Ram opgradering!

  • Hey Tweakers!


    Jeg er ny her, og dette er min første tråd! :)


    Jeg står og meget stærnkt ønsker at få opgraderet min maskine med en ordentlig omgang Ram. Jeg har lige nu 4gb i maskinen, men ønsker at komme op på 16gb, da jeg producerer en del musik og kører med nogle rigtig tunge plugins og programmer. Jeg begynder hurtigt at kunne mærke det, og sukker derfor efter at få nogle flere ram i maskinen.
    Jeg synes ikke at være teknikhandicapped, men det er jo en jungle uden lige, når det kommer til computer hardware, og vælger så lige at spørge experterne her til råds. :)


    I min maskine har jeg dette bundkort:
    http://www.findlaptopdriver.com/specs-mcp73pv-acer/
    Core 2 Duo 2.93GHz


    Og mine ram specs er pt.:
    Størrelse: 4gb
    Type: DDR2
    DRAM Frekvens: 400.00MHz
    (info hentet mha. CPUID)


    Hvis jeg skal finde yderligere info må I lige råbe op. :)


    Jeg håber på nogen kan hjælpe mig med hvilke ram det ville være mest optimalt for mig at opgradere med. :)


    Mange hilsner,
    'Martin den Ram-søgende'

  • Tak for jeres hurtige svar!


    Og satans! Jeg så godt der stod (Max. 4gb), men jeg havde håbet at jeg blot ikke rigtig forstod meningen, men det er jo så simpelt som det kan være.


    Er det så simpelthen en ny maskine jeg skal ud i her? Er det ikke for bøvlet at skulle begynde at fyre et ny chipset / bundkort i maskinen, "bare" for at kunne øge ram bestanden?


  • Er det så simpelthen en ny maskine jeg skal ud i her? Er det ikke for bøvlet at skulle begynde at fyre et ny chipset / bundkort i maskinen, "bare" for at kunne øge ram bestanden?


    Jeg ville personligt skifte maskinen, maskinen er rimeligt forældet og eftersom det er en mærkevare computer, kan det være problematisk at opgradere den.


    Hvis du vil købe en helt ny computer, syntes jeg at du skal købe en computer samlet af en butik, på den måde slipper du får de underlige krumspring som mærkevare producenter ind i mellem kan finde på (hvilket betyder at det burde være nemmere at opgradere den med standard komponenter).
    Topdata, mmvision og komplett plejer at være fornuftige bud på butikker som sælger samlede computere(især ved topdata vil jeg dog anbefale dig at opgradere strømforsyningen da de kan være lidt for billige/dårlige).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.