Nyt kabinet (igen)

  • Hey tweaker ved godt jeg har lavet dette topic får, men synes ikke jeg fik et ordenlig svar og fik hellere ikke rigtig beslutte mig,
    så derfor vil høre hvilke forslag i kan komme op med.


    Det skal være midi/big tower, og det skal hellere ikke være for støjende, jeg har et max budget på ca. 1100 kroner ! og selvfølgelig kan i se mine specs nede i beskrivelsen ;)


    Har fundet de her indtil videre
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=757466
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=649659
    http://www.proshop.dk/Kabinet/…ossus-Window-2257385.html


    Er dog specielt imponeret af fractals og bitfenix kabintet

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg har næsten lige rykket min Workstation over i en Define Mini. Den minder meget om R4, så dén ville jeg nappe.
    Jeg er dog ikke specielt begejstret for de medfølgende blæsere - og har en stak Noctua´s på vej :)


    [Blocked Image: http://www.angelgade.dk/Billeder/define.jpg]


    Jeg havde mine tvivl mht. Fractal Design - mest fordi jeg havde svært ved at tro at, et forholdsvis billigt kabinet kunne være så godt. Men jeg er blevet positivt overrasket.

  • Lol, nice opsætning ;) især det med din lukket cpu køler, men igen vil et kabinet fra fractal design være et bedre valg end det fra bitfinex eller cooler master? dog skal jeg ikke had fingerende i et haf fra cooler master.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Personligt ville jeg vælge det fra fractal design. Har lavet en computer til en ven hvor han valgte fractal design. og jeg synes det er lækkert. Og har selv tænkt på at skifte mit "lorte" coolmaster HAF ud med det. Dog har jeg andre drømme nu :)

  • Nogen speciel grund til Fractal Design XL ikke er med i betragtningen når de to andre du linker til er big towers? ;)


    Kan varmt anbefale Fractal - har selv XL'eren og den er guf :)

  • #5 jo selvfølgelig kan jeg gi dig en grund, min grund er at jeg set reviews af den, og det var ikke ligefrem imponerende ud fra hvad de skriver, plus har også læst at den ikke skulle være stor i forhold til andre big towers, der er ude på market, og at en fractal design r4 ville være et bedre valg ;)


    #4 og ja det ser meget nice ud, selvfølgelig ud fra de reviews jeg har læst/set ;)


    men det fra bitfenix, er jeg dog også blevet imponeret af

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Weird - syns netop den klarer sig rigtigt godt i tests? Tjek evt Tweak selv har lavet af kabinettet:)


    Der klarer den sig virkelig godt :)


    EDIT: 92% / Editor's Choice i Tweak's egen test :)
    Fractal Design XL


    Mit valg stod i sin tid mellem Collossus fra BitFenix, Corsair's største og så XL'eren - tog XL grundet pris og funktionalitet :)

  • lol sorry, det var mig der bytte om på noget :P tænkte lige på et andet kabinet, jesus christ :roller:


    Men er den tung at bære rundt på? og kan du fitte en 240mm fan i toppen

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Det er pænt tungt ja ;) Det er jo stål :p Meeen det kan godt løftes ^_^
    Der er fra std 2 kølere i toppen - der kan ikke være en 240mm i nej, så ingen H100 ;-)


    Men i din sig står der kun H60 og den kan sagtens være i :)

  • ja ved det, men har måske tanker om custom vandkøling men tror jeg vente med det indtil jeg køber intel setup (2013).


    Så tror det bliver et fractal design define XL i sort, så kan jeg endelig få noget cabel management, så mit grafikkort kan få luft ;)


    og kan du tage et billede af dit kabinets interne Garfield ? hvis du selvfølgelig gider

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet 2 gange, sidst af jesper101996 ().

  • he he okay, tak fordi du gider :goodpost:

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Ser fint ud. Jeg forstår dog ikke helt idéen med et Full Tower, når der ikke er behov for det....

    ja, fik også tænkt over det og har beslutte mig, at jeg tag et fractal design define r4 i stedet for, som sagt full tower var for meget og har først tænkt mig at lave noget med custom vandkøling når jeg får et nyt build næste år

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Personligt ville jeg tage den fra bitfinex da jeg syntes at der er et fedt kabinet. efter at have været til lan med en ven som har den kan jeg konstatere at den er pænt lydløs men den er STOR!
    hans er dog en venom version men har vist samme specs.
    størrelsen gør også at der er god plads til custom vandkøling til et senere tidspunkt hvis man har lyst

    Kabinet: Corsair Carbide Air 540
    GPU: ASUS GTX 780 DCII 3GB
    CPU: Intel i7-4770k
    PSU: Corsair TX750
    MB: ASUS Maximus VI Formula
    Ram: Kingston HyperX Genesis 16GB 1600MHz
    SSD: Samsung Evo 250GB
    HDD: 1TB Samsung

    HDD2: 2TB Samsung
    Antec Kühler 650

  • Tja har beslutte mig at vente til næste år, da jeg vil lave et Intel/custom køle system til den tid.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB