• Jeg har for nyligt fået købt en boxee box, og så ville jeg rigtig gerne lægge dvd film over på den! Spørgsmålet er bare: Hvordan gør man? den er trods alt lidt ny for mig..


    Håber der er nogle der svarer. :9xo

  • Du kan som sådan ikke lægge film over på den da den ikke har indbygget harddisk. Du kan dog ligge det på en netværksharddisk, ekstern harddisk eller på et USB-drev.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Det må vi ikke hjælpe dig med, da det går ind under fremmed medhjælp til digital kopiering.


    http://www.tweak.dk/forum/boar…3-kopiering-hvad-maa-jeg/



    Nu står der sådan set bare i reglerne at man ikke må spørge om.. der står intet om, om man må svare på det (hvis man skal kikke med de sjove briller :T )

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg mener da at hvis du har købt en dvd så må du gerne ligge den op på en harddisk. Så kan ikke se hvorfor det ikke skulle være lovligt at snakke om her inde?`samme glæder jo med musik.

  • Jeg mener da at hvis du har købt en dvd så må du gerne ligge den op på en harddisk. Så kan ikke se hvorfor det ikke skulle være lovligt at snakke om her inde?`samme glæder jo med musik.


    Pointen er ikke nødvendigvis at det ikke er tilladt at lave en kopi til sig selv, men at det ikke er tilladt at få nogen til at hjælpe dig med at bryde kopisikringen.
    Men jeg er naturligvis ikke nogen advokat, så ingen garantier :thumbup:


    Derudover så er der en helt anden ting i spil her, interne regler på tweaks forum og der er jeg rimeligt sikker på at gråzone diskussioner ikke er ønsket her.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Men hvad jeg ved er det lovligt at ligge sine købte film ind på ens harddisk. Også er der vel ikke noget der går imod at han spøger om det.? Men som du selv siger jeg er sku heller ingen advokat :D

  • Quote

    Men hvad jeg ved er det lovligt at ligge sine købte film ind på ens harddisk. Også er der vel ikke noget der går imod at han spøger om det.? Men som du selv siger jeg er sku heller ingen advokat :D


    Hvad lovgivningen er, er sådan set lige meget. Når der står på Tweaks egne regler, at man ikke må spørge om det, så må man ikke spørge om det (Her på Tweak).

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Personligt har jeg mine DVD'er liggende som ISO, det vil jeg anbefale dig at gøre.
    Du må gerne spørge om hjælp her på siden om hvordan du laver en ISO.
    Det eneste du lige selv skal google dig til at hvordan du kommer unden om kopibeskyttelsen der er på nogle film =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Personligt har jeg mine DVD'er liggende som ISO, det vil jeg anbefale dig at gøre.
    Du må gerne spørge om hjælp her på siden om hvordan du laver en ISO.
    Det eneste du lige selv skal google dig til at hvordan du kommer unden om kopibeskyttelsen der er på nogle film =)


    Det vil jeg så ikke mene han må her på Tweak, da det er at kopiere materialet der ligger på DVD'en.
    Og det er skrevet i reglerne for Tweak.


  • Det vil jeg så ikke mene han må her på Tweak, da det er at kopiere materialet der ligger på DVD'en.
    Og det er skrevet i reglerne for Tweak.


    Jeg citere fra Reglerne her på Tweak.dk:


    "Medhjælp


    Du må ikke få hjælp fra folk udenfor din egen husstand til at udføre lovlig kopiering."


    Nederst på siden:
    Kopiering - hvad må jeg?

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650