være 8 gb ram, med mulighed for at tilføre mere.


    Alle dele skal jeg finde brugt, så ang. prisen må i meget gerne tage det for øje, når i giver råd :)


    tak ! :)

  • Umiddelbart tror jeg det bliver svært for dig at finde en totalt lydløs computer med et budget på 2.5k - 3k kr, i hvert fald ikke uden at skære på ydelsen af computeren.
    Som jeg ser det bliver det største problem at finde en totalt lydløs strømforsyning, som er billig nok (brugt bliver svært at finde) uden samtidigt at levere for lav udgangseffekt til at kunne trække din computer.


    For at gøre det lidt mere realistisk tror jeg det vil være smart at acceptere en strømforsyning med blæser, de fleste passive komponenter forudsætter alligevel at der er en eller anden form for blæser i enheden.


    Ting du kan overveje, er at købe en relativt god køler og så finde en CPU/Mobo løsning som du eventuelt kan underclocke, så du kan køre den fuldstændigt passivt.
    I øvrigt må vi vel regne med at det skal være en SSD der skal sidde i maskinen, da almindelige harddiske også kan larme en del.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Umiddelbart tror jeg det bliver svært for dig at finde en totalt lydløs computer med et budget på 2.5k - 3k kr, i hvert fald ikke uden at skære på ydelsen af computeren.
    Som jeg ser det bliver det største problem at finde en totalt lydløs strømforsyning, som er billig nok (brugt bliver svært at finde) uden samtidigt at levere for lav udgangseffekt til at kunne trække din computer.


    For at gøre det lidt mere realistisk tror jeg det vil være smart at acceptere en strømforsyning med blæser, de fleste passive komponenter forudsætter alligevel at der er en eller anden form for blæser i enheden.


    Ting du kan overveje, er at købe en relativt god køler og så finde en CPU/Mobo løsning som du eventuelt kan underclocke, så du kan køre den fuldstændigt passivt.
    I øvrigt må vi vel regne med at det skal være en SSD der skal sidde i maskinen, da almindelige harddiske også kan larme en del.


    Okay, nu er det ikke sådan at jeg skal kunne høre en knappenål falde til jorden, mens mit hoved er lige ved siden af computeren. Jeg skal kunne sove i samme rum uden at blive generet.

    Angående strømforsyningen, kan det så være jeg er nødsaget til at bruge lidt flere penge.

    det lyder for mig som værende en dyr løsning at købe bedre CPU/mobo for så at underclocke med god køler. Lige pt kører det den skal bruges til på min MacBook, hvoraf der kun bruges omkring 30% af CPU'en, men 80-90% af RAM. (det en i5 og 4gb ram)

    angående hdd er jeg helt på bar bund. Men skal kun bruge omkring 80 gb så det kan vel findes til en fornuftig pris?

    Men tak for input, flere ville være dejligt :)

  • Pointen med at underclocke CPUen, er sådan set bare at det gør det mere overkommeligt at slippe af sted med at anvende en fuldstændigt lydløs køler til CPUen, pointen er at man naturligvis også skal være opmærksom på at få varmen ud af kabinettet, så hvis man skal minimere lydniveauet giver det mening at reducere mængden af varme der kommer fra komponenterne i computeren.


    Derudover burde det være nemmere at finde en "normal" klasse CPU/mobo kombination end en lav TDP CPU(siger noget om hvor meget varme en CPU kan forvente at afgive maksimalt) + mobo kombination brugt.


    Hvis det var fra nyt kunne et bud være en lille mini -itx maskine, med et h61 baseret bundkort, en lav TDP cpu som g630t, et mini itx kabinet med ekstern strømforsyning, 1x8GB RAM (for at gøre det muligt at få mere RAM, men 2x4 vil performe bedre hvis du ved på forhånd at det er tiltrækkeligt. og en billig 120/128 GB ssd.


    Men... der vil "problemet" nok være at CPUen er for langsom (selvom du ikke har nogen krav, vil det højst sandsynligt være sløvere end din macbook).


    Hvad skal du egentligt bruge maskinen til? Måske kan man finde en bedre løsning, ved at tænke i andre baner :thumbup:
    Nu spørger jeg sikkert dumt, men kan du ikke bare slukke din computer når du skal sove?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Måske skulle du kigge på nogle trinity cpu'er?
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=763509 den så slipper du for et dedikeret grafikkort som larmer. Hvis du så bare køber en god køler til den her er den nok ret stille. Og stadig med nok performance.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().

  • Okay, det er lang tid siden jeg beskæftiget med med computer hardware, så jeg har for at sige det mildt ikke særlig godt styr på det :)


    ang. hva jeg bruger den til, så ved jeg godt det ikke er squeaky, men jeg bruger den til at botte d3. Som en fattig studerende så hjælper den med at betale huslejen :).
    anyway så lige for at få nogle specifikationer på så kører den 2x diablo med ISboxer, og de 4 GB på min macbook er ikke helt nok til at køre det perfekt. det er udelukkende det den skal bruges til.