HD7970 tearing/scaling problem.

  • Se, nu har jeg et problem som driver mig til vanvid,.


    Efter jeg skiftede mit gode gamle GTX480 ud med et HD7970, har jeg kun haft problemer når jeg ser dvd film.
    Den laver sådan en slags tearing i midten af skærmen. som om toppen og bunden ikke er i sync.


    Har lagt et lille klip ud på youtube.
    http://www.youtube.com/watch?v=C4xX0rhCgn0 Ved 0:25 kan man begynde at se det. klippet pauser selv ved 0:26 hvor man rigtig kan se det.
    Ikke se klippet i fuldscreen, youtube ned nedscalere film automatisk.



    Computeren er formateret med ny windows osv.. det som jeg altid har gjort i de 14år jeg har leget med computere, men sommetider vil det kun drille. tsk tsk

  • Har du prøvet at sætte computeren til en anden skærm?


    Bare for lige at teste:)


    Ellers ændre din opdatering frekvens, og se om det hjælper.

  • Dnope: Ja, har testet med en anden skærm, det var det samme.
    Prøvede mine gamle nvidia GTX260 og GT520. Der er slet ingen problemer.



    Bubbi: Jeg bruger Jetvideo 8.0 , den har jeg brugt i 2år. Den har altid virket.



    Jeg mener jeg havde det problem tilbage da jeg havde et 4870x2 kort. Men så langtid siden.



    Det sker også på youtube og IMDB når jeg ser klips.


  • Prøv med en anden media player, som Bubbi siger, husk at afinstallere den gamle: Her er et link til en god player: http://www.free-codecs.com/k_lite_codec_pack_download.htm


    Det lydder som om du er typen, som holder meget fast i det gamle.. Bare lige for at tjekke... Du køre forhåbentligt windows 7 64bit, eller windows 8 64bit ikke? Og du har prøvet at ændre din opdatering frekvens?


    Hvis du har overclocket din FSB bus, eller PCI bus - Så fjern overclockningen.


    Husk du kan være sikker på der ikke er noget galt med grafikkortet - Så fejlen ligger et andet sted.

  • Dnope: Hjalp desværre ikke. :(


    Windows 7 x64 sp1
    Cpu/ram/pci osv er n/a ingen overclock.
    HD7970 er underclocket for at se om det var det.


    Bruger normalt ikke Codecs, Lader hardwaren ordne det meste. DXVA


    Nu har jeg prøvet VLC, Windows Media player og quicktime. Alle gør det.



    En ting jeg lagde mærke til er. Skifter jeg fra EVR til VMR-9 forsvinder tearingen 70% af gangene.



    Har det ikke spil.



    Som jeg er begyndt at tro, er det AMD's drivere som er skyld i fejlene.

  • Endelig ikke installer en masse codec packs.
    Det laver kun rod i systemet.


    MPC Home Cinema, kan varmt anbefales.
    Den har hardware x264 dekodning og er 64 bit kompatibel.


    Men er der ikke noget V-Sync settings til det grafikkort da?
    Kan det være noget IVTC (inverce telecine) deinterlacing der driller?

  • Der er kun v-sync under games i CCC


    MPC Home Cinema.. Havde da helt glemt det program :) Ser ud til det kører rigtig godt på den.


    Vedr codecs. Har jeg slet ikke installeret noget af.


    Det er heller ikke nødvendigt med codecs.
    MPC Home Cinema æder stort set alt.
    Og har rigtigt mange settings.
    Selve programmet ser lidt kedeligt ud, men det skal man ikke lade sig snyde af.

  • Brugte det rigtig meget før i tiden,.


    Men jeg forelskede mig i Jetvideo/Jetaudio da jeg fik nyt lydkort, Der er den super.
    Men nu skal jeg finde ud af hvorfor den gør det på eksempel youtube "720p". Nok Hardware acc der skal slåes fra.


    Underligt at komme tilbage til AMD/ati efter en del år med Nvidia. Vane sag.

  • Jeg ved VLC er et dårligt codec, det viser alle film - Men billed kvaliteten bliver meget dårlig.


    Formater din harddisk, geninstallere windows, du har lige haft en masse forskellige codec inde, og det 'smadre' din windows.


    Når din maskine er ny installeret, så tag nu et af de codec der bliver sagt, i stedet for alt muligt andet.

  • Har ingen codecs installeret. Den er fuldstændig clean.


    Der har slet ikke været k-lite/FFDShow/Koepi's/ogg osv på siden jeg formaterede fordi jeg fik nyt kort.
    K-lite har jeg brugt før i tiden, men ingen grund til at bruge den i dag.


    Det der er installeret er:
    Catalyst 12.11.
    Oxygen HD Audio.
    Adobe Flash Player 11.5.502.110
    Jetvideo som er uden codecs. [Den bruger DXVA]
    MPC Home Cinema som blev anbefalet og virker, ingen tearing. :) [Det samme DXVA]

  • Næste gang køber du bare nvidia, og så slipper du for alle de problemer du har med amd lige nu.. Og har frihed til at bruge lige den medie afspiller som du har lyst til.. :p

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • Næste gang køber du bare nvidia, og så slipper du for alle de problemer du har med amd lige nu.. Og har frihed til at bruge lige den medie afspiller som du har lyst til.. :p


    Først: Det er ikke sikkert det er på grund af grafikkortet - Det kan være rester af en Nvidia driver som har givet problemer, og mange andre ting.


    Men HVIS vi antager at det er med AMD grafikkortet problemet forekommer, og det ikke er på grund af rester fra Nvidia driveren og ligende.


    Så kan vi konkludere, at det er ret tydeligt at grafikkortet ikke laver fejl, da tearing er et timing problem - Der er altså tale om et software problem, uanset hvad.


    Hvis vi så antager problemet kun forkommer med nogle codec's, som trådstarter giver indtryk af - Så kan fejlen KUN være et sted, dårlig programmering.


    Hvorfor er der så nogle programmøre som kan finde på at bevist lave den slags? Du tror ikke det er bevist;-) Jo det er på grund af en d af 2 ting - Enten for at få penge under bordet, eller fordi de ikke kan li' AMD.


    Din konklusion, ham Dnope må være parnoid griner... Nej:)... Lad os tage et eksempel, og så kan vi evt. diskutere det derfra, Skype havde oprindeligt indbygget et par linjer, som ved conference undersøgte om det var en AMD CPU, eller en Intel, hvis det var en AMD, så blev programmet begrænser til max. 4 deltagere i conferencen... Se så vil du sige, jammen AMD'en kunne vel ikke klare mere, Griner... En Dansk programmør fjernede den del af koden, så AMD'en kunen ha' lige så mange deltagere som muligt, og testede lige netop det spørgsmål - Resultat, AMD maskinen klarede sig bedre til samme pris. Se nu er du af den overbevisning at det må ha' været et enestående eksempel, det er jeg så ikke.. Og jeg mener at produkter fra futeremark, så som 3Dmark vantage, 3Dmark 11 osv.. illustrere netop at den opførsel er helt normal, se deres test resultater, og se så resultaterne i et rigtigt spil... Meget misvisende ikke;-)


    Jeg håber det gav dig noget at tænke over, i stedet for modstand - For jeg er inde på, at det er et helt normalt problem med penge under bordet, og folk som prøver at modarbejde AMD, jeg har bare aldrig forstået hvorfor de gør noget så dumt, det er jo at sælge sin sjæl, for hvor pålidelig er man så som menneske:)


    Heldigvis laver AMD kraftigere CPU'er, og har tidligere lavet kraftigere grafikkort end Nvidia - Ellers havde de ikke kunne modstå den slags, lige pt. er deres grafikkort dog noget nær lige så hurtigt som nvidia til prisen +- efter prisklassen.


    Heldigvis giver KL-Codec det bedste billede af dem alle, og er derfor de førende - Det gør at man er ude om problemet som sådan... Men det giver stadigt stof til eftertanke synes jeg.




    mvh.

  • Svarer igen, bruger stadig ikke 3rd parts Codecs.


    Jeg smider bare min dvd film i afspilleren, bum så afspiller den.
    Men efter skifte over til flagskibet HD7970 har der været problemer.


    Nvidia drivere som driller. Nej


    1.Fik mit HD7970.
    2.formaterede hdd.
    3.installerede windows.
    4.installerede drivere.
    Det skulle da være så clean som muligt?
    5.fejlen var der.
    6.test
    7.test
    8.Smed mit Nvidia kort i for at få PhysX.



    Har fået MPC til at afspille 100% klart ved at aktivere Vsync og Enable Frame time Correction.


    P.S
    Er hverken amd eller nvidia fan, Har haft gode tider med mine gamle kort Ati 4870x2 og Nvidia GTX480.

  • dude.. I was just kidding.. det var på ingen måde seriøst..


    jeg er godt klar over, at der til tider er noget som køre bedre med AMD, og noget som køre bedre med nVidia.. og det du siger med penge under bordet for at ødelægge det for konkurrenten, overrasker mig ikke - jeg vil ikke sige at jeg er så naiv og tænker "neeeej, det kunne nVidia da aldrig finde på! :o" .. men altså..


    sagt klart og direkte.. hvis AMD virkelige var så elendige som jeg nogen gange joker med, så ville de ikke ha været i live idag..


    at der så sker større fyrringer hos dem.. :p
    -de er blevet presset en del, særligt på det sidste.. og hvis ikke de havde været så gode som de er, var de røget ud af markedet.. at de stadigt lever, og stadigt giver konkurrence til nVidia, må vel i sig selv være et bevis på, at de ikke ligefrem er helt uduelige.. :)


    personligt, så har jeg lidt det her billed i hovedet..
    nVidia - koster typisk lidt mere, men så er der lidt mere stabilitet..
    AMD/ATI - lidt billigere, og ofte med ca. samme performance (til tider lidt mere, til tider lidt mindre).. men efter min mening ikke lige så stabilt
    jeg ved at det her er noget som mange AMD personer nok ikke er enige i, og ærlig talt, så er det nok heller ikke helt rigtigt.. jeg ved bare ikke hvordan jeg ellers skal forklare min opfattelse..
    og igen.. det er bare min opfattelse.. baseret på mine personlige erfaringer osv..


    det er lidt det samme med CPU'erne...
    nu er det et stykke tid siden jeg sidst har haft et AMD/ATI setup, men efter det setup...
    og senere hen nogen venner som havde AMD..
    tænkte jeg.. aldrig mere AMD til mig....


    over den seneste tid, så er jeg begyndt at være lidt mere åben for AMD igen.. og ville nok godt kunne leve med det.. men stadigt, jeg er mere Intel-nVidia person nu.. og det var faktisk AMD/ATI som pressede mig over i den retning til at starte med..


    dog vil jeg også lige sige, at jeg er ved at få tiltro til AMD igen.. dels pga. deres seneste grafik kort.. og dels pga. dette, i relation til de rygter om at Intel skifter til BGA..


    http://www.tweaktown.com/news/…lares_at_intel/index.html


    men at det skulle være software, eller tilbageliggende nVidia driver som skulle være grunden, tror jeg næppe, når han allerede har klargjort, at han har en rimelig clean windows lige nu..

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

    Rettet 2 gange, sidst af Raziel ().