Blue Screens of Death efter fjernelse af ram :<.

  • Hej alle!


    Efter mit problem i denne tråd #mce_temp_url# , hvilket viste sig at være et problem med 2 af 4 af "ram-dockene" på mit bundkort, har min computer opført sig meget mærkeligt.


    Alt virker til at være ligesom før det skete, bare med 4gb ram i stedet for 8gb, indtil jeg sætter spanden på lidt arbejde.


    Det kan ske når jeg f.eks ser en YouTube video i fuld skærm, spiller spil lige fra Skyrim til Planetside 2 og det sker meget random. Altså det er sket imellem 10-45/50 minutters tid. Dette sker ikke hvis jeg bare surfer normalt eller hører musik, og det skete heller ikke før førnævnte "ram-docke" på mit bundkort stod af. Computeren har stået tændt i 5+ timer på denne måde, og har fået en blue screen igen da jeg prøvede noget af ovenstående.


    Jeg har ikke formateret siden jeg mistede de ram, fik at vide i tråden det ikke burde have noget at sige. Jeg samlede den fuldstændig som den var før (tog billeder), gav den en ny omgamg kølepasta og gav den en hovedrengøring. Kan tydeligt mærke at det heller ikke er fordi den bliver for varm. Jeg har forsøgt mig med at prøve at spille på de aller laveste options man kan, også uden held.


    Når det så sker, så fryser billedet fast på skærmen i et minuts tid, så jeg ser ikke selve den blå skærm, det har jeg kun gjort i meget sjældne tilfælde. Herefter genstarter computeren, og jeg kan vælge at starte den i fejlsikret tilstand osv, kommer så ind i Windows igen og den siger den er genstartet/gendannet efter en uventet lukning. Under detaljer i det vindue siger den også at det var Blue Scren.


    Nogen forslag eller ideer til hvad det kan være? er på bar bund :<.

  • først reset bios ud med cmosbatteriet i 5min husk tage strømmen fra pc
    se hvad rammen står til default, hvis er ddr3 1600mhz hvis de står default 1300mhz sæt den 1054mhz i bios
    hvis det ikke hjælper
    tag ramtest
    http://www.memtest.org/

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Det jeg umiddelbart tænker på, er at det kan være at der er mere galt med maskinen end bare de to sokler.


    Det vil helt sikkert ikke være en dårlig ide at køre en test af Rammene med memtest86+, det burde kunne give dig et fingerpreg om der er mere galt.


    Hvis du ikke finder nogen fejl ved hjælp af test programmet, kan du prøve at kigge i kontrol panelets event viewer log, for at finde lidt information om hvad der sker
    Et alternativ kunne være at finde et program til at hjælpe dig med at tyde BSOD beskeden.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Tak for svarene!


    Jeg vil gerne forsøge mig med sådan en ram test, men jeg forstår ikke helt hvordan og hvorledes...
    Skal jeg downloade den .iso fil og brænde ud også boote fra den, eller findes der en .exe hvor jeg kan installere et program og checke fra windows?

  • Har forsøgt et par gange nu, men uanset om jeg så sætter den usb-stick som den første boot så får jeg denne besked når jeg så forsøger at boote fra den.


    "SYSLINUX 3.86 2010-04-01 CBIOS Copyright (C) 1994-2010 H. Peter Awin et al
    No default or UI configuration directive found!".


    Wut?


    Jeg hentede usb-installeren, og installerede det over på min 4gb Maxell usb pind, gik ind i BIOS og satte den som boot device også genstartede.

  • du har kørt installationen som administrator ik?


    har gjort det et par gang på min Kingston DT500 16gb uden problemer. køre selv Windows 7 Ultimate SP1 64bit (har slået køre som administrator og det andet fra os.)

  • Jo, jeg højre klikkede og kørte installationen som administrator.


    Prøvede at slette de filer der var blevet lagt på usb pinden og installere igen, men til ingen nytte får bare den samme besked.

  • du kan evt prøve dette program, som vil give dig alle info om hvordan og især hvor din maskine går ned.


    link


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.