Ny Stationær Computer

  • Hej Alle!


    Jeg
    skriver fordi det er ved at være tid til at få Opgraderet maskineriet, og jeg
    må indrømme at jeg er fuldstændigt tabt mht. hvilket hardware der er godt nu
    osv.
    Jeg købte og samlede selv min nuværende computer tilbage i 07, og der havde jeg
    godt styr på hardwaren, og hvilke ting der passede sammen, men siden har jeg
    ikke fulgt med, da min maskine har kørt uden problemer.
    Jeg er kommet frem til, at det nok er en god ide at opradere det hele en gang
    for alle.
    Håber dog på at mit kabinet kan genbruges, da jeg er rigtig glad for det, og
    det har en rigtg god stor størrelse.
    Da jeg købte og samlede denne computer, spillede jeg rimlig mange spil. Nu spiller jeg kun Football Manager, hvilket ikke kræver et kæmpe grafikkort.
    Da jeg bare skal spille Football manager, glo på nettet, streame film, osv. Er det mere vigtigt for mig nu, med en hurtig computer, med god harddisk plads, god processor, og godt med Ram. Har lavet en liste nedenunder med hvilket hardware jeg har nu, og vil sætte pris på hvis i kan fortælle mig om jeg kan beholde noget af det, og tage det med over i "den nye computer".
    Vil lige tilføje at jeg har fået fibernet, og da det er koblet op, ovenpå, og jeg sidder i kælderen kan min computer ikke nå med et normalt kabel, derfor kunne der være rigtig fedt hvis man kan købe et netkort til en stationær med trådløs adgang i. Altså et netkort med både trådløs, og kabelindgang. Ellers må jeg investere i en USB-dongle.
    Derudover så er det MEGET vigtig for mig at få en ny strømforsyning til min computer, da min nuværende er endnu ældre end min sidste pc, og den LARMER som en gal. ;)
    Mit budget er omkring en 5000kr.


    Kabinet: Aplus Twin Engine
    Grafik: ATI Radeon HD 4800, 512 mb. GDDR3
    Processor: Intel Core 2 Duo, E8400 3GHz
    Bundkort: Asutek P5Q Pro
    Ram: 2X2GB Kingston DDR2
    Harddiske: Samsung 750gb, Seagate 120gb.


    Jeg kører med Windows XP, og det har jeg altid gjort, men jeg føler nu at det er på tide at "opradere" og jeg vil derfor hører hvad folk kan anbefale?
    Windows vista, 7, eller Windows 8?


    På forhånd mange tak, alle sammen. Sætter virkelig pris på alles hjælp. Sidst jeg købte og samlede computer, var det også med hjælp herinde fra, og det har bare været fantastisk!
    I skriver bare alt det i vil, hvis i har gode råd, eller synes jeg skal gøre noget andet så sig til! :)


    :9xo
    vh.
    Anders.

  • Det kommer 100% anden på hvad den skal bruges til af krævende opgaver - For den PC du spørger efter, behøver ikke koste mere end 3000kr.


    Men hvis du nu skrev om du skulle bruge den til video redegering, eller hvad du eller mener computeren skal være hurtig til - Så ville vi kunne komme med fornuftige forslag.


    Computeren til 3000kr. vil kunne starte windows 8 op, på måske 10sek... efter du har installeret alt muligt 'lort' i windows, så vil den max. være 30sek om at starte op, normalt. Det er jo hurtigt, men uden at vide hvad den skal være hurtig til - Så er det svært:)


    Hvis den skal være hurtig til dine fremtidige spil, og du bare ikke vil ofre det store på grafikkort lige nu - Jammen så er Fx-8350 kanon.


    Skal det være til video redegering, konvetering og ligende.. Så Intels socket 2011 med en hexa core CPU(Ret dyrt.....).


    Skal du køre mange programmer, spil osv. samtidigt, så er vi tilbage til FX-8350, eller Intels socket 2011 med en hexa core CPU(Ret dyrt.....).


    Skal du have en strømbesparende computer, som kan trække lidt af hvert, så er det en A10-5700K du skal bruge.




    De ting jeg er overbevist om du har brug for, er: SSD Harddisk, windows 8 64bit, og hurtige RAM.



    De ting jeg ved vil være en dårlig ide, er socket 1155, og socket 1156 mm. - Generelt på grund af ydelse vs. Pris i det lang løb.




    En 6 kernet CPU, i en Socket 2011, med quad channel RAM - Smadre alle AMD's desktop CPU'er fuldstændigt, men det er også dyrt:) Måske var det noget?

  • Tak for svaret!


    Jeg har noget ikke været helt klar i mit indlæg, men jeg skal ikke lave videoredigering, eller spille tunge spil.
    Jeg skal bare spille Football manager, glo på nettet, streame film osv.
    Så ja, 3000 kr er måske nok til det.
    Så hvis du skal anbefale en computer med massere af harddisk plads, hurtige ram, fint graffikkort(dog uden det skal være prangende)?

  • Tag det Dnope anbefaler du får ikke bedre til pengende :)
    Det er noget der holder :P
    Hvis det nu var du vill spare penge kunne du sagtens beholde det du har nu da det er mere end rigeligt til det du bruger.
    Bare en ny strømforsyning, ssd og windows 8 så har du en hurtig pc igen :)
    Det skal jo så siges Dnope's foreslag er noget hurtigere pga moderne quadcore cpu, kan klare bedre ram og en bedre grafikchip der understøtter directx11 :P Altså overall en hurtigere pc! Men dine krav er jo ikke just voldsomme.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Mange tak for hjælpen!
    Ja mine krav er ikke voldsomme, men jeg kan ikke rigtig finde rundt i hvad der passer sammen mere, så havde brug for hjælp ;-)


    Det er bare helt perfekt med det i har foreslået, det bliver nok det jeg køber så.
    Igen, mange tak, og god jul til jer!


    Anders.